Melyik új autót vennéd a kettő közül?
Opel Astra K, 1.6CDTI vs. Mazda 3, 2.2 dízel
Mind a kettőből a legmagasabb felszereltségi szint (Innovation/Revolution top).
Mind a kettőt vezettem. Az Astra tágasabb és menet közben halkabbnak tűnt.
A Mazda 150Le, 380Nm, az Opel 160Le, 350Nm.
Beltérben, műszerfalban az Astra tetszik jobban, de külsőre a Mazda talán egyedibb.
A Mazda hátsó futóműve fejledtebb multilink, az Astráé "csak" csatolt hosszlengőkeros wattrúddal támogatva.
Árban a kettő között nincs nagy különbség. Az Opelnál van elég tetemes kedvezményem a listaárból, ezért az jönne ki egy kicsit olcsóbbra, de a másik sem lényegesen drágább.
Nekem kb 1:1 az állás. Van amiben az egyik, míg másban a másik jobb egy kicsivel. Nem tudok dönteni.
Te melyiket választanád és miért?
Kinek mi a fapad...
Mert akkor csak én vagyok ilyen kis igényű hogy egy led-mátrix fényszóróval, szellőztettet 16 irányba elektromosan állítható bőr üléssel, aktív sávtartó rendszerrel (nem csak pittyeg, aktívan be is avatkozik), 8"-os érintőképernyővel, on-star rendszerrel, stb... megelégszem. Én már csak ilyen "igénytelen" vagyok. :)
Te pedig vedd a 7-es BMW-t, amit gondolom forintra pontosan ugyan ennyiért kapsz meg újonnan...
# 8!
2.0 benzines Mazda 3-nak mennyi a valós tényleges fogyasztása 130-140km/h-s tempónál?
Városban nem igazán járok, legfeljebb az autópályák bevezető szakaszain. Napi 230-250km-t járok autópályán, heti kétszer. A többi napon be se indítom a kocsit, garázsban áll. Ezért gondolkozom elsősorban dízelben továbbra is.
#11 6-6,5l literből elvan, de ez leginkább a jobb lábtól függ. Nekem 1,5 hónapig volt egy 2,5 benzines automata mazda 6-om (új) az evett vegyesben (úgy hogy nem törekedtem fogyasztásra mert kártyával tankoltam) így olyan 8,5l-re jött ki aminek többsége város volt. Szerintem pont a mazda az amit míg lehet szívó benzinnel venni addig azzal kell.
Az astranak igen van sávtartója, de eléggé cikázgat a vonalak között illetve távolságot még nem tud tartani.
Az akkor tényleg nem vészes fogyasztásra egy benzinestől... A jobb lábamtól pont hogy nem nagyon fog függeni a fogyasztás, mert tempomat be 130-nál és két órát megyek úgy hogy mindkét lábam a padlón pihen. :)
A szívó benzinesek karakterisztikája annyira nekem nem jött be, de ennek a 2 literesnek nem olyan vészes talán a nyomatékszegénysége, egyenletes sebességnél pedig majdnem mindegy is.
Még erre lennék nagyon kíváncsi: [link]
De erről meg még nulla tapasztalat van. Nem szeretnék kísérleti nyúl lenni. :)
"Az astranak igen van sávtartója, de eléggé cikázgat a vonalak között illetve távolságot még nem tud tartani."
Hehe! :) Én is láttam azt a Youtube videót, ahol ezt mondja a fószer, hogy cikázgat. Én próbáltam személyesen is. Ajánlom neked is! Egyáltalán nem vészes, teljesen jól használható. Elsőre nagyon furcsa, mindig a kormány fölött volt a kezem, mert először nem akartam elhinni, hogy a kanyarban tényleg be fog magától fordulni. :)
Távolságot nem tud tartani??? Ez tévedés! Radaros adaptív tempomat van benne! Igaz nem szériafelszereltség, hanem feláras, de a sok autópályázás miatt mindenképp kérném bele. A videóban szereplő példányba pont nem kérték.
Nem egyforma árban. Nem is mondta senki, csak mint mondtam a középkategória alját ne tévesszük össze más kategóriával. Mert egy elektromos ülés, meg egy led fényszoró szerinted felsőkategória.
Hogy mennyire jó, és sikeres cég mi sem bizonyítja jobban, hogy a GM 90 év után közel 8 évnyi szenvedés után eladta a PSA-nak. Most lesz belőle igazi fapad, a Dacia mellé. :D
Aha, tehát a Mazda 3 egy felső kategóriás prémium márka autója...
Nincs több kérdésem.
Köszönöm a hasznos és kevésbé hasznos válaszokat!
