Opel Astra H Sedan-ról a véleményetek?
Fapados???
Ez enyémben csak a főbb gyári extrák: kanyarkövető adaptív bixenon fényszóró, elektronikus lengéscsillapítás-vezérlés gombnyomásra kapcsolható sport üzemmóddal, beépített navigáció 7"-os színes grafikus kijelzővel, guminyomás mérő rendszer, 17"-os gyári alufelnik, félbőr ülések ülésfűtéssel, gerinctámasszal, kartámasszal, oldallégzsákok, függönylégzsákok, tolatóradar, összes ablak elektromos, összes tükör elektromos, a belső tükör fényre automatikusan sötétedik, a külsők fűthetőek, esőérzékelős ablaktörlők, fényszenzorral automatikusan kapcsolódó fényszórók, stb, stb...
Ez nevezik fapadnak?! Szerintem egy mai 2017-es autó sem nyújt a kategóriában jóval többet. Nem mondom, hogy ez az általános és átlagos felszereltsége egy H Astrának, de aki keres az talál ilyet is a piacon, nem csak az alapfelszereltségű volt céges autókat.
Mint kiderült a fentiekből jó magam is H Astra tulaj vagyok. Igaz az enyém 5 ajtós. A sedan fara nekem kicsit olyan butának néz ki. De lehet hogy csak azért mert nem ezt szokta meg a szemem.
Műszaki szempontból, mivel használt kocsiról van szó, nagyban függ az előélettől. Én az enyémmel ma reggel voltam olajcserén. Ezen kívül csak tankolom és megyek vele. 279.000km-nél tart már, ráadásul dízel. De komoly műszaki gondom még nem volt vele, sehol nem hagyott ott. Ellenben hallottam már olyanról ennél a típusnál is, mint minden másnál, hogy valaki vett egy bizonytalan előéletű import autót és többet volt szervizben, mint amit használta.
Jellemző komoly típushibája nincs a típusnak. Inkább csak apróságok. A kaszni már galvanizált. Ha valahol ségül és rozsdásodik hosszú idő kell hozzá hogy a felületi rozsa tovább egye magát. A toronyszilet rozsdásodik mindegyikben. Ezt lehet hogy cserélni kell. De nem egy horror összeg. A hátsó ajtóknál gyárilag rövidre szabták az átvezető kábelt. A szálak szeretnek elszakadni. Toldással kell megforrasztani. A kormányoszlop elektronikai modulban (CIM) bizonyos évjáratoknál gyengék a forrasztások, újra kell forrasztani.
Klímánál a külsőbelső levegőkeringető csappantyúnak a tengelye idővel eltörik, mert a szervomotor túlfeszíti. Létezik hozzá utólagos áramkorlátozó elektronika. Ezt érdemes berakni elé.
A motoroknál mindegyiknél más apróság fordulhat (nem törvényszerű) elő. Változó szelepvezérléses benzinesnél a vezérlésmódosítóval lehetnek kisebb gondok. 1.7 dízelnél a gázpedál vezetéke a motortéri elektromos központban (UEC) lehet kontakthibás, újra kell forrasztani. Az 1.9 dízelnél a szívósor műanyag alkatrészei kophatnak ki, de létezik hozzá javítókészlet. Dízeleknél a generátor kissé alulméretezett, időnként szükséges lehet a generátorfelújítás.
Kb ennyi, ahi hirtelen eszembe jut.
Facebookon az Opel Astra H Hungary csoportot ajánlom figyelmedbe! :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!