Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Idősebb közép felső kategóriás...

Idősebb közép felső kategóriás, vagy fiatalabb alsóbb kategóriás autót vennél?

Figyelt kérdés

Nem tudok döntésre jutni az évjárat/kategória/állapot hármason.

Vegyek egy fiatalabb pl 10 éves H astrát, vagy egy idősebb mondjuk 20 éves audit?

A kor a felhasznált anyagminőséggel tartóssággal szemben.

Nem 1-2 évre, hanem akár 5-10 évre szeretnék autót venni, amire nem költöm a gatyámat rá, ismerve hogy minél fiatalabb egy autó annál drágább a szervizelése, több az elektromosság stb.

Csakis dízel jöhet szóba.

A mostani autóm 33 éves, sokat költöttem rá, szeretnék most valami olyanba ülni amit csak hajtom, és nem kér különösebben nagy szervízeket.

Jó most mondhatnátok, hogy akkor vegyek újat, vagy vegyek vmi benzinest 100 e km-rel.

Viszont annyi ilyen fórumon olvasni h megvette 200e km-rel óra szerint pl egy passatot, elment vele 100 e km-rt és a kötelező, meg kopó dolgokon kívül semmit nem kellett cserélni.

Nyilván az enyémnek nem hányhatom fel a kora miatt, de sokat kell vele foglalkozni, habár szívesen teszem, örülnék egy kicsit igénytelenebb autónak, hogy csak az legyen a legnagyobb gondom h lemosassam-e vagy h meg kell csináljam az olajcserét, ne pedig az hogyan kuplungozom meg...



2017. aug. 4. 10:12
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
10 ev felett ehhez nagyon nagy szerencse kell. De alapvetoen minel ujabb annal jobb eselyed van.
2017. aug. 4. 10:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
100%

A prémium kocsim fenntartása új korában is többe kerül (drágább olaj, több kell belőle, drágább gumiabroncsok, stb). 10++ vagy pláne 20 éves korhoz közelítve a prémiumságnak már csak árnyéka és emléke van meg, viszont a fenntartása továbbra is "prémium" összeget emészt fel.

Egy fiatalabb autó, mint példádban az Opel az Audihoz képest lényegesen fapadosabb, viszont olcsóbban fenntartható közlekedési eszközöd lesz. Nem fog csúnya meglepetéseket tojni a legváratlanabb időpontban.

2017. aug. 4. 11:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
100%
Ha napi használatra kellene, akkor fiatal alsó kategóriát vennék, ha pedig kizárólag hobbira/veteránozni vagy hétvégi élményautózni szeretnék, csak akkor mernék öreg prémiumot venni előre elfogadva, hogy akár évi százezrek is rámennek majd.
2017. aug. 4. 11:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:

Nincs ám ekkora különbség, hogy egy H Astra árából 20 éves Audit lehessen venni. Mert akkor egyértelműen az Astrát választanám. Viszont egy 10 éves Astra árából kijön egy 15 éves Audi is. És akkor már utóbbit venném. De nem úgy, ahogy sokan csinálják, hogy a fapados, 1.6-os Audiból köpködnek a full extrás Astrákra, hanem egy rendesen felszerelt Audit vennék, másképp nincs értelme a dolognak.

De hogy egy példát mondjak, apámnak 8 éves Focust vettünk. Őt nem érdeklik annyira az autók, anyaghasználat, stb, így teljesen egyetértettem én is abban, hogy legyen egy fiatalabb Focus. És az is nagyon jó autó, jól fekszi az utat, takarékos, semmi gondunk nem volt még vele. Ja és jól felszerelt, direkt olyat kerestünk.

2017. aug. 4. 12:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
68%
Nincs ám ekkora különbség, hogy egy H Astra árából 20 éves Audit lehessen venni. Mert akkor egyértelműen az Ford Focust választanám. :-))
2017. aug. 5. 18:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:

Én azért vitába szállnék. Egy 20 éves BMW (nem a 316i fapadra gondolok) még mindig BMW, ha vigyáztak rá és tényleg látszik is rajta, akkor még ma is jobb érzés beülni, mint egy fiatal alsó kategóriás autóba. De mondhatnék itt Audit, VW-t akármit.

Az árak meg igazából attól függenek mit veszel, mennyire volt anno prémium az autó (nem csak a márkajelzés miatt). Egy 20 éves S Merci szervizelése még ma is csillagászati összegek, ezzel szemben egy 20 éves A4-es Audi vagy egy VW Passat alkatrészei kb annyiba kerülnek, mintha egy Suzukit kéne szervizelni. :)

A régi dízelekkel megszívhatod, benzinesből nehéz mellényúlni, főleg, ha annak idején is jó konstrukció volt a motor. Olvasgass utána. Például 2.5TDI V6-ot nem vennék, rizikó, ha nem tudod az előéletét, de most ez csak egy példa volt.

Ami nagyon igénytelen autó és kivisz a világból, örök élet plusz egy nap, azok az 1.9TDI-k (VW konszern), vagy a Mercedes szívó dízeljei. Én viszont maradok a benzineseknél. :)

2017. aug. 7. 12:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:

20 éves dízelt akarsz venni és 30 éves koráig akarod hajtani???

Hát, sok szerencsét hozzá! Nem mondom, hogy lehetetlen, de azzal azért legyél tisztában hogy egy dízel prémiummal nem 10.000km-t hajtottak évente, bármit is mutat az órája.

2017. aug. 7. 13:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:

6-os

A 10 éves Opel pedig 10 évesen is Opel.

2017. aug. 7. 13:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:
Ahogy egy 20 éves Suzuki is Suzuki. Prémium autókról volt szó, ennyi.
2017. aug. 7. 14:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 A kérdező kommentje:

igen...a kérdés továbbra is az hogy egy árkategória egy 15-17 éves audi,BMW, Mercedes, meg egy 10-12 éves opel, vagy ford, stb kevésbé prémium márka.

Oké hogy állapotot veszünk meg nem km óra állást, meg ehhez hasonlók. Tudom hogy bele lehet nyúlni a sz/*/rba egy 10 éves autóval is nagyon.

De mégis melyikkel van több esélyem nyugodtabb szervizintervallumokra? Egy fiatalabb alsóközépkategóriással, vagy egy idősebb (ha ki tudok fogni jó állapotút) prémiumabb kategóriával?

Tudom, anyagminőség, stb. de 5-7 vagy akár 10 évről is beszélhetünk, mert egy 2005ös H astra ugyanugy 1 milla, mint egy 95 ös szép állapotú a4 es.

Ergo ott vagyok mint az elején? 10 év minusz, vagy anyagminőség?

2017. aug. 8. 07:25
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!