Tegnap a szabadságom utolsó napján, amikor jobban volt időm ezzel foglalkozni megrendeltem az Opelt. Így a kérdésem, már lényegtelen.
Két dolog miatt döntöttem emellett:
Egyrészt amit az utolsó válaszoló írt: Ez az utolsó német fejlesztésű Astra, amiben még a PSA-nak nincs benne a keze, ezért nem akartam elszalasztani.
A másik, hogy bementem a helyi Opel szalonba, egyelőre nem megrendelés célzattal, csak hogy megnézzem még egyszer a bemutató autókat. Ott győztek meg egy lég vaskos "kampánykedvezménnyel", ami megkönnyítette a döntést.
A Mazda is egy nagyon jó autó. Nemsokára kijön az újabb modell is, ami lehet hogy még jobb lesz. De nekem kell 10-12 évig minden nap benne ülnöm és nem éreztem úgy, hogy az az én autóm.
Mivel téma volt, az Opelt az alábbi "zsiguli színtű" "fapadossággal" rendeltem meg. Ha minden igaz november környékén hozhatom el.
Új Astra, Hatchback, 5-ajtós, Innovation
B 1.6 DTR BiTurbo, 118 kW / 160 LE Start/Stop
6-sebességes manuális
Hengerek száma: 4
Hengerűrtartalom (ccm): 1598
Kompresszió: 16,0:1
Maximális teljesítmény (kW(LE)/min-1): 118 (160) / 4000
Maximális nyomaték (Nm/min-1): 350 / 1500-2250
Üzemanyagfogyasztás városban (l/100 km): 5,1-5,0
Üzemanyagfogyasztás városon kívül (l/100 km): 3,6-3,4
Átlagos üzemanyagfogyasztás (l/100 km): 4,1-4,0
Kibocsátási norma: Euro6
Gyorsulás 0-100 km/h (s): 8,6
Elaszticitás 80-120 km/h (s): 7,5
Maximális sebesség (km/h): 220
Szériafelszereltség:
Biztonsági övfeszítő az első üléseknél
Utasoldali elektromos ablakemelő
Hátsó elektromos ablakemelő
ISOFIX rögzítési pontok
Fejtámla elöl, nem aktív
Hőelnyelő ablaküveg
Hőelnyelő szélvédő
Hátsó középső fejtámla
Kulcs nélküli nyitás és indítás - PEPS rendszer
Központi zár
Hárompontos hátsó biztonsági öv középen
Vezetőoldali elektromos ablakemelő
Vezető- és utasoldali első-, oldal- és függönylégzsákok
Felirat 'OPEL' az ajtóküszöbön
A-B-C oszlop, magas fényű
Kulccsal kikapcsolható utas oldali légzsák (a kesztyűtartóban)
Szórt belső ajtóvilágítás
Kétzónás, automata légkondícionáló
Külső ajtókilincsek a karosszéria színében
Csúsztatható fedelű könyöktámasz elöl, tárolóval
Tükörborítás a karosszéria színében
Elektromosan állitható, fűthető, elektromosan behajtható külső visszapillantó tükrök, karosszéria színű tükörházzal
Zseb a bal első ülés háttámláján
Zseb a jobb első ülés háttámláján
Elektronikus menetstabilizáló (ESP)
Elektromos kézifék
Sebességtartó automatika - tempomat
Lábtér fűtés/hűtés a hátsó utastérben, második üléssor
USB csatlakozó
Oldalablakok felső krómléccel
Bőrborítású 3 küllős kormánykerék
Magasságban és mélységben állítható kormányoszlop
Szervokormány, állandó áttételű, elektromos, csökkentett fogasléc úttal (Sebességfüggő Szervokormány - SSPS)
Biztonsági öv a hátsó ülésekhez
Bluetooth
LED nappali világítás
Első ködlámpák
Hátsó spoiler
Halogén fényszórók
Kövess haza fényszórók
Hátsó ködlámpák
Egyszólamú kürt
Kilométeróra, km/h
Csomagtérvilágítás
Biztonsági öv bekapcsolására figyelmeztető hangjelzés hátul
Biztonsági öv bekapcsolására figyelmeztető hangjelzés vezetőoldalon
Utasoldali figyelmeztetés biztonsági öv bekapcsolására
6 hangszórós prémium audiorendszer
Megerősített motorhűtés
433 MHz frekvencia
Fedélzeti számítógép
Vezető oldali ülés, 4-fokozatú; állítható támlájú ülés
Elektromosan állítható, memoriás vezetőülés
Massage vezetőülés
Elektromosan állítható üléspárnák vezető oldalon
Ventillációs vezető ülés
Ventillációs utasülés
Start gomb a műszerfalon
Elektromos kormányzár
Páratartalom-érzékelő
