Benzines vagy dízel érdemesebb venni?
Dízel előnyei:
- nagy nyomaték alacsony fordulaton
- alacsony fogyasztás
Dízel hátrányai:
- valószínűleg többet futott
- drágább szervizelés
- kezdik kitiltani őket Európa nagyvárosaiból
Nem kellenek pro kontra érvek
Tudni kell hogy használja az ember,hol,mire és mennyit.
Ezekből kiderül,hogy melyik kell.
új, vagy használt?
azt egyszerűbb, mit nem érdemesebb venni.
Én a dinamikáját szeretem, és ezt a teljesítményt 1.8 vagy 2.0 benzin motor tudja csak, de jobban kell pörgetni.
Volt 1.8 benzinesem átlag 8.5 l/100 km, ez hidegbe +1-1.5l. most a diesel eszik nekem 6 ot vegyesbe, télen-nyáron, az automata klímát az utóbbi 1 évben ki sem kapcsoltam. (egyszer kipróbáltam 1 tankig mazsola módjára közlekedtem, átlag minus 10 fokba és 4.8 lett a fogyasztása)
Évi 17000 km --->150000 ft-ot spórolok évente a tankoláson és ebbe nincs benne a téli többlet fogyasztás, amivel inkább 170000 körül van.
tavaly 142000 ft volt a kocsi javíttatása, és ebbe volt egy garnitúra téli gumi is. igaz magam szerelem. Idén eddig 92000 (skf vezérlés cserével).
Egy klíma javítást leszámítva 20000 ft minden csak kopó cucc, amit egy benzinesre is rá kéne költeni.
Nem nagyon izgat egy nagyobb javítás, mert az előző benzinesem üzemanyagköltségét sem használom fel a mostani tankolására és fenntartására:)
Tavaly +28000 ,idén +78000 maradt eddig a zsebembe persze ez még változhat.
A benzinesem javítására is ráment 3 év alatt 350000, ami évi átlag 116600. Ha ehhez hozzá adjuk amit megspóroltam tavaly 116600+28000 = 144600 Ft. Ha az ideit nézem akkor eddig 116000+78000= 194600 Ft. Azaz 2 év alatt 339200 FT-al költött kevesebb az autómra, mint mikor még benzinessel jártam.
Egy normális állapotban lévő dieselen nem szokott széthullani minden egyszerre.
Saját autómra a cuccok:
turbó felújítás ~ 110000 + sallangok max 160000
lendkerék+ kuplung ~180000 +~30000 munkadíj (ezt nem tudom itthon megcsinálni, nincs hozzá felszerelésem)
4 db felújított befecskendező szelep 1 év garival ~160000
Ezek általában 150-200000 km-et el szoktak menni, ami nekem 8-10 év!!!!
VW 1.9 PD most éppen 153000 km (valós!)
6#: Nem a márka a lényeg! Hanem, ha valaki vesz egy megbízható max 2.0 diesel autót, és megy évi szinten min 15000 km-et akkor, annak a fenntartása akár kevesebb is lehet, mint egy hasonló teljesítménnyel megáldott benzines. A következő autóm Laguna III. 2.0 GT dci lesz, mivel legalább olyan megbízható mint a PD! És ez tapasztalat!!! Igaz a 178 Le-t etetni is kell ez inkább 7-8 l-t eszik.
Ha meg 5-6 litert fogyasztó benzinesekhez viszonyítunk, a diesel egyből hátrányba kerül, viszont amelyik benzines ennyit eszik az nem is megy!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!