A fiatalok körében miért ilyen népszerűek a dízel autók?
A fogyasztás nem függ annyira a fordulatszámtól mint gondolod.
Persze spórolhatsz 2 decit 100-on, ha 2500 helyett 1500-n hajtod a tdi-t nagyobb sebességfokozatban.
De a nagy fogyasztáskülönbség (fele-kétharmada a dízel fogyasztása a benzineshez képest) abból jön, amit én írtam.
Max nyomaték :1600-2400 rpm
max le: 4000 rpm
Én a dinamikáját szeretem, és ezt a teljesítményt 1.8 vagy 2.0 benzin motor tudja csak, de jobban kell pörgetni.
Volt 1.8 benzinesem átlag 8.5 l/100 km, ez hidegbe +1-1.5l. most a diesel eszik nekem 6 ot vegyesbe, télen-nyáron, az automata klímát az utóbbi 1 évben ki sem kapcsoltam. (egyszer kipróbáltam 1 tankig mazsola módjára közlekedtem, átlag minus 10 fokba és 4.8 lett a fogyasztása)
Évi 17000 km --->150000 ft-ot spórolok évente a tankoláson és ebbe nincs benne a téli többlet fogyasztás, amivel inkább 170000 körül van.
tavaly 142000 ft volt a kocsi javíttatása, és ebbe volt egy garnitúra téli gumi is. igaz magam szerelem. Idén eddig 92000.
Egy klíma javítást leszámítva 20000 ft minden csak kopó cucc, amit egy benzinesre is rá kéne költeni.
Nem nagyon izgat egy nagyobb javítás, mert az előző benzinesem üzemanyagköltségét sem használom fel a mostani tankolására és fenntartására:)
Tavaly +28000 ,idén +78000 maradt eddig a zsebembe persze ez még változhat.
Nemcsak fiatalok körében, alles sokan szeretik. Azért, mert kevesebbet fogyaszt és nem kell mákdarálóvá hajtani, hogy az ülésbe préseljen.
Nagyon sokan szeretnek krúzolva vezetni, kis fordulat, nanananna-lálálálálá, csipognak a madarak.... pöccint a gázon egy hangyányit és a kocsit mintha valagba rúgnák.
Na ezt játszd el egy ugyanakkora szívóbenzinnel. Maximum horkant egyet és nem történik semmi.
Új turbósok más tészta, ott a vgt turbó, a szelepvezérlés, befecskendezésvezérlés megoldotta ugyanezt, nem hiába a benzinesek is dízeles jelleget értek el, mert ezt szeretik az emberek.
Vagy veszel egy V8-at, de ugye nem épp gazdaságos.
a kis köbcentis benzinesek turbósítása a teljesíthetetlen Euro normák miatt van.
cikluson tudja, de azért boldoguljon valahogy az úton is.
a dízel már a cikluson sem tudná, magasabb ia a határérték egy ugyanolyan euro besorolású dízelre. meg még erre jön a csalószoftver
Attól még ez kellett az embereknek, nem unalmukban csinálták ennyire alacsony fordulaton nyomatékosra őket. Nem véletlenül van Európában fele dízel, mert ez tetszik az emberek felének, pont.
Hagyjuk a csalószoftver dumát, felesleges. A benzinesednek meg 2x CO értéket adnak meg és a többi érték is csak minimálisan magasabb a dízelnél. Megnézted egyáltalán a hivatalos követelményeket vagy elolvastál két propaganda cikket róla és abból okosodtál?
Azt meg pláne utálom, ha valaki beugat egy benzines autóban pöffeszkedve. Ha egy gyalogos vagy biciklis rám szól, azt megértem. De aki ugyanúgy eregeti magából a szart egy benzines kocsiban és el van szállva magától az szépen csak kussoljon el inkább.
A dízel a kisebb fogyasztás miatt kell az embereknek.
Ha szívódízel kocsik nem fogynak, sosem jutottak volna el a turbósításig.
Nem mondtam, hogy a benzines nem bocsát ki CO-t meg CO2-t. De nem is azzal van az igazi probléma.
Igen, én utána néztem a normáknak, nem az a fajta vagyok, aki elhiszi a szabadonébredők meg a mindenegyben álhíreit :)
CO2 kibocsátáson úgy tudsz spórolni, hogy csak oda mész kocsival, ahova tényleg muszáj... vagy megújuló energiából autózol (ez ma még nem lehetséges)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!