Rádió működtetés a kormánykerékről
Gumiabroncsok: 225/45 R17
Fényszóró magasságállítás, manuális
Beltér színe: Jet fekete
Belső világítás
Megvilágított sminktükrök a napellenzőkben
Hátsó olvasólámpák megvilágított kapcsolókkal
Esőérzékelő ablaktörlő
Fényérzékeny belső visszapillantó tükör
Világítás rendszer automatikus kapcsolással és alagút érzékelővel
Holttérfigyelő
Tolatókamera
Riasztókürt, saját áramellátással
Riasztórendszer
Autó dőlését érzékelő szenzor
Belső mozgásérzékelő
Guminyomás érzékelő
Guminyomás figyelő rendszer, abroncsonkénti nyomásérzékelés
Követési távolság érzékelő szenzor
Ráfutásos ütközést érzékelő szenzor
Sávelhagyás-érzékelő szenzor
Ütközéscsillapító automata fékezés alacsony sebességnél
Jelzőtábla-felismerő szenzor
Rendelhető felszereltségek:
Szín: Switchblade ezüst
Kárpit: Bőrkárpit, Siena II, Jet Black
Kerekek: 17 x 7,5-es, 5 dupla küllős könnyűfém keréktárcsák
Csomagok:
Sokoldalú belső csomag
Lehajtható hátsó üléstámlák, 40/20/40 arányban
Lehajtható középső kartámasz hátul
Téli csomag 2
Fűthető első ülések
Fűthető hátsó ülések
2 USB töltőcsatlakozó a hátsó középkonzolon
Fűthető kormánykerék
Fűthető első ülések (KA1) automatikusan vezérelt
Akkusztikus csomag
Szélvédő - akusztikus PVB
Ergonomikus sportülés csomag a vezető- és utasoldalon
Komfort üléscsomag II., állítható magasságú vezető- és utasüléssel (8-irányú)
6 irányban kézzel állítható vezető ülés
Manuális ülőlap hosszabbítás a vezető oldalán
Manuális ülőlap hosszabbítás az utas oldalán
4 irányban elektromosan állítható deréktámasz a vezetőülésben
4 irányban elektromosan állítható deréktámasz az utasülésben
Innováció csomag
Navi 900 navigáció IntelliLink rendszerrel
LED fényszórók
Adaptív fényszórók (AFL)
Fényszóró magasságállítás, automata
Fedélzeti számitógép kijelző (grafikus)
LED hátsó lámpák
Cápauszony antenna
Külső:
Kipufogócső borítás
Hátsó futómű, Watt link
Elektromosan dönthető és elcsúsztatható napfénytető
Belső:
Középkonzoli Flex adapter
Elektromos fűtés-jégmentesítés
Légfrissítő rendszer
Elektromosan, 16 irányba állítható vezetőülés AGR tanúsítvánnyal
Elektromosan állítható, memoriás vezetőülés
Massage vezetőülés
Elektromosan állítható üléspárnák vezető oldalon
Ventillációs vezető ülés
Ventillációs utasülés
Okostelefon tartó (középkonzoli Flex adapterhez)
Biztonság:
Riasztó - behatolás érzékelő
Riasztókürt, saját áramellátással
Riasztórendszer
Autó dőlését érzékelő szenzor
Belső mozgásérzékelő
Továbbfejlesztett parkolóasszisztens
Holttérfigyelő
Tolatókamera
Helytakarékos acél pótkerék 16 x 4,0
"De nekem kell 10-12 évig minden nap benne ülnöm és nem éreztem úgy, hogy az az én autóm. "
Ezt a mondatot olvasván én mindenképp egy 2.0 szívó benzines mazda 3 mellett tenném le a voksomat ha ekkora időre tervezel. Az opel új start-stop, DPF +2db turbóval rendelkezik ennek azért az 5év is egy jó időtartam, de a 10 szerintem sok lesz.
Nem tudom tökéletesen beidézni, de 12 évvel ezelőtt a mostani dízelemre is ezt mondták. Hogy majd meglátom 4-5 év múlva a bontóban lesz és hogy így meg úgy fogom rá a százezres szervizeket fizetni. Ehhez képest 12 év és 300.000km elteltével az égvilágon semmi gondom nem volt vele. Nem városban kínzom, arra használom, amire kitalálták.
Mivel saját zsebből tankolok havi 2000-2500km-es 130-140km/h-val megtett autópályás távot, még mindig a dízel éri meg jobban. A Mazdát is kizárólag dízel motorral vettem volna.
De már utólag mindegy, felesleges károgni. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!