Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Melyik új autót vennéd a...

Melyik új autót vennéd a kettő közül?

Figyelt kérdés

Opel Astra K, 1.6CDTI vs. Mazda 3, 2.2 dízel


Mind a kettőből a legmagasabb felszereltségi szint (Innovation/Revolution top).

Mind a kettőt vezettem. Az Astra tágasabb és menet közben halkabbnak tűnt.

A Mazda 150Le, 380Nm, az Opel 160Le, 350Nm.

Beltérben, műszerfalban az Astra tetszik jobban, de külsőre a Mazda talán egyedibb.

A Mazda hátsó futóműve fejledtebb multilink, az Astráé "csak" csatolt hosszlengőkeros wattrúddal támogatva.

Árban a kettő között nincs nagy különbség. Az Opelnál van elég tetemes kedvezményem a listaárból, ezért az jönne ki egy kicsit olcsóbbra, de a másik sem lényegesen drágább.


Nekem kb 1:1 az állás. Van amiben az egyik, míg másban a másik jobb egy kicsivel. Nem tudok dönteni.

Te melyiket választanád és miért?


2017. aug. 6. 15:42
1 2
 11/19 A kérdező kommentje:

Kinek mi a fapad...

Mert akkor csak én vagyok ilyen kis igényű hogy egy led-mátrix fényszóróval, szellőztettet 16 irányba elektromosan állítható bőr üléssel, aktív sávtartó rendszerrel (nem csak pittyeg, aktívan be is avatkozik), 8"-os érintőképernyővel, on-star rendszerrel, stb... megelégszem. Én már csak ilyen "igénytelen" vagyok. :)

Te pedig vedd a 7-es BMW-t, amit gondolom forintra pontosan ugyan ennyiért kapsz meg újonnan...


# 8!

2.0 benzines Mazda 3-nak mennyi a valós tényleges fogyasztása 130-140km/h-s tempónál?

Városban nem igazán járok, legfeljebb az autópályák bevezető szakaszain. Napi 230-250km-t járok autópályán, heti kétszer. A többi napon be se indítom a kocsit, garázsban áll. Ezért gondolkozom elsősorban dízelben továbbra is.

2017. aug. 7. 12:24
 12/19 anonim ***** válasza:

#11 6-6,5l literből elvan, de ez leginkább a jobb lábtól függ. Nekem 1,5 hónapig volt egy 2,5 benzines automata mazda 6-om (új) az evett vegyesben (úgy hogy nem törekedtem fogyasztásra mert kártyával tankoltam) így olyan 8,5l-re jött ki aminek többsége város volt. Szerintem pont a mazda az amit míg lehet szívó benzinnel venni addig azzal kell.


Az astranak igen van sávtartója, de eléggé cikázgat a vonalak között illetve távolságot még nem tud tartani.

2017. aug. 7. 14:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/19 anonim ***** válasza:
#11 Illetve még annyival kiegészíteném a mondókámat, hogy az eddigi mazda dízele motorok nem a megbízhatóság királyai voltak. Ez az új skyactive alacsony kompressziójú dízel motorok pedig eléggé újak így nagy tapasztalat nincs velük.(ha 4-5évnél tovább nem kell az autó akkor akár vállalható lehet)
2017. aug. 7. 14:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/19 A kérdező kommentje:

Az akkor tényleg nem vészes fogyasztásra egy benzinestől... A jobb lábamtól pont hogy nem nagyon fog függeni a fogyasztás, mert tempomat be 130-nál és két órát megyek úgy hogy mindkét lábam a padlón pihen. :)


A szívó benzinesek karakterisztikája annyira nekem nem jött be, de ennek a 2 literesnek nem olyan vészes talán a nyomatékszegénysége, egyenletes sebességnél pedig majdnem mindegy is.

Még erre lennék nagyon kíváncsi: [link]

De erről meg még nulla tapasztalat van. Nem szeretnék kísérleti nyúl lenni. :)


"Az astranak igen van sávtartója, de eléggé cikázgat a vonalak között illetve távolságot még nem tud tartani."


Hehe! :) Én is láttam azt a Youtube videót, ahol ezt mondja a fószer, hogy cikázgat. Én próbáltam személyesen is. Ajánlom neked is! Egyáltalán nem vészes, teljesen jól használható. Elsőre nagyon furcsa, mindig a kormány fölött volt a kezem, mert először nem akartam elhinni, hogy a kanyarban tényleg be fog magától fordulni. :)

Távolságot nem tud tartani??? Ez tévedés! Radaros adaptív tempomat van benne! Igaz nem szériafelszereltség, hanem feláras, de a sok autópályázás miatt mindenképp kérném bele. A videóban szereplő példányba pont nem kérték.

2017. aug. 7. 16:11
 15/19 anonim ***** válasza:

Nem egyforma árban. Nem is mondta senki, csak mint mondtam a középkategória alját ne tévesszük össze más kategóriával. Mert egy elektromos ülés, meg egy led fényszoró szerinted felsőkategória.


