Skoda octávia 2 -es .11 éves 1.6 benzines 330 ezer km -rel, eszi az olajat valamennyire. Mit lehetne tenni kérek tanácsot?
Gyári kezelési könyv 0,7 liter olajfogyást engedélyez ezer kilométerenként, akár új állapotú kocsinál is. (soha nem fogyott, de a könyv ezt írja)ha e fölött fogy az olaj, akkor gond van a hézagokkal.
Az tudjuk, hogy folyékony autószerelő nincs, de talán ideiglenesen segít a sűrűbb olaj. Ez csak nyáron jó, mert nulla foktól lefelé már nehezen bírkózik meg az önindító a dermedt olaj hatásával.
jobb ötletem nincs. A motorgenerált nélkülem is tudod.
A sűrű olajjal az a probléma,hogy még melegensem éri el a megfelelő viszkozitást és csak gyorsítja a kopást ez által.
A motortisztító adalékok.meg az évek alatt ráégett olajat és kormot nem fogják feloldani 15 perc alatt sehogy.Legfeljebb a kenési rendszerben lerakódott olajsár felületét piszkálják meg,ha hatnak is valamit.
Azt is minden szerelő tudja,hogy a dugó hornyaiból a kokszot,csak mechanikai,vagy ultrahangos tisztítással lehet eltávolítani nem pedig bisz-basz szerekkel.Ez viszont bontás nélkül lehetetlen.
Találgatások helyett inkább egy sűrítési végnyomás mérést javasolnék.Ha ez jó értéket mutat,akkor lehet csak szelepszár szimering probléma.A szelep tömörzárási hibát is ellenőrizni kellene,nehogy ez miatt a gyűrűkre fogjuk a hibát,ha kicsi a sűrítési végnyomás.
Ezt úgy a legegyszerűbb,hogy mérünk egy kompresszíót minden hengerbe,ha jó az érték akkor a szimeringeknél van baj.Ha viszont nem,akkor utána a hengerekbe töltünk néhány cm3
motor olajat,de csak az akkor mért hengerbe.Ha jelentős a két érték közt a különbség,akkor a gyűrűk adták fel a harcot,de ha nem változik semmi akkor az adott, mért henger valamelyik szelepe nem zár jól és ebből már gyanítható,hogy nem gyűrű hiba miatt fogy az olaj,ha nem a szelepszárszimering a ludas.
Egy adalékot vizsgáltam töményen és olajjal is hígítva egy óra várakozási idővel..
Hígítva szinte semmi kormot nem oldott fel jobban mint az az olaj adalék nélkül,mint amivel hígítottam.
Nem hígítva viszont oldotta annyira mint a sima motorbenzin.Éppen hogy piszkálta.
Akkor ellehet dönteni mindenkinek,hogy ezek mennyire hasznosak.
A szintetikus jó fajta motorolajoknak,nagyobb a hatásuk hosszú távon,mint ezeknek a valamiknek egy óra alatt tömény állapotban.Ha így tölteném a motorba, biztosan jó lenne,ha a motor bírná és a zsebem is.De egyik sem bírja.Ez, amit leírtam első lépésnek ez a legolcsóbb és utána már lehet tudni,hogy kb mennyi lesz még.
A szelep tökéletlen zárásának semmi mint neked a témához.
A kompresszió vesztés tesztelése miatt kell ezt megcsinálni,hogy hol történik,ha fogyasztja az olajat a motor.Ha kicsi a kompresszió akkor ne az egész motort szedjük szét,ha nem csak a hengerfejet le,ha a szelepnél megy el a nyomás,mert akkor a szelep nem zár az olajat,meg valószínűen a szelepszár szimmering miatt eszi a motor.
Kapish?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!