Egy 2105-ös gyári futóművel rendelkező Ladára fel lehet tenni egy 17"-os 215 illetve 205-ös alufelnit45-ös gumival minden akadály nélkül?
No, tisztázzuk a dolgokat. Az alufelni nem lehet 215-ös vagy 205-ös, mert annak a szélességét colban adják meg. A 2105-ös gyári mérete például 5Jx13, ahol az 5-ös jelöli az 5 col széles felnit. A 205-215 mm széles gumihoz szerintem legalább 6-6,5"-os felnik kellenek (de a szakértők majd kijavítanak, ha nem).
Tehát ott járunk, hogy 6,5J17-es felnit kell feltenni rá, de nem tudjuk az ET-számát. Ha szeretnéd a gyári geometriát megtartani, akkor a gyárival megegyezőt kell választanod vagy megfelelően pogácsázni kell. Persze csak akkor, ha az osztókör megegyezik, ha nem, osztókörmódosító kell. Ha pogácsázol, a középfuat különbségeit át tudod hidalni.
No de ezzel még mindig csak a problémák egy részét oldottuk meg, mert a felni belső kialakítása nem biztos, hogy illeszkedik a Lada fék- és futóműalkatrészeihez, bár az alufelnik belső oldala más, mint a lemezfelniké, több bennük a hely. Ha ez is stimmel, akkor érdemes utánaszámolni, mekkora lesz a kerékátmérő. A gyári gumiméret 165 SR 13 volt, ez a 165/80 R 13-mal közelíthető, ennek legnagyobb átmérője 594 mm, a 205/45 R 17-esnek pedig 616 mm. Az eltérés tehát közel 2 centi átmérőben és 4 centi szélességben. Nem tűnik hosszú életű megoldásnak... Hátul a szélesség okozhat gondokat (bár nem éppen kerékre simuló a sárvédő, de nem tudom, kiad-e ekkora szélességváltozást), elöl pedig az átmérő miatt darálhatja le a sárvédőperem az alászedett kereket berugózáskor.
Szia a legelső baromságot ír
Ha 17 es a kerék akkor miért érne bele a féktárcsa szóval ezzel ok a szélesség is elfér max kifele lóg ebből következik hogy nem lehet ugyan olyan az Et száma
mindenki tudja hogy a tuning felnik mind más et jűek ha nem akkor jön az et módosító alátét...Amúgy minél kijjebb a kerék minél több az Et annál nagyobb a csapágy igénybevétele de ez nem sokat jelent mivel úgysem ebbe megy tönkre hanem a bucka gödör stb igénybevételekbe.
a lényeg hogy kilóg e a sárvédő alól mert ha igen akkor szabálytalan. Rugózáskor nem ér bele ha csak nem ugratsz....
Viszont a per45 az nem túl jó mivel nagyobb mint az eredeti gumi és így lomhább lesz és nem tudsz drifgtelni márha akarsz jah de gyorsabban tudsz menni:D
Viszonmt ha per 40 et vesezl akkor meg már a felnin mész és akkor meg sérül...
Szerintem neked 7coll széles!!!!!!(205 re az kell) 16collos felni kell
Értő olvasás... Nem írtam, hogy biztosan nem megy fel, csak azt, hogy nem biztos, hogy illeszkedik rá. Ez azért van, mert annak a hülye féktárcsának és fékdobnak szélessége is van, nem csak átmérője. Hiába 17-es a felni, ha nagy az ET-je, meglehet, hogy a küllők felfekszenek a féknyereg oldalára. Bár mintha szerepelt volna az a mondat is, hogy: "az alufelnik belső oldala más, mint a lemezfelniké, több bennük a hely".
Hogy beleér-e? Nos, valóban, ha ugrat szegény, biztosan beleér. Viszont ez a gyárival megegyező méretű gumikra vonatkozik, azokra igaz, hogy csak extrém igénybevétel esetén fog beleérni a sárvédőperembe. A gyárinál nagyobb átmérőjű guminak elég kisebb berugózás is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!