Mennyi lessz a BMW M550D 2013 ara 10 ev mulva?
Nem tudom milyen robbanásról meg kitiltásról beszélnek itt egyesek... Mire ebben az országban egy Euro5, Euro6 motor ki lesz tiltva, az még bő 40-50 év.
Volt egy tanárom az ELTE-n, aki évtizedekig kint dolgozott az USA-ban az ExxonMobil nevű olajipari "cégecskénél". Aztán öreg korára hazajött egyetemi tanárnak. Kémiai technológia előadáson a 2000-es évek elején azt tanította, hogy az akkori felhasználási ütem szerint a 2010-es évek vége felé nem lesz a Földön már egy csepp gazdaságosan kitermelhető kőolaj sem. És ezt vizsgán fapofával vissza is kellett adni neki.
Hát nem jöttbe.
A 80-as években is azt gondolták hogy 2010-2020 táján már mindenki repül autókkal fog közlekedni.
Ezt gondolom én erről a "robbanásról" is. Jelenleg még nem tart ott a technika, főleg az akkuk terén, hogy olcsón használható minőséget állítsanak elő.
Ha ez meglesz, akkor sem hiszem, hogy Magyarország lenne a világ vezető elektromos autó nagyhatalma. Nyugat-Európától jó 20 évre vagyunk lemaradva. Lehet hogy akad itthon is mutatóban egy-egy Tesla. De az, hogy a panel lakótelepek parkolójában az autók nagy része elektromos legyen, a legoptimálisabb becslések szerint is minimum 20 év, de inkább több.
Norvégiában 2025-től, Franciaországban 2040-től be lesznek tiltva a robbanómotoros személygépjárművek.
Még van pár ország, ahol megvan a konkrét dátum, de lusta voltam kiguglizni.
Nem fog sokat érni, annyit mint egy mostani 15 éves dízel prémium bömös. Ha csak addig róluk is ki nem fog derülni valami környezetvédelmi méréses csalás (ki fog...), akkor kb. egy darab nem lesz forgalomban.
"jelenleg még nem tart ott a technika, főleg az akkuk terén, hogy olcsón használható minőséget állítsanak elő."
Tesla model 3?
35,000$ alapár, tehát több, mint megfizethető, erős középkategória.
Ha csak a fele igaz annak, amit Muskék bejelentettek a héten akkor az összes nagyobb autógyártó elkezdheti összeszorítani a segglyukát.
Tehát mind a technológia mind a gazdaságosság elérhető.
Az olaj alapú gazdasági berendezkedés az, ami gátat szab a terjedésnek. De a legpesszimistább becslések szerint is 20 éven belül 50% alá fog csökkenni a tisztán belső égésű motorokkal szerelt gépkocsik aránya az EU-ban. Az első 10-15 év a hibrideké lesz, ezzel teret engedve az olajiparnak, hogy újrarendezze magát és az akkuknak, hogy fejlődjenek.
A kérdésre is válaszolva:
Exkluzív prémium, iszonyat áresésre kell számítani, mert józan ember nem vesz 15 éves top prémium autót. Megközelítőleg ugyan annyit fog érni, mint most a 2003 körüli prémiumok, csak még rosszabb helyzetbe lesznek a szigorodó környezetvédelmi előírások miatt.
Az állapotától függ majd. Ha közel gyári állapotú, minimális km-es (<10k), hibamentes lesz, akkor nagyon sokat fog érni, ha pedig csak simán a képességeinek megfelelően használt de rendszeresen karbantartott, akkor sem lesz túl nagy értéke.
Pl. 13 éves 550i (M550d-t nem is találtam) már csak 2-3 milliót ér, eredeti árának tizedét.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!