Üresben, ha 1,5-2 km-t is tudok gurulni-alsóbbrendű utakon, kis forgalom mellett-lehet spórolni? Megéri?
egy régi ladával lehet, vagy bármilyen kocsival ami nem szervós mert leállítod a motort és gurulsz :D
ezt egy szervós kocsival már nem játszod el :)
amúgy ilyen kis távon szerinted mennyit spórolnál? 1-2 decit talán
Butaság, eszedbe se jusson! Az autóval SOHA NEM GURULUNK ÜRESBEN, veszélyes!!!!!! Hirtelen manőverezned kell, illetve egy hirtelen kormány mozdulatnál irányíthatatlan lesz az utód, nem tudod gázadással befolyásolni.
Néha kis megtakarításért kockáztatják sokan az életüket, ezt nem is értem!
Motofékkel tudsz spórolni, ugyanis ilyenkor a fogyasztás NULLA, míg üresben való guruláskor ALAPJÁRATI fogyasztás van. Előző abszolút biztonságos, míg utóbbi ÉLETVESZÉLYES!
NEM SZERETNÉM HA SZEMBEJÖNNÉL VELEM!
Motorfékkel gurulva a fogyasztás nulla, viszont a motorfékhatás kb. 100 méter alatt lelassítja az autót.
Diagnosztika szerint az üzemmmeleg motorom üresben bő fél litert fogyaszt óránként. Az percenként 10 ml.
Nálunk van egy kb. 1200 méteres keresztutca nélküli szakasz hazáig. A elején felgyorsítok kb. 70-re (amúgy is kb. ennyivel mennék). Utána, ha tartanám a sebességet, megenne a hátralévő 1 km alatt 60 ml (6 liter / 100) üzemanyagot. Ha kiveszem üresbe, mire a ház elé érek, 40-re lassul (senkit nem zavar, alig van forgalom), és megevett ennyi idő alatt 15 ml benzint.
Ezek tények, vitázni lehet, de nem érdemes.
A válasz: ha senkit nem tartasz fel, nem veszélyeztetsz, akkor megéri. Lejtőn kivenni üresbe viszont tilos. Ott megéri abban a fokozatban maradni, ahol pont annyi a motorfék, hogy az autó ne gyorsuljon és ne lassuljon.
Betanult lózungokat nagybetűvel mantrázó idiótával ne foglalkozz!
Én mindig így vezetek ismert úton, de CSAK száraz úton!
Vészfékezéskor a kuplungot is kinyomod...
Ha féktávon eléd hullik valami, akkor fékezel, közben tudsz rakni tetszőleges sebességet. Észnél kell lenni minden pillanatban.
Egyébként ahhoz, hogy jól reagálj vészhelyzetben nem elég sokat vezetni, meg motorfékkel járni. Azt is külön meg kell tanulni, akárcsak azt, hogy egy nagyteljesítményű kocsit nem úgy vezetünk, mint egy zsigulit...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!