Milyen fordulatszámon kell használni egy 87-es 2 literes injektoros opel mantát?





"Egy ismerősömmel van egy kis vitám, szerinte ezt az autót 1200 max 1300 fordulaton jó használni, mert neki volt ilyen"
A kedves drága ismerősöd inkább a Rába D10 (alternatívaként: Csepel D2156) motorral szerelt autóbuszára emlékezhet a fordulatszám-határok terén. Lehet, hogy volt Mantája, de ha 1200-1300-as maximális fordulatszám mellett használta, akkor nagy volt a baj.
A Mantába kis, négyhengeres szívó benzinmotorok kerültek, amik jellemzően szeretik a fordulatot. Vagy ha nem is szeretik, akkor is igénylik, mert különben nincs értelmes teljesítményük.
A Mantákban használt CIH motorok percekénti 2.500-as fordulattól produkáltak jó nyomatékot, az alatt eléggé erős "szakadék" volt a görbében, onnantól pedig 4.500-ig nyomatékcsúcs közelében voltak, de 5.000-5.500-ig lehetett őket forgatni úgy, hogy még teljesítmény is volt bennük. A helyedben úgy vezetném, hogy 2.500 1/min a határ: ha épelméjű módon, "vonulósan" vezetsz, akkor legfeljebb eddig forgatod, ha meg elgurul a gyógyszer, akkor ez alá nem engeded.










Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!