Akik szerint a SUV csak egy divatőrület, nem gondolják, hogy inkább az emberek rájöttek, hogy a hétköznapokra ezek a legjobb autók?
Milyen is egy mai SUV?
Nagy, magas, tágas, mint egy egyterű.De, cserébe nem olyan ronda.
4 kerékmeghajtású, mint egy terepjáró (jó esetben), könnyű terepen megállja a helyét, nem ragad bele a tócsába.
Viszont nem olyan puritán, mint mondjuk egy Niva.
Vagyis, a SUV rendelkezik egy terepjáró és egy egyterű részleges előnyeivel.
Én Octaviáról váltottam Kia Sorentóra és nagyon elégedett vagyok vele.
Nem belemászol a kocsiba,hanem simán beszállsz.Számomra egy SUV sokkal kényelmesebb.
Nem gondolom.
Hogy miért nem kéne suv:
- magasabb fogyasztás
-drágább alkatrészek (2-3X)
-drágább gumiabroncsok
-magasabb súlypont
Azért az nem semmi, hogy mennyire nincsenek egyesek tisztában vele, hogy Magyarországon milyen SUV-ok futnak leginkább az utakon!
Suzuki Vitara/SX4, Nissan Qashqai, Mitsubishi ASX, Opel Mokka, Renault Capture, Nissan Juke, Kia Sportage, Mazda CX3 és társaik.
Nagyobb lenne a fogyasztás? Mitől? Mihez képest?
Nehezebb a parkolás? Ekkora baromságot! Ezeknek az autóknak a hossza kb. 4,1-4,4 méter, pontosan akkora, mint egy átlag középkategóriás autóé (Golf IV/V, Focus, Octavia, csak a leggyakoribb típusokat említve).
Magasabb a súlypont? Ez vajon hol érezhető? Talán egy forszírozott kanyarban?
Drágább a gumiabroncs? Igen, ezt még jogosnak érzem, bár ahogy ezek is egyre gyakoribb méretek lesznek, úgy mennek lefelé az árak (egyébként nagyjából abroncsonként 3-5 ezer Forintról beszélünk...
Aki azt írta: ugyanazon motor esetén (sedan esetén) nagyobb fogyasztás, irányváltásnál nagy sebességnél imbolyog: finoman fogalmazva sosem volt alkalmad kipróbálni és összehasonlítani, ugye?
Saját példa: Lancer és ASX. Benzines 1.6 motor, fogyasztás ugyanakkora, nagy sebességnél nincs imbolygás sávváltásnál (ASX esetén), sőt, ugyanakkora kanyarsebesség érhető el, köszönhetően a feszes futóműnek.
Az meg nem korrekt összehasonlítás, hogy egy X5 BMW-t akar valaki összehasonlítani egy 5-ös sedannal, mert ott az egyik nem megfelelője a másiknak.
Hasonlót hasonlóval vessetek össze:
Capture-Clio
ASX-Lancer
CX3-Mazda3
Mokka (most már CrossLandX)-Corsa
Várom a sok szájkaratés, gyakorlati tapasztalattal nem rendelkezők további okosságait. :-)
2-3X drágább alkatrészek? Mitől lenne ennyivel drágább?
Kifejtenéd? :-)
Egyszerű, egy szaros Duster hátsó diffi közel 1 millió Forint. A futóműalkatrészek szintén drágábbak, mint egy normál személyautónak.
A fogyasztást azt hittem nem kell magyarázni, de ez is egyszerű. Egy magas építésű, pufók autónak nagyobb a légellenállása, mint egy lapos szedánnak.
A magas súlypont engem zavar. Nem lehet vele úgy bevenni egy kanyart, mint egy normál autóval.
Amúgy meg mindenki azt vesz, amit akar. Nem akarok a suv-ról senkit lebeszélni. Ha tetszik, vegye.
Persze, ki lehet ragadni ellenkező példákat mindenre, de ÁLTALÁNOSSÁGBAN nem jellemzőek az általatok kritizáltak.
Nem mindegyik SUV fogyaszt többet a személyautós megfelelőjénél.
Nem mindegyik SUV-hoz drágább az alkatrész a személyautós megfelelőjénél. (a diffis példát írótól kérdezem, melyik autóhoz kap harmadannyiért diffit, mint az általa említett Dusterhez? Azt már nem is kérdezem, miért kell cserélni, javítani nem lehet?) Már csak amiatt sem, mert ugyanazok az alkatrészeik még cikkszámra is...
Tehát lehet példákat hozni pro és kontra, de általánosítani nem. Ja, és mélységes bocsánat, hogy a Mazda CX3-ast rosszul viszonyítottam a Mazda3-hoz a Mazda2 helyett... (bár a lényegen nem változtat).
Tényleg jó lenne, ha végre valaki olyan is hozzászólna (rajtam kívül), akinek konkrét gyakorlati tapasztalata is van az összehasonlításról.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!