Ti melyik Daciát választanátok azonos áron?
Kiszámoltam, hogy kb ugyanúgy 3,5 millióba kerülne egy full extrás Logan MCV, mint egy klímás Duster. Tempómat is beleférne mindkettőbe.
Annyi lenne a különbség hogy a Duster kézi váltós lenne. Az MCV meg automata.
Jobban szeretem az automata váltót, most is az van a kocsimban, de van egy másik, kézi váltós kocsink is, előtte meg 3 évig szintén kézivel jártam.
Egy idő után már megszokom de mikor visszaülök az automatába az azért sokkal jobb. Próbáltam kézi váltós Logant, elég pontosan és könnyen lehetett kapcsolni, viszont az automata azért mégiscsak kényelmesebb.
Dusterben még nem is ültem soha, nem tudom mennyivel másabb vagy jobb, külsőre jobban tetszik mondjuk. 1.6-os szívó motor is megbízhatónak tűnik. Dízelt nem szeretnék egyikből sem.
Szerintetek melyik a jobb döntés?
Leginkább városi használatról van szó így sokat kell váltani. Ha nagyrészt országúton használnám, jó lenne a kézi is, de városban nem szeretem.
Itt értékállóságról szó sem volt, én a felszereltségeket hasonlítottam össze.
Mert ha a Dacia, a KIA, a Hyundai az tud plusz 300 ezerért automata váltót adni és mondjuk a Suzuki elkezdte újabban alapból légkondival szerelni az autóit, az pozitív.
Hiába van egy kocsin Toyota, Merci, BMW vagy bármilyen elismert márkajelzés, ha az 3-5-10x annyiba kerül mint egy Dacia és még úgy sem tartalmazza az ára a klímát (azt még talán) vagy az automata váltót, akkor az az én szememben nem ér többet.
Mert ha egy gyártónak van neve és ezt fenn is akarja tartani, akkor nem olcsójánoskodik, mert az nem szimpatikus. Szerintem.
A Dacianak még nincs "igazi automatája". Robotizált váltót raknak bele. Tény, nem kell kapcsolgatni, de egy igazi automatától messzire elmarad.
Nekem egy 2015-ös, kézi váltós Logan-em van, 1.2-es benzines. Nem versenyautó, de a célnak megfelel. Taxi.
Igénytelen, a szó jó értelmében. Alig kell vele foglalkozni. Intenzív árosi használat miatt a kötelező 20 ezres szervizek közés 10 ezrenként beiktatok egy olajcserét, és csókolom. Francia gyökereit le nem tagadhatná, az elektronikája csapnivaló. Már kellett indexkapcsolót cserélni, mert kipusztult a bele integrált dudagomb, a csere óta meg előfordul, hogy nem akar indexelni. Ilyenkor leállítás, újraindítás, és újra van index. Nyilván köze nincs a cseréhez, ez indexrelé probléma. Na, mindegy, mindig várom az újabbnál újabb elektronikai malőröket, de összességében egy jó "célautó", egy munkaeszköz, de semmi több. A-ból B-be eljutni olcsón, nem szétázva, és nem fázva télen. Erre való.
Ja, de hogy egy kicsit a "melyiket válasszam"-ra válaszoljak:
Inkább egy Logan MCV Stepway, vagy egy Loggy Stepway, fullosan (Dacia mércével) felszerelve, mint ugyanannyiért egy alap Duster. A Stepway modellek már tudják azt rosszabb utakon, ami egy átlag autósnak néha kellhet, a komolyabb terepre meg a Duster sem igazán való. De ez csak az én véleményem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!