Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Kb. hány év múlva lesz érdemes...

Kb. hány év múlva lesz érdemes elektromos autót venni benzines/dízel helyett?

Figyelt kérdés
2017. aug. 4. 07:49
1 2 3
 11/23 anonim ***** válasza:

Az elektromos autók új àrának kb. 60-65 %-a az csere akkumulátor àra.

Általában 8 èv vagy 160 ezer km-ig szavatolják az akksi működésèt csak becsülni lehet mennyivel bìr talán többet.


Legyen szerencsés esetben 10 èv, 200 ezer km az akksi valós élettertama.

Node, mennyi is az új autó árának 60-65% %-a az akku àra???

Ez kb. 3 millió Ft minimum.

Mennyivel kerül többe, mint egy olcsó benzinmotorod autó?

Pont ezzel a 3 milliòval,

Nos, ez kb. fedezi a benzinköltséget ugyanarra a futàsteljesìtményre, mint a csereakku ára.


Tehát a mai üzemanyagárakon számolva egyáltalån nem tėrül meg elektromos autót venni?? / Kèrdezem, nem állítom.


Amúgy, amint elterjed az elektromos üzem, az áram is meg lesz terhelve jövedéki adóval.


Valamikor eljön egy rövid időszak, amíg meg fogja érni, de a teljes átállás utàn már elveszíti ezt sz előnyét.

2017. aug. 4. 22:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/23 anonim ***** válasza:
#11-es Szerinted a mostani Priusokban komplett akku-pakkokat cserélnek? Nem, csak a hibás cellát. Pár ezer-, tízezer Forintból megoldható. A jövő ugyanez, illetve majdnem. Te egy komplett akku-csomagot megkapsz, a régit leadod, és úgynevezett "betétdíj"-at fogsz fizetni. Akár egy fix összeget, akár egy ellenőrzés utáni, meghatározott hibás cellára eső díjat. Amelyik gyártó nem így tesz, az komoly versenyhátrányba fog kerülni (tömeggyártású autók esetén természetesen).
2017. aug. 5. 07:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/23 anonim ***** válasza:
Előző vagyok, még egy gondolat: ezek a mostani magas akkumulátor árak mindaddig maradnak ezen a szinten, amíg a tömeggyártás be nem indul. Utána -egy bizonyos szintig- jelentős áresés várható.
2017. aug. 5. 07:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/23 anonim ***** válasza:
100%

"Jelenleg ott tartunk,hogy egy autó általában 200-250km-t megy el 1 full töltéssel. "


Melyik ez az autó, ami ennyit elmegy (ténylegesen, nem katalógus adatok alapján) autópályán, klímával és egy átlag magyar is meg tudja venni jelenleg?

Én ugyanis 200km-re ingázok rendszeresen. És nincsenek húszon, meg harminc millióim egy Teslára...

Jelenleg még nem tart itt a technológia. Hogy a magyar utakon is tömegesen terjedjenek el az elektromos autók (igen, most nem arra a pár Priusra és Leafre gondolok, amik a városban előfordulnak, hanem mondjuk egy külvárosi lakótelep parkolójában is legalább minden második autó elektromos lesz), az még legalább 20 év.

2017. aug. 5. 21:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/23 A kérdező kommentje:
Az érdemes alatt azt értem, hogy anyagilag megéri. Most minden mástól tekintsünk el. Jelenleg ugyebár jóval drágábbak, mint amennyit a teljesen élettartam alatt benzinre költene az ember.
2017. aug. 6. 17:15
 16/23 anonim ***** válasza:

Azért nem úgy van, hogy ha megveszel egy elektromos autót, onnantól ingyen, költségek nélkül autókázol.

Amint lesz rá bővebb igény, nagyon gyorsan fizetőssé fogják tenni ezeket a töltőket. [link]

A következő lépés hogy ha otthon töltesz, keményen, +100% jövedéki adót rá fognak pakolni a töltőáram árára. Az állam nem fog ekkora jövedéki adó kiesésről csak úgy lemondani. Ne legyenek illúzióid! Az elektromos autó hosszú távon nem arról fog szólni, hogy te olcsóbban autózhass. :)

2017. aug. 6. 17:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/23 A kérdező kommentje:
Jövedéki adót nem tudnak olyasmire tenni, amit te otthon ingyen megtermelhetsz, ne terjeszd már a hülyeségedet...
2017. aug. 6. 19:30
 18/23 anonim ***** válasza:
64%

Az én hülyeségem... rendben van. Aztán csak figyelj majd!

Az gondolom eszedbe se jutott, hogy nem szabvány konnektroba dugod a töltőt egy külön villanyóra és már meg is van oldva a mérhetősége... Esetleg az autóban lesz a mérő ami vezeték nélkül bárhol egy chippel leolvasható, hogy pl az adott hónapban mennyit töltöttél. Nem olyan hatalmas dolog ezt technikailag megvalósítani.

De rendben, ha rajtam múlik, legyen ingyen áram meg és örök élet a világ végezetéig!


Gondolom ezt a cikket is "én" írtam és "terjesztem", ugye?


"Áram ára: ne felejtsük el, hogy a 320 forintos benzin árának több mint fele adó és a költségvetés évente közel egybillió forintnyi bevételt tesz szert a jövedéki adóból (952 milliárd forint, hogy pontos legyek), ennek legnagyobb része az üzemanyag adóztatásából származik (62,5%-a).

Addig nem fognak semmit csinálni ezzel a veszteséggel, amíg nem számottevő. Amint érezhető mennyiségű elektromos autó lesz forgalomban, akik nem fizetnek be évi 150-250 ezer forint jövedéki adót fejenként az üzemanyag adóztatás keresztül, majd kitalálnak nekik egy új adót."


Forrás: [link]

2017. aug. 6. 19:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/23 anonim ***** válasza:

Az áram egy túl egyszerű dolog ahhoz, hogy bármilyen speciális csatlakozót ne lehessen könnyűszerrel kijátszani. Természetesen az otthontöltés esetén. Az elektromos töltőállomásokon kivitelezhető (ami azért továbbra is nagyon sokan fognak használni, ugyanis akinek nincs garázsa annak kb. nem lesz más lehetősége).


A chippezés meg nem érdeke az autógyártóknak (sőt), tehát nem fog megvalósulni.

2017. aug. 6. 20:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/23 anonim ***** válasza:

Valóban az autóba épített mérővel a "legpraktikusabb" követni a töltést.

Az, hogy ez az elterjedést lassítja ezzel "nem érdeke az autógyártóknak" attól sajnos kötelezővé lehet tenni.

Ezzel kalkulkulálva is eljön az az idő, amikor drágább lesz a foszilis üzemanyag.... tehát majd megéri elektromos autót venni.

Szerintem sem 20 èven belül jön el ez.

Mellesleg tömeges àttérèskor az olaj irànti kereslet visszaesésével zuhanni fog az àra.....

Valószínűleg lesz egy átmeneti idő, amíg 50 - 50 % lehet a gazdaságosság az üzemek típusa között.

2017. aug. 6. 22:22
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!