Miért jobb az elektromos autó, hogyha a "kidobott" akksik ugyanúgy környezeti károkat okoznak?
Jó cikk, fél millió kilométer alatt egy robbanómotoros jármű, számoljunk csak, mennyi fáradt olajat, olajszűrőt, fékbetétet, hány ezer tonna kormot és szén-dioxidot termel" ? Amiket szintén igen nehéz ártalmatlanítani.
Szemben az akkuval, amiből a felshasznált fémek 100%-bab kinyerhetőek, és újrafelhasználhatóak.
Nem az a baj, hogy itt megjelennek ilyen vélemények, hanem az hogy nálunk döntéshozói pozícióban is pont ugyanilyen sötét emberek ülnek.
Azt is kitalálták már, hogy azok az akkuk, amelyek elöregedtek az elektromos autókban (már nem tudnak leadni akkora áramerősséget, és a kapacitásuk is csak az újkori 60-70%-a), fel lehet a használni nap- és szélerőművek által termelt energia tárolására jó pár éven keresztül.
A BMW már épített egy ilyen akkufarmot, de sajnos még nem sikerült feltötleni 700 db akkumulátorral, mivel a legyártott 100 000 db BMW i3-ban összesen nem kellett még ennyi akkut cserélni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!