Hogy is van ez? "M"-es jogsinál ugye max 50ccm és akkor most ÉS/VAGY 4kW? Mert haverom 50es apriliajat bevitték a sünök mer nem hitték el h 50enes. Pedig annyi, VISZONT 7kW-os. Lehet valami baj?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Az "M" kategória fogalma
Nemzeti kategória. Olyan két-, három- vagy négykerekű jármű, amelyet 50 cm3-t meg nem haladó lökettérfogatú belső égésű motor VAGY legfeljebb 4 kW teljesítményű egyéb motor hajt, tervezési végsebessége a 45 km/óránál nem nagyobb és saját tömege legfeljebb 350 kg
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
xD
igen arról hallottam már de az mégiscsak 125öst 50esként.. ez meg csak "kW" nemtom h fontose a süniknek..
Megtudják mérni szétszedés nélkül h hány kW-s?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
Jaj, jaj... Látom, keverednek a fogalmak.
Na, szóval: a motor mindennemű megbontása nélkül is meg lehet mérni a leadott teljesítményét és nyomatékát. Az ún. görgős fékpadok erre tökéletesen alkalmasak: a keréken leadott teljesítményt mérik (pontosabban a nyomatékot és ebből számolnak teljesítményt, de ne menjünk bele ennyire). Egyébként a mindennapi gyakorlatban talán ez a legjobban használható teljesítménymérési mód, mert úgyis a keréken leadott teljesítményt használod ki, amelyben benne vannak a hajtáslánc veszteségei. Ha viszont igazságügyi okokból kell teljesítményt mérni, nem hiszem, hogy ezt használják, mert a hajtáslánc vesztesége pontatlanná teszi a mérést és egyébként is: a hajtómotor teljesítménye a kérdéses.
Ilyenkor is fékpadra teszik a motor, de itt másképp oldják meg a dolgot: vagy a főtengelyen, vagy a primerhajtáson, vagy (legegyszerűbb esetként) a lánckeréken mérik a teljesítményt. Ez közvetlenül a motor teljesítményét adja meg (na, jó, nem egészen, mert pl. lánckeréken mérve a primerhajtás, a kuplung és a váltó veszteségei is benne vannak), de ez az, ami ilyen szempontból döntő lehet, hiszen itt mérik a motorteljesítményt. Hátránya, hogy problémás (egyedileg kell kialakítani minden motortípushoz a padot). Viszont igenis lehet szétszerelt motor teljesítményét mérni: ha egyben hagyják a blokkot, csatlakoztatják a működéséhez szükséges valamennyi segédberendezéshez, akkor bizony mérhető a teljesítménye.
Kétlem, hogy ez utóbbit alkalmaznák (egyértelműen túl nagy a költsége az ügy súlyához képest) és az előbbi megoldás is elég drága ahhoz, hogy ne érje meg a rendőrségnek vesződni vele.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
00:04 és 00:18
A bontásos vizsgálatnál,a hengerűrtartalom mérésére gondoltam,amihez szerintem legalább a hengerfejet le kell kapni....
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!