BMW E30 325 és 325 ETA között mi a különbség?
Figyelt kérdés
Mert a sima 170 lóerő, az ETA meg csak 122 :S
Pedig mindkettő 2.5 benzin
2010. máj. 23. 19:19
1/3 anonim ![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
válasza:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
ETA az takarékos..
lóerőbe kevesebb de nyomatéka több(így ellensúlyozzák a lóerő hiányt)
mondjuk...kicsit poén egy 2.5ös sor 6osból takarékosabbat csinálni...
2/3 anonim ![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
válasza:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Az igazi BMW ebben a kategóriában a 325 IX (4X4) Nagyon vadállat egy gép !
3/3 anonim ![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
válasza:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
Az etá-t elsősorban amerikai piacra gyártották az ottani szigorú károsanyag-kibocsátási törvények miatt. Valójában 2.7 literes a motor, az európainak volt csak "325 e" a jelzése (Amerikában "327 eta"). A főtengely 7 helyett csak 4 helyen van csapágyazva (belső súrlódás csökkentése), gyengébb szeleprugók kerültek bele (így a szeleprugók kevesebbet fognak le az alsósávi nyomatékból), valamint változtattak a vezérlésen is. A gyengébb szeleprugók miatt a max. fordulatszámot levették 4250-re (úgyse tudna a motor e fölé pörögni), de nincs is rá szükség, 3000-nél van a csúcsnyomaték (úgyemlékszem 230 Newtonméter), majdnem annyi, mint egy 528i-nek. Emiatt hosszú difi is került bele (1:2,27). Előny: óriási alsósávi nyomaték (úgy autózhatsz vele, mint egy bazi erős Tdi-vel), valamint 1 literrel kevesebbet eszik városban, mint egy 320i, eközben (papíron) úgy gyorsul mint egy 320i. Ennek a típusnak a főtengelyét szokták betenni a 2.5-ös blokkba, néhány módosítással brutál tuningot eredményezve. Nagyon tartós, megbízható motor, egy amerikai faszinak az 528 etája 560.000 km-t ment el generálozás nélkül. Egyébként nagyon lomha, lusta motor, nehezen kapja a fordulatot, (nem is arra találták ki) és a mai világban nincs jogosultsága, főleg a hatalmas biztosítása miatt. Tömören ennyi.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!