Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Autószerelést honnan tanulhatok?

Autószerelést honnan tanulhatok?

Figyelt kérdés
Első válasz:" Végezz el egy iskolát" stb. Ilye válaszokat köszönöm nem kérek. Amint több időm lesz megpróbálok valamit elvégezni, de egyenlőre az egyetem fontosabb.Egyenlőre hobbi szinten szeretnék ismerkedni olvasgatni az alapoktól szabadidőmben. Anyagismeret, szerkezetismeret, stb. Ide kinéztem magamnak egy könyvesboltot. A Maróti könyvkereskedés és kiadó. Ez a bolt szerintetek mennyire jó? És egyenlőre az alapok tanulásához melyik könyveket vegyem meg? (nem vagyok teljesen analfabéta, sokat szereltem Simson, Babetta motorokat,azonban szimeringcserénél tovább nem nagyon mentem a blokkok szerelésénél) Előre is köszönöm a válaszaitokat!

2017. szept. 2. 20:48
1 2
 11/18 A kérdező kommentje:
Köszönöm a tippeket! Egyenlőre csak ismerkedek a szakszavakkal, kifejezésekkel, és amint meglesz a kocsi, elkezdem szerelgetni :)
2017. szept. 3. 01:29
 12/18 A kérdező kommentje:
Jajj, most nézem Jófogáson és ott az van írva, hogy angol nyelven íródott a Haynes könyv ami eladó. Néztem a neten, de nem nagyon találtam semmit. Magyarra lefordították ezt a könyvet? (igaz tudok angolul, de magyarul is sok az infó nem még angolul)
2017. szept. 3. 03:30
 13/18 anonim ***** válasza:
Egyet értek az előttem szólóval, az iskolát talán az osztályból én végeztem a legjobb eredménnyel, most 3 éve vagyok a szakmában de még mindig teljesen pályakezdőként, folyamatosan új dolgokat tanulok, tapasztalok és ez még sokáig így is lesz. Az iskolai tankönyv nagyon az alapokra tanított meg, azzal a tudással meg tudtam építeni az első Ladám motorját, de egy 5 éves autóhoz képest a Lada egy faék. A könyvben is a Trabant 601 szívásvezérlése volt meg a Lada karburátor.. Életemben nem fogok több olyat szerelni, de meg kellett tanulni, mert része a történelemnek. Cserébe a Common Rail dízelektől tovább nem jutottunk a 2 év alatt, pedig lett volna mit tanulni.
2017. szept. 3. 10:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/18 anonim ***** válasza:

Kedves utolso valaszolo. Ugyan igy latom en is a helyzetet. En most vegeztem el a villamossag szerelo utan a technikusit. A technikusin autoszerelo, villamossag szerelo egyutt volt. En voltam egyedul villanyasz, es 6 autoszerelo. Sajnosnazt lattam hogy az auto szerelok ( nem az o hibajukbol) egyaltalan nem tudnak hozzaszolni a Villamossaghoz, pedig az autok nagy resze ma mar az. Egy motor tomb 100 eve ugyan az: egy henger benne a dugattyu, rajta egy hengerfej kesz. A korites ami valtozik es az mind villamossag.

Szerencsere igaz palyakezdokent, de mind az iskolai oktatasom es a ceges gyakorlatom szuper volt, igy hozza merek nyulni es hozza is tudok egy mai autohoz is.


Ebbol csak azt akartam kihozni, hogy a villamos rendszerek megismerese a legfontosabb. Ezert is ajnalottam a Bosch fuzeteket.

2017. szept. 3. 13:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/18 anonim ***** válasza:
Igen ez nem csoda, én is csak kapcsolási rajzot tanultam meg olvasni, úgy, ahogy.. Pedig nem lett volna szabad ezt a két ágat külön választani. Az igazság az, hogy az alapokat megtanulni, mire az ember kb napra kész, kellene vagy 4 év. Én szintén a Bosch-tól tanulok, csak továbbképzés formájában, nagyon hasznos és érdekes. Sok sikert a szakmában!
2017. szept. 3. 22:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/18 anonim ***** válasza:

10-es vagyok, látom nem csak én vagyok ebben a szakmában tanuló.

Jelenleg technikusin vagyok, és csak én látom azt, hogy semmi érdekük normálisan megtanítani a szakmát?

A tanáraim segítőkészek, és próbálnak is segíteni, csak a kőkorszaki eszközökön nyilván nehéz. (a sulinkban vannak Lada motorok, B Corsa motor, BMW motorok (szerintem E36-ból), Golf 1 vagy 2-es motor és egy modernebb TFSI motor, csak azt nem tanítják nekünk, mert nem értenek hozzá a tanárok, meg ugye 1 db motoron 20-30 diáknak elég nehéz elsajátítani a szerelést.)

Elektromos részen pedig Suzuki Swift 1 ott olyanokat tanultunk, hogy a hibakódot kivillogtatni (jóreggelt már nincs olyan hülye, aki egy próbalámpával kivillogtatja a hibakódot, hanem egyszerűen OBD csatlakozóval kiolvassák a hibatárolót.)

Nagyobb szerelésbe pedig bele se kezdtünk, pl váltót leszedni egy autóról, vagy kuplungot cserélni, ilyesmi tehát nem is értem, hogy ilyenek miért nem tanítanak. Nyílván megvan a megszabott óraszám, hogy ennyiben az elméletet ennyiben meg a gyakorlatot kell tanítani, de ilyen alapvető dolgokat igazán csinálhatnánk.

A gyakorlati helyeken meg nyilván a munkáltatónak az az érdeke, hogy felvegye a diák után a pénzt, a többi nem érdekli, és nem érdeke, hogy kiképezzen egy diákot magának kivéve ha éppen szüksége van egy szakemberre.

Más iskolákban is ilyen a helyzet, vagy csak én látom ilyennek a dolgokat?

2017. szept. 4. 14:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/18 anonim ***** válasza:
Nem, ez totál így van más sulikban is. Amikor az iskola után dolgozni kezdtem, kuplungcseréből például 4-et csináltam addigra, de ebből hármat még az iskola előtt, haha.. Szóval nekem még külső gyakorlati helyen szerencsém is volt, hogy volt alkalmam pár szervizt, féket, hasonlót megcsinálni, meg egy kuplungot egy Passaton.. Akik a tanműhelyben maradtak, azok műszakira néztek át autókat, fékerő mérést csináltak meg lengéscsillapító vizsgálatot, esetleg kerékcsere télire, olajcsere.. aztán takarítás. Nem tudom, mennyien dolgoznak közülük a szakmában..
2017. szept. 5. 10:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/18 A kérdező kommentje:
Köszi a tippeket, tanácsokat!
2017. szept. 9. 18:34
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!