Miért naradt ki egy generáció a Swiftből?
Volt, csak nem nálunk.
Amit 1989-től gyártottak, azt futtatták nálunk tovább, amint annak a szériának befejezték a gyártását japánban.
Amit te hiányolsz, az Geo Metro néven futott Amerikában 1994-től: [link]
Anno még a magyar Autó Magazin írt róla 1994 végén, 1995 elején (nem emlékszem sajnos a hónapra) "Ez lesz az új Suzuki Swift?" főcímmel, címlapon hozva a hírt. Hozzánk aztán nem jutott el, mert a "mi autónk" bőven elég volt a hazai vásárlóknak.
Amit mutattam, a Geo Metro egyébként tudtommal csak Amerikában volt kapható, a Suzuki ebben a periódusban Európában nem is igazán volt jelen a kisautó szegmensben Európában. A helyzet a "vasaló" Swifttel változott meg, amit már Európa minden országába exportáltak.
Mert a '80-as években tervezett, 1989-től gyártott Swiftet még a 2000-es évek elején is úgy vitték, mint a cukrot. Akkor meg minek pénzt ölni egy teljesen új típus fejlesztésébe?
A '90-es évek második felében és a 2000-es évek elején az európai Suzuki egyáltalán nem volt fejlesztési kényszerben. A Swiftből annyit tudtak eladni, amennyit csak bírtak gyártani, a Japánban egyszer már kitalált Wagon R/R+ és Ignis is szépen fogyott. Ezért aztán nem terveztek teljesen új kompakt autót, csak gyártották az ezeréves Swiftet, mert az olcsó négykerekűt bőségesen felvette a piac. Mikor már semmiképp sem felelt meg a várható európai előírásoknak, új típus kellett, akkor vágtak csak bele az új Swift gyártásába.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!