Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » BMW 320cd E46 miért éri el...

BMW 320cd E46 miért éri el nehezen az üzemi 90°C hőmérsékletet?

Figyelt kérdés
Nem az első dízel autóm, de ennél különösen nehezen éri el a motor az 90°C-ot. Előző autoimnál pár perc járatás után felment kb 45°C-ig, utána menet közbe kb 1-2 km után 90°C. Ismerősöm A4-es AUDI-ja szintén ugyan így melegszik. Pár perc járatás, 45°C, elindul vele 1-2km és 90. Nekem az E46 320d-m 5 perc járatás után kb 30°C, majd 40km után 45°C alatt van kicsivel a mutató. Olyan helyen lenne a hőmérő ahol a menetszél jócskán érné és azért mutat ennyit?

2017. júl. 27. 07:27
 1/10 anonim ***** válasza:

Dehogy menetszél. Egyáltalán jó az óra?

Vagy a termosztátot kell cserélni.

2017. júl. 27. 08:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:

Micsoda? Menetszél érné a hőmérséklet jeladót? Ezt ugye nem komolyan kérdezted...

Ha nem melegszik eléggé, akkor termosztát is lehet hiba, vagy a ventilátort figyeld meg, nem lehet-e, hogy állandóan megy az indulástól fogva.

2017. júl. 27. 08:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:

"Előző autoimnál pár perc járatás után felment kb 45°C-ig, utána menet közbe kb 1-2 km után 90°C"


Csakhogy az nem valós hőmérséklet, azt a motorvezérlő írja (mutatja) neked, hogy hidd azt hogy minden rendben van. Na most nyilván felmerül a kérdés, hogy akkor miért nem mutat jó hőmérsékletet most neked az autó.

Hát.. ez jó kérdés. Talán valami elektromos anomália van ezen funkció táján. Ezt csak kimérni lehetne. Azt kéne kizárni hogy hibás a termosztát illetve a vízpumpa. Arról pedig meg kell bizonyosodni hogy nem levegős a hűtőrendszer. (A szenzor nem jól mér ha nem ér bele a vízbe) Ha ezek rendben vannak, akkor kvázi tök mindegy mit mutat a műszer.

2017. júl. 27. 10:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
Tipikus termosztát hiba.
2017. júl. 27. 10:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:

Ez ilyen, szerintem nincs baja, a dízel nehezen melegszik.

Vw-audinál amikor a vízhő eléri az 55-60 fokot akkor a mutató fellendül a 90-hez, azt mutatva a sofőrnek hogy már üzemmeleg. Ennyi a különbség a kettő közt.

2017. júl. 27. 11:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:

Ne is törődjetek vele, van amelyik hamarabb "melegszik".

https://www.youtube.com/watch?v=Ce27tTJgWrg&feature=youtu.be..

2017. júl. 27. 15:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 walk w1th mee ***** válasza:
320dmmel ezt játszodtuk sokáig,van 2 fajta thermostat benne,egyiket kicserélték,nem lett jó mondom m1 marad benne a zúj,egy másik helyen meg az egr termostatot azt hiszem,és jó lett
2017. aug. 5. 23:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:

Jó pár éve döcögök egy ilyen géppel és pár infót tudok amit tapasztaltam:

kilehet rakni a fedélzeti computerre titkos menüből ahol írja, hogy mennyi km van a kocsiba az helyére rakja ideiglenesen

a km napi számlálót tartsd úgy, majd menj a 19 es menüpontra ott a log OFF nál nyomj rá megint majd a 7.0 számig lépj, és akkor irni fogja.

Amikor melegszik és beáll pont középre ahol üzemmeleg helyzetbe szokott akkor valójában csak 75 fokos

75-90 közt nem mozdul tehát ezt nem lehet észrevenni. Egyébként ha a kék sávtól feljebb van akkor már 40 fok felett van.

Egyébként 85 fokos termosztát van benne tehát ha 85 nél nyit akkor lehet lehűti 80 köré, szóval az még jó is. De mivel üzemmelegnél és már 75 foknál is fixen középen van, így ha neked visszább van a vizhőfok akkor biztos 75 alatt vagy.


egyéb infó: ha tél van és 0 fok vagy minusz, akkor ha vidéki országúti 80-90 es tempóval gurulsz a legmagasabb fokozatba kis terheléssel akkor ezek picit vissza is hülhetnek 70 fok környékére, még ha jó minden akkor is. nincs terhelés, kicsi a fordulat, túl jó a hűtőrendszer. Egyébként a ventilátor mindegy, mivel ha jó a termosztát akkor 85 fokig ugyebár nem nyit tehát a motor nem járatja a hütőbe a vizet csak a blokkba tehát foroghat a hütő ventilátorod 0 és 85 fok között mivel akkor igye ugyse keringeti oda a vized, csak akkor ha nyit a termosztát 85 foknál. UTánna meg ha visszahül akkor visszazár a termosztát, persze ha jól működik.

febr. 13. 17:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
+némely modellbe(nálam is) van egy kiegészítő fűtés gyárilag ami azt szolgálja, hogy inditás után pluszba melegítí a vizet, hogy hamarabb felmelegedjen, ez elszokott romlani így 20+ éves korukra, de ha működik akkor lényegesen javít a felmelegedési cikluson, és mint tudjuk hideg üzembe kopik legjobban a motor, tehát érdemes megcsinálni, hogy mihamarabb meleg vizzel és meleg olajjal járjon a motor.
okt. 23. 15:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
+Illetve még azt felejtettem ki, hogy a fütés ugyebár automatikusan megy a motor beindítása után, de kilehet kapcsolni ha a ventisebességet a minimum alá rakjuk akkor a panel nem mutat semmit és a fűtésboxba nem keringeti a hütővízet, tehát egy hőleadási ponttal kevesebb, így a motorba jobban felmelegszik a víz, mivel se a hütőbbe nem engedi a vizet(jó termosztát esetén) és se a beltérbe( ha teljesen 0-ra veszed a beltér fütést) vagy 16,0°c-ra. Ha elérte az üzemit, akkor tedd rá a beltér fűtést, ekkor a fütésboxba levő hideg vízzel keveredik a már felmelegedett motortérbe levő víz(emiatt lehet hirtelen picit lejjebb kúszik a vízhőfok) de 1-2 km után újra beáll középre és innentől már tartja. Legalábbis én így szoktam így nincs gond. Mivel hidegen igekszem kímélni így nálam most 0 fokban ez az atrakció kb 10-12 km után megvan és üzemmelegen áll a mutató.
nov. 17. 18:22
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!