BMW 320cd E46 miért éri el nehezen az üzemi 90°C hőmérsékletet?
Dehogy menetszél. Egyáltalán jó az óra?
Vagy a termosztátot kell cserélni.
Micsoda? Menetszél érné a hőmérséklet jeladót? Ezt ugye nem komolyan kérdezted...
Ha nem melegszik eléggé, akkor termosztát is lehet hiba, vagy a ventilátort figyeld meg, nem lehet-e, hogy állandóan megy az indulástól fogva.
"Előző autoimnál pár perc járatás után felment kb 45°C-ig, utána menet közbe kb 1-2 km után 90°C"
Csakhogy az nem valós hőmérséklet, azt a motorvezérlő írja (mutatja) neked, hogy hidd azt hogy minden rendben van. Na most nyilván felmerül a kérdés, hogy akkor miért nem mutat jó hőmérsékletet most neked az autó.
Hát.. ez jó kérdés. Talán valami elektromos anomália van ezen funkció táján. Ezt csak kimérni lehetne. Azt kéne kizárni hogy hibás a termosztát illetve a vízpumpa. Arról pedig meg kell bizonyosodni hogy nem levegős a hűtőrendszer. (A szenzor nem jól mér ha nem ér bele a vízbe) Ha ezek rendben vannak, akkor kvázi tök mindegy mit mutat a műszer.
Ez ilyen, szerintem nincs baja, a dízel nehezen melegszik.
Vw-audinál amikor a vízhő eléri az 55-60 fokot akkor a mutató fellendül a 90-hez, azt mutatva a sofőrnek hogy már üzemmeleg. Ennyi a különbség a kettő közt.
Ne is törődjetek vele, van amelyik hamarabb "melegszik".
https://www.youtube.com/watch?v=Ce27tTJgWrg&feature=youtu.be..
Jó pár éve döcögök egy ilyen géppel és pár infót tudok amit tapasztaltam:
kilehet rakni a fedélzeti computerre titkos menüből ahol írja, hogy mennyi km van a kocsiba az helyére rakja ideiglenesen
a km napi számlálót tartsd úgy, majd menj a 19 es menüpontra ott a log OFF nál nyomj rá megint majd a 7.0 számig lépj, és akkor irni fogja.
Amikor melegszik és beáll pont középre ahol üzemmeleg helyzetbe szokott akkor valójában csak 75 fokos
75-90 közt nem mozdul tehát ezt nem lehet észrevenni. Egyébként ha a kék sávtól feljebb van akkor már 40 fok felett van.
Egyébként 85 fokos termosztát van benne tehát ha 85 nél nyit akkor lehet lehűti 80 köré, szóval az még jó is. De mivel üzemmelegnél és már 75 foknál is fixen középen van, így ha neked visszább van a vizhőfok akkor biztos 75 alatt vagy.
egyéb infó: ha tél van és 0 fok vagy minusz, akkor ha vidéki országúti 80-90 es tempóval gurulsz a legmagasabb fokozatba kis terheléssel akkor ezek picit vissza is hülhetnek 70 fok környékére, még ha jó minden akkor is. nincs terhelés, kicsi a fordulat, túl jó a hűtőrendszer. Egyébként a ventilátor mindegy, mivel ha jó a termosztát akkor 85 fokig ugyebár nem nyit tehát a motor nem járatja a hütőbe a vizet csak a blokkba tehát foroghat a hütő ventilátorod 0 és 85 fok között mivel akkor igye ugyse keringeti oda a vized, csak akkor ha nyit a termosztát 85 foknál. UTánna meg ha visszahül akkor visszazár a termosztát, persze ha jól működik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!