Dízel, vagy benzin-gáz?
Nagyon gondolkodom benzin-gáz üzemű autón. Csakis olyan jöhet szóba, ami klímás is!
Eddig dízel párti voltam, jelenleg is egy szívóm van.
De pl egy passat, vagy audi 15 évesbe jóval drágább dízelbe mint benzin-gázosba. (vagy egy árba van, de úgy tudom a benzin gázost olcsóbb szervízeltetni)
Dízelnél ugye turbófelújítás, adagolofelújítás, de ha pd-s akkor az elemek felújítása x időnként, stb.
Gázosnál az injektorcserét írják h bele lehet futni, meg maga a gáztartály cseréje 15 évenként 40 ezer, nyomáspróba 10 év után ujabb 5 évre 20 ezer. reduktorok stb karbantartása, cseréje, tiosztítása 15 e km ként 10 ezer ft ot írnak.
Szóval melyik érheti meg jobban?
Ugyan mi a fenéért tart mindenki a kettőstömegű cseréjétől?
Ha normálisan hajtják a kocsit, akkor nagyjából 1 Ft/km a költsége, azaz 2-300 ezer forint a cseréje, de ugyanennyi km-et el is megy. Ez nem tétel. Turbó szintén. PD elem, oké, az már kicsivel drágább, ezért nem kell Tecsó meg Ósan kúton tankolni.
2006-os Jettánkban még egyik drága motorikus elem sem jelezte, hogy cserés lenne, pedig pont a napokban fordult át a 200k-adik km-en a számláló.
A benzinest olcsóbb szervizelni+fenntartani, mint a turbodieselt, de a benzin-gázost már nem. Meg gázos autót nem is szerelnek minden sarkon.
Szóval csak akor érheti meg szerintem ha nagyon sokat mész.
140.000-et mentem a használt Golf IV-mel, amit óra szerint 187.000-rel vettem, se kettőstömegű, se turbó, se adagoló probléma soha nem volt.
mint írtam, nem a kínálat aljáról kell vásárolni és jó eséllyel ezek a problémák elkerülnek.
Az meg nem tudom honnan jön, hogy minden ilyen javítás 250.000 Ft, valaki leírta ezt egyszer, aztán úgymaradt. Új turbót lehet kapni 200.000 alatt, de abból a felújított is bőven jó, kettőstömegűnél alaktrész megáll 100.000 alatt
A dízelgyűlölő benzinfanok terjesztik, hogy a dízelre évente több százezeret kell belepumpálni.
2005-ös dízelem van, amibe belehajtottam majdnem 300.000km-t. Se a turbót, se injektort, se lendkereket, se nagynyomású szivattyút, se semmi olyat nem kellett még cserélnem, javíttatnom rajta, ami egy benzines autón nincs.
#3 vagyok.
2 évesen, 70k km-el lett a kocsi megvásárolva, szóval újszerű volt.
A véleményem még mindig tartom. Igaz, hogy negyed-fél milla minusszal indít, aki nem lefingott de cserés alkatrészes dízelt vesz, viszont a következő ugyanennyi etapon ezekkel nem szabad gondja legyen. A költségét meg el kell fogadni.
Tfh, tankolni is csak úgy lehetne gázolajat, hogy feltöltőkártyára befizet az ember 500 liternyi dízel árát majd amíg tart a keret, csak huzogatja az rfid-t. Mennyien hőbörögnének, pedig ez csak kb 10.000 km üzemanyagköltsége.
Nyilván fáj egyben, előre kifizetni, de az autózás ezzel jár.
Nem tudom, hogy ha valaki az 1.9pd-t említi akkor máris röpködnek a sok 100e ft-ok a felesleges alkatrészekre.
Apum 600e km-t futott superb-jére alig kellett hajtásláncilag rákölteni azt az összeget amit csak 1 alkatrészre írok. Ezek a garrett turbók teljesen felújíthatóak (nekünk ez 60e kt-ba volt olyan 470e km körül garival) kettőstömegű 150e ft szereléssel ami szintén, a gyári kibírt 350e km-t. A motor többi része gyári, tehát az összes PD elem bontatlan és az autó soha nem volt melegítve vagy hűtve leállítás előtt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!