Dizel autóval több baj van, mint ami benzinnel működik? Ha elromlik a javítatása többe kerül? (akinek dizelje van mik a tapasztalatai)
#3-hoz hasonlóan én is 12 éve járok a mostani diesellel. Újonnan került hozzám, 332e km-nél tartunk. Az újkori listaára kb. 1,2 millió forinttal volt több, mint a benzinesé. Ezután ugye kevesebbet fogyaszt, szóval meg is spórolt némi pénzt, úgy tippelem olyan 2 milliót ennyi km-en, mert főleg nagyobb távolságokra használom. A többletköltség? Eddig mákom volt: jól állok, mert a spórolás oldalán van több, igaz ez részben a felhasználásnak (hogy 30-60 km-eket megyek vele, nem egyik utcából a másikba) köszönhető, másrészt hogy még részecskeszűrő nélküli motorról van szó. Kettőstömegű van, de az még nem akar széthullani; cserébe a vezérlésoldalon lévő rezgéscsillapítós szíjtárcsát már kétszer cseréltem (mert megadta magát, a belső csillapítórész kiköszönt, kelepelt és minden kínja volt).
Az adott autót kell megnézni, lehet szerencséd is akár. És kérdés hogyan fogod használni, mert városon belülre nem biztos, hogy jó választás.
Mikori autó? Hogy használták? Mennyire lehet leélve a motorja? Mi és mikor volt cserélve? Turbo? Injektorok? Bármi?
Nem állok neki számolgatni, de pl hasonlíts össze egy körülbelül azonos teljesítményű dízel és benzines motorral szerelt ugyanolyan autót.
Átlagfogyasztásokat megtalálod neten, pl spritmonitor.de a legjobb, azok tuti valós adatok.
Számold ki mennyi lenne az üzemanyagköltség pl 150.000km-en de akár 300-ra is számolhatod. Amennyivel ekvesebb lesz az üzemanyagköltség azt mind mespóroltad. Elárulom, szép nagy összeg lesz, és akkor nézd meg, hogy mennyivel " drágább " javítani a dízelt.
Hozzáteszem, de az csak apróság, közben benzinesnél a gyertyacsere is megdobja a dolgokat párszor 10-30k huf-al.
Nagyon egszerű megválaszolni a kérdésedet. Megnézed/megkérdezed az alkatrészboltban, ahol vásárolnál, hogy mennyibe kerülnek a várható és legkötlségeseb alkatrészcserék, majd kiszámolod, hogy mekkora az alacsonyabb fogyasztásból adódó költségkülönbözet.
És már csak azt kell nézni merre billen a mérleg.
Ökölszabály: évi 20-25k km-től érdemes dízelt venni egyébként benzinest. Ha sok a városi használat, akkor is benzines. Ha öreg az autó, akkor is benzines.
Hangsúlyozom mégeint, hogy ökölszabály, természetesen akadnak kivételek, speciális felhasználási módok.
Kérdésed alapján, ha a javítási kölségektől félsz és egy-egy nagyobb kiadás jócskán megterhelné a családi kasszát, akkor inkább benzinest végy!
Hohó, látom valaki itt nagyon szereti a benzint, mert le lettem pontozva rendesen :D
Én is szeretem a benzines autókat, csak sajnos jobban megéri 5.5 literes átlaggal járni, mint 9-10 literessel. (Hasonló kategóriájú benzinessel, az én vezetési stílusomban.)
Két gondolat. Hogy eszik a Diesel 5 litert ? Volt dieselem common rail 200 ezernél cseréltem injektorokat tehát fizettem karbantartasert mondjuk igy is megérte, de 8 literrel jártam el. Benzinessel ez 10 liter. Van most is PD Volkswagen Diesel a cégnél 8-9 liter ha én járok vele ha a fiúk akkor inkább 8 mint 9.
Nem mondom azért a 2 literert is megéri a Diesel mert javarészt nyer vele az ember de nincs olyan őrületes eltérés. Honda 2.2 dieselnel jártam 1 hónapot de az is 7 felett zabbantott. Jobb mint a Volkswagen fogyasztásra de nem estem hasra tőle.
Aki még az évi 20-25 ezres okolszabalyt írja azt kérdezném mi a szabályban az évek száma ? Ha használt dieselt veszünk akkor vegyük 100e kmre minimum. Évek száma mindegy, de ha behal valami akkor is megéri.ha 20-30e kmre veszünk autót akkor a Diesel rizikófaktor mert amit bukunk nem tudjuk visszanyerni.
#17:
Az 5 liter valóban karcsú, de nem lehetetlen: sok országút/autópálya, kis terheléssel, kreszt betartva.
Főnököm 2.0-s CRTDI Passatja 6-6,5-ből megy, de tapossa is neki rendesen. Az én Octaviamnak (1.6 CRTDI) pedig 5,3 az átlaga (elmúlt 21.000 km). Természetesen én tojást tartok a gázpedál alatt, mert fiztetésből tankolok, nem céges üzemanyagkártyáról.
Tehát elérhető az 5 liter körüli fogyasztás.
Korábban 1.9 PDTDI Jettám volt, az is beérte 5,6-os átlaggal (30.000 Km-en mérve). Persze ehhez zéró városi és kb. 200 km-es országutas/autópályás etapok kellettek.
Pont azért jó a dízel - és ezt másoktól is hallottam már, nem én találtam ki - mert ha taposod neki, akkor se eszi le a hajad, ellentétben a benzinessel.
1.7CDTI-m van, de még 7 liternél többet soha nem tudtam lenyomni a torkán, akárhogy taposom, akármilyen téli hideg van. Ha városban padlógázas gyorsításokkal lövök ki a piros lámpáknál, akkor sem.
Az elmúlt 35.000km átlaga 4,9. Igaz, hogy ennek csak nagyon minimális része város. Autópályán 140-nel megáll 5,5 körül. Országúton 90-100-zal egyenletesen haladva nem művészet vele 5 alatti fogyasztást kihozni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!