A benzines motoroknál miért ilyen későn vált általánosság a turbó?
Nyilván létezett régebben is, például a Volkswagen konszernnél a híres 1.8T, de több márka is kínált turbófeltöltőt 4 hengeres motorokhoz.
A prémiumszegmensben a 6 és a magasabb hengerszámmal rendelkezőknél teljesen általános volt a turbófeltöltő.
Viszont, a 4 hengeres tömegmárkáknál egyáltalán nem, csak mostanában vált általánossá.
Pedig a gyártók láthatták,hogy a dízelmotorokkal is csodát tett a turbó.
Én vezettem már ilyen autót és tényleg baromi jó őket vezetni.A fogyasztásuk nem magas, viszont húznak rendesen.
"Pedig a gyártók láthatták,hogy a dízelmotorokkal is csodát tett a turbó." Igen egy dízel motor addig nincs kész míg egy turbó nincs rajta. Benzinesnél azért sok más gond van, ugyebár ott sokkal magasabb a hőmérséklet mint egy dízelnél ezért drágább a turbó illetve a megnövekvő nyomaték miatt a motorbelsőnek is erősebnek kell lennie.
Illetve azért a turbó benzines motorok szeretnek enni szépen, az 1.8t is 10l-t eszik ha nem érsz hozzá a pedálhoz.
Hát nem tom... béreltem egy 1.2TSI Polot és szörnyű. Lassan menni nem kell turbó, ha tolod sokat eszik és gyenge.
Felveszi a versenyt a 20 éves, 2lityós, benzines szedánommal, de meglátjuk mennyit megy el a kihegyezett fűnyírómotor.
"Illetve azért a turbó benzines motorok szeretnek enni szépen, az 1.8t is 10l-t eszik ha nem érsz hozzá a pedálhoz."
Az 1.8 szívó is 10 litert eszik, cserében nem is megy. A turbó bizony nem rossz dolog, csak az a baj, hogy a downsizingot is hozta magával.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!