Hogy mennyire jó, és sikeres cég mi sem bizonyítja jobban, hogy a GM 90 év után közel 8 évnyi szenvedés után eladta a PSA-nak. Most lesz belőle igazi fapad, a Dacia mellé. :D

2017. aug. 7. 16:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/19 A kérdező kommentje:

Aha, tehát a Mazda 3 egy felső kategóriás prémium márka autója...

Nincs több kérdésem.

2017. aug. 7. 16:58
 17/19 A kérdező kommentje:

Köszönöm a hasznos és kevésbé hasznos válaszokat!


Tegnap a szabadságom utolsó napján, amikor jobban volt időm ezzel foglalkozni megrendeltem az Opelt. Így a kérdésem, már lényegtelen.


Két dolog miatt döntöttem emellett:

Egyrészt amit az utolsó válaszoló írt: Ez az utolsó német fejlesztésű Astra, amiben még a PSA-nak nincs benne a keze, ezért nem akartam elszalasztani.

A másik, hogy bementem a helyi Opel szalonba, egyelőre nem megrendelés célzattal, csak hogy megnézzem még egyszer a bemutató autókat. Ott győztek meg egy lég vaskos "kampánykedvezménnyel", ami megkönnyítette a döntést.


A Mazda is egy nagyon jó autó. Nemsokára kijön az újabb modell is, ami lehet hogy még jobb lesz. De nekem kell 10-12 évig minden nap benne ülnöm és nem éreztem úgy, hogy az az én autóm.


Mivel téma volt, az Opelt az alábbi "zsiguli színtű" "fapadossággal" rendeltem meg. Ha minden igaz november környékén hozhatom el.



Új Astra, Hatchback, 5-ajtós, Innovation


B 1.6 DTR BiTurbo, 118 kW / 160 LE Start/Stop

6-sebességes manuális



Hengerek száma: 4

Hengerűrtartalom (ccm): 1598

Kompresszió: 16,0:1

Maximális teljesítmény (kW(LE)/min-1): 118 (160) / 4000

Maximális nyomaték (Nm/min-1): 350 / 1500-2250

Üzemanyagfogyasztás városban (l/100 km): 5,1-5,0

Üzemanyagfogyasztás városon kívül (l/100 km): 3,6-3,4

Átlagos üzemanyagfogyasztás (l/100 km): 4,1-4,0

Kibocsátási norma: Euro6

Gyorsulás 0-100 km/h (s): 8,6

Elaszticitás 80-120 km/h (s): 7,5

Maximális sebesség (km/h): 220



Szériafelszereltség:


Biztonsági övfeszítő az első üléseknél

Utasoldali elektromos ablakemelő

Hátsó elektromos ablakemelő

ISOFIX rögzítési pontok

Fejtámla elöl, nem aktív

Hőelnyelő ablaküveg

Hőelnyelő szélvédő

Hátsó középső fejtámla

Kulcs nélküli nyitás és indítás - PEPS rendszer

Központi zár

Hárompontos hátsó biztonsági öv középen

Vezetőoldali elektromos ablakemelő

Vezető- és utasoldali első-, oldal- és függönylégzsákok

Felirat 'OPEL' az ajtóküszöbön

A-B-C oszlop, magas fényű

Kulccsal kikapcsolható utas oldali légzsák (a kesztyűtartóban)

Szórt belső ajtóvilágítás

Kétzónás, automata légkondícionáló

Külső ajtókilincsek a karosszéria színében

Csúsztatható fedelű könyöktámasz elöl, tárolóval

Tükörborítás a karosszéria színében

Elektromosan állitható, fűthető, elektromosan behajtható külső visszapillantó tükrök, karosszéria színű tükörházzal

Zseb a bal első ülés háttámláján

Zseb a jobb első ülés háttámláján

Elektronikus menetstabilizáló (ESP)

Elektromos kézifék

Sebességtartó automatika - tempomat

Lábtér fűtés/hűtés a hátsó utastérben, második üléssor

USB csatlakozó

Oldalablakok felső krómléccel

Bőrborítású 3 küllős kormánykerék

Magasságban és mélységben állítható kormányoszlop

Szervokormány, állandó áttételű, elektromos, csökkentett fogasléc úttal (Sebességfüggő Szervokormány - SSPS)

