Az autóknál miért nem tűnt még el a (külső) visszapillantó tükör?
Szerintem, ez is egy olyan dolog, ami tradícióból maradt fent.
A mai műszaki szintnél bőven elhagyható lenne és helyettesíteni lehetne kamerákkal.
A kocsiban meg lenne két kis monitor, amiben látnánk, de nem csak azt mutatná, amit a tükrök szoktam,hanem információt is szolgáltatna, például felmérné,hogy milyen messze van a mellettünk levő sávban de még mögöttünk haladó autó.Ezzel biztonságosabb lenne a sávváltást.
Az autóipar állandó fejlődésben van, sokan nem gondolták volna, hogy a slusszkulcs "régimódinak" fog számítani és eltűnik,helyette van praktikus és egyben baromi kényelmes rádióhullámos kulcskártya.
1#
A modernabb vonatokon jó ideje használják ezt a technikát.A mozdonyvezető nem a fejét dugdossa vagy a tükörrel játszadozik, hanem megnézni a kamerán, amit látni kell.
Egy autóban minél több az "elektronika" annál fejlettebb, annál több kényelmi funkciója van.
A jövőben a szélvédők is információkat fognak szolgáltatni.
Valahogy így:
Azok, akik ellenzik,hogy az autóban minél több elektronika legyen, ha rajtuk múlna, akkor még a Wartburgokig sem jutottunk el.
Ezt hívják fejlődésnek.
windscreen
Maradjunk annyiban, hogy jóval több elektronikával találkozok mr fejlesztő. Nemzetközi kamion/buszsofőrséggel foglalkoznom és mint ahogyan fentebb is írtam, bár jók az elekronikai dolgok, nagy részük könnyen tönkre megy. Hidd el, k*rvára nem poénos mikor eldugul a sűrű hóban az érzékelő és muszáj kikapcsolnod, mert egyébként vereti neked a féket 300 méterenként.
A képernyőn meg a kijelzők maiket linkeltél a következő 50 évben kb lehetetlen kategória.
A vonatok eg sz*r példa mert nem forgalomban vesznek részt. Egy zárt pályán mozognak és őket nem előzi senki ezért nincs miért figyelniük. Nekik kb mindenhol elsőbbségük van, ráadásul egy komolyabb tehervonat végét amúgy se látnád.
"A modernabb vonatokon jó ideje használják ezt a technikát"
Azért 2-3 vonat elég nehezen előzi egymást egy kötött pályán, az autópálya nem egészen ilyen.
Az autónál szerintem fontos a távolságok és a környező járművek sebességének helyes felmérése és ebben is nagy segítség az egyszerű tükör mert az azonnali és folyamatos "3D" képet ver vissza a tárgykról.
Kiváltható modern technikával de még nagyon drága. Ha egy autóban egy kis olcsónak tűnő extráért is elkérnek százezreket akkor egy üzembiztos gyors 3D-s visszajelző rendszerért ami teljesen hozza ugyazazt amit egy tükör tud mennyit kérnének el?
A tükör végtelen felbontású, végtelen dinamikájú, színhű videót szolgáltat 0 késleltetéssel, -40 fokban is. Ezt jelenleg egy kamera+kijelző sem tudja.
Majd ha önvezető lesz az autó, nem lesz tükör.
Az autóiparnak volt már pár agyament ötlete, de azért hála istennek nem ennyire eszetlenek.
A mai autók tele vannak túlbonyolított elektronikákkal, amik rengeteg hibalehetőséget hordoznak magukban. Minek még tetézni egy ilyen baromsággal, mikor egy filléres faék egyszerű, a fizikai megsemmisülést leszámítva soha el nem romló "3D fullHD" minőségű képalkotó eszköz teljesen megfelel a célra?!
A Forma1-ben pl ahol nagyon fontos a légellenállás és hi-tech technikákat alkalmaznak, nem véletlen, hogy a mai napig ott lóg két oldalt az a két "péklapát".
Ennél már csak az lenne agyamentebb ötlet, hogy minek az autókra az a sérülékeny üveg szélvédő?! (Sajnos a közelmúltban volt is ilyen baleset ahol a szélvédőn behatoló tárgy okozott halálos sérülést.) Fedjük be azt is lemezzel, legyen kívül egy kamera, belül a szélvédő helyén, pedig egy LED-monitor, amin látod, hogy mi van az autó előtt. Kb ez is ugyan olyan ökörség lenne.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!