Ti 3 vagy 4. fokozatban mennétek?
Első dízel kocsimat megvettem,mert kell mivel jelenleg sokat járok,de városban a tipikus 50-es zónákban :3-ban 2e,4.-ben 1400-at forog éppen.
kb 1300 környékén.
És kéri is a négyest a fedélzeti.
Én a benzinest mindig 2500 körül használtam,oké ez nem pörög annyit,de 1300 környéke?Nem káros ez már?Főleg,hogy még nyomatékosabbak is?
Na ,meg ilyen alapon vissza kell váltani emelkedőnek,mert 1300 környékén padlózva menjek fel?Szerintem motorgyilkos lenne.
Én általában 3.-ban hagyom 50-nél. Esetleg ha hosszú lejtő van és lehet haladni akkor kapcsolok 4.-et.
De ez egy kis köbcentis 4 hengeres motor.
2 liter körüli dízeleknek már nem olyan kevés az 1400-as fordulat sem.
Céges kocsin nekem is mutogat jelzéseket hogy váltsak, de ezt felül kell bírálni. Pl emelkedőn felfelé is jelzi, hogy 1800-as fordulatnál váltsak fel. Felváltok, erre rázza az egész kasznit, mert padlógázon sem megy fel 1200-as fordulatom, így jelzi, hogy váltsak vissza. És ezt játszhatnánk a végtelenségig.
Felül kell bírálni, ha olyan a helyzet!
Érezned kell, hogy erölködik vagy sem a motor!
Nekem is kéri 50-nél a negyediket 1500-as fordulat alatt, de csak üzemmeleg motornál adom meg neki. Hidegen érezni és hallani is lehet, hogy hörög/erőlködik a motor.
Nem tudom, hogy ezt miért nem programozták le rendesen a fokozatajánló algoritmuában, minden esetre hideg motornál én is felülbírálom.
Károsnak nem káros amúgy, a fedélzeti azért nem teljesen hülye. 1300-1400-nál már bőven megfelelő a kenése az összes mai dízelnek, felesleges 2000-en tartani ha csak városban krúzolsz. Ezer közelében viszont tényleg nem jó ötlet huzamosan tartani.
Emelkedőhöz nyugodtan visszaválthatsz, de akkor sincs semmi, ha 1300-ról padlózod.
Tehát tükör sík terepen azt mondjátok mehet,meleg motorral ? :)
nekem undorítóan kevéske volt.
Igaz 1600-on már 270 nm ,és 1850-en már 360 nm van.
De kb igen,4-be gurulgattam,a pályaminőségű sík úton és visszakapcsolgattam emelkedőnél.
360Nm az már nem olyan kis motor. Ha nem tévedek, ha nem valami kis 1.3-asról beszélünk. :)
Nem is arról van szó, hogy 1300-as fordulaton nincs olajnyomás. Hanem arról, hogy a kettős tömegű lendkerék hosszú távon nem köszni meg, ha tartósan 1500 alatt használod. Ilyen alacsony fordulaton egy négyhengeres motorban van rendesen vibráció még ha nem is érzed, mert a lendkerék egy darabig a feladatának megfelelően ki kudja kompenzálni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!