Biztonsági öv a hátsó ülésekhez

Bluetooth

LED nappali világítás

Első ködlámpák

Hátsó spoiler

Halogén fényszórók

Kövess haza fényszórók

Hátsó ködlámpák

Egyszólamú kürt

Kilométeróra, km/h

Csomagtérvilágítás

Biztonsági öv bekapcsolására figyelmeztető hangjelzés hátul

Biztonsági öv bekapcsolására figyelmeztető hangjelzés vezetőoldalon

Utasoldali figyelmeztetés biztonsági öv bekapcsolására

6 hangszórós prémium audiorendszer

Megerősített motorhűtés

433 MHz frekvencia

Fedélzeti számítógép

Vezető oldali ülés, 4-fokozatú; állítható támlájú ülés

Elektromosan állítható, memoriás vezetőülés

Massage vezetőülés

Elektromosan állítható üléspárnák vezető oldalon

Ventillációs vezető ülés

Ventillációs utasülés

Start gomb a műszerfalon

Elektromos kormányzár

Páratartalom-érzékelő

Rádió működtetés a kormánykerékről

Gumiabroncsok: 225/45 R17

Fényszóró magasságállítás, manuális

Beltér színe: Jet fekete

Belső világítás

Megvilágított sminktükrök a napellenzőkben

Hátsó olvasólámpák megvilágított kapcsolókkal

Esőérzékelő ablaktörlő

Fényérzékeny belső visszapillantó tükör

Világítás rendszer automatikus kapcsolással és alagút érzékelővel

Holttérfigyelő

Tolatókamera

Riasztókürt, saját áramellátással

Riasztórendszer

Autó dőlését érzékelő szenzor

Belső mozgásérzékelő

Guminyomás érzékelő

Guminyomás figyelő rendszer, abroncsonkénti nyomásérzékelés

Követési távolság érzékelő szenzor

Ráfutásos ütközést érzékelő szenzor

Sávelhagyás-érzékelő szenzor

Ütközéscsillapító automata fékezés alacsony sebességnél

Jelzőtábla-felismerő szenzor



Rendelhető felszereltségek:


Szín: Switchblade ezüst

Kárpit: Bőrkárpit, Siena II, Jet Black

Kerekek: 17 x 7,5-es, 5 dupla küllős könnyűfém keréktárcsák



Csomagok:


Sokoldalú belső csomag


Lehajtható hátsó üléstámlák, 40/20/40 arányban

Lehajtható középső kartámasz hátul



Téli csomag 2


Fűthető első ülések

Fűthető hátsó ülések

2 USB töltőcsatlakozó a hátsó középkonzolon

Fűthető kormánykerék

Fűthető első ülések (KA1) automatikusan vezérelt



Akkusztikus csomag


Szélvédő - akusztikus PVB



Ergonomikus sportülés csomag a vezető- és utasoldalon


Komfort üléscsomag II., állítható magasságú vezető- és utasüléssel (8-irányú)

6 irányban kézzel állítható vezető ülés

Manuális ülőlap hosszabbítás a vezető oldalán

Manuális ülőlap hosszabbítás az utas oldalán

4 irányban elektromosan állítható deréktámasz a vezetőülésben

4 irányban elektromosan állítható deréktámasz az utasülésben



Innováció csomag


Navi 900 navigáció IntelliLink rendszerrel

LED fényszórók

Adaptív fényszórók (AFL)

Fényszóró magasságállítás, automata

Fedélzeti számitógép kijelző (grafikus)

LED hátsó lámpák

Cápauszony antenna



Külső:


Kipufogócső borítás


Hátsó futómű, Watt link


Elektromosan dönthető és elcsúsztatható napfénytető



Belső:


Középkonzoli Flex adapter


Elektromos fűtés-jégmentesítés


Légfrissítő rendszer


Elektromosan, 16 irányba állítható vezetőülés AGR tanúsítvánnyal


Elektromosan állítható, memoriás vezetőülés

Massage vezetőülés

Elektromosan állítható üléspárnák vezető oldalon

Ventillációs vezető ülés

Ventillációs utasülés


Okostelefon tartó (középkonzoli Flex adapterhez)



Biztonság:


Riasztó - behatolás érzékelő


Riasztókürt, saját áramellátással

Riasztórendszer

Autó dőlését érzékelő szenzor

Belső mozgásérzékelő


Továbbfejlesztett parkolóasszisztens


Holttérfigyelő

Tolatókamera


Helytakarékos acél pótkerék 16 x 4,0

2017. aug. 12. 22:25
 18/19 anonim ***** válasza:

"De nekem kell 10-12 évig minden nap benne ülnöm és nem éreztem úgy, hogy az az én autóm. "

Ezt a mondatot olvasván én mindenképp egy 2.0 szívó benzines mazda 3 mellett tenném le a voksomat ha ekkora időre tervezel. Az opel új start-stop, DPF +2db turbóval rendelkezik ennek azért az 5év is egy jó időtartam, de a 10 szerintem sok lesz.

2017. aug. 13. 11:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/19 A kérdező kommentje:

Nem tudom tökéletesen beidézni, de 12 évvel ezelőtt a mostani dízelemre is ezt mondták. Hogy majd meglátom 4-5 év múlva a bontóban lesz és hogy így meg úgy fogom rá a százezres szervizeket fizetni. Ehhez képest 12 év és 300.000km elteltével az égvilágon semmi gondom nem volt vele. Nem városban kínzom, arra használom, amire kitalálták.

Mivel saját zsebből tankolok havi 2000-2500km-es 130-140km/h-val megtett autópályás távot, még mindig a dízel éri meg jobban. A Mazdát is kizárólag dízel motorral vettem volna.

De már utólag mindegy, felesleges károgni. :)

2017. aug. 13. 12:38
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!