Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért káros, ha egy tiltás...

Miért káros, ha egy tiltás mentes kocsit 9 ezerig pörget az ember, mondjuk 6500 helyett?

Figyelt kérdés
Kenés van,meleg motor.
2017. júl. 23. 18:26
 1/9 anonim ***** válasza:
51%

Nyilván mert 1,5x annyi a fordulatszám így 2/3 annyi idő alatt kopik ugyanannyit.

Ráadásul a mérnökök sem hülyék van egy ideális fordulatszám, amire tervezik az autót, meg van, amit éppen még kibír..

2017. júl. 23. 18:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:

Azért van a limiter hogy ne forogjon a megengedettnél többet. Minimálisan ez kitolható, de egy kis motornál nemigen hozna +kraftot.

"Kenés van,meleg motor." Lehet, de a csapágyazás és a szelephimbák nemigen erre a terhelésre lettek kitalálva.

2017. júl. 23. 18:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
100%
A forgó és irányváltoztató részegységekre nehézkedési gyorsulás (G erő) hat. Ez a sebességgel négyzetesen arányos, tehát a duplaolyan gyorsan pörgő/irányváltoztató alkatrészre 4x akkora G erő hat. Tehát a motor mozgó részeit lényegében a rájuk ható nehézkedési gyorsulás fogja szétvetni.
2017. júl. 23. 19:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
65%
Hogy pörgeted el 9000-ig? Mert erőből biztos nem megy el egy sem eddig, amelyiknek 6500 a maximum normálisan. Ha pedig motorfékkel éred el ezt a fordulatot, az szintén régen rossz...
2017. júl. 23. 21:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
A 3,válasz jobb.Na itt az a lényeg,hogy ha a fordulatot duplájára növeld a tehetetlenségi erő a négyzetére növeli a forgó alkatrészek tömegét.Ha valamire 1000-es fordulaton 20 kiló tehetetlenségi erő hat,az kétezres fordulaton nem 2x20 az az 40 kiló lesz,hanem 20x20 az az 400 kiló Ez még tovább növekszik a hirtelen irányváltoztatással működő alkatrészeken.A nem erre a fordulatra tervezett motorok könnyen szét repülhetnek terhelés nélkül is csak a tehetetlenségi erő hatások miatt és még nem is mozgattad az autót vele.Ha ez még jelentős nyomatékkal is társulna,akkor valószínűleg pillanatok alatt megadja magát egy utcai használatra tervezett autó motorja.Na ezért nem is lehet egy motort átalakítás, tervezés nélkül csak úgy tunningolni az egekig.
2017. júl. 23. 21:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
48%

".Ha valamire 1000-es fordulaton 20 kiló tehetetlenségi erő hat,az kétezres fordulaton nem 2x20 az az 40 kiló lesz,hanem 20x20 az az 400 kiló"


Ezt levezetnéd nekem , hogy jött ki? Léccii.

2017. júl. 23. 22:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
A masik problema amirol nem irtak, a szeleprugok. A szelepek kepesek lebegni a nagyobb fordulat hatasara, vagyis kepesek egy randit osszehozni a dugatyuval. Vagyis ha nem is repul szet a tehetelenseg miatt egy hengerfej felujjitas konnyen bejohet, ha szerencsed van akkor meg a dugo is tavozik lukkal a tetejen.
2017. júl. 24. 13:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:

3. vagyok. Namármost aki levezette, az tényleg helytelenül vezette le.

Első körben, a félreértések elkerülése érdekében, a tömeg mértékegysége a kg, súlyé a Newton. Nem kell megijedni, ez általános iskola fölső tagozat :D egy földön nyugvó 1 kg-os tömeg súlya 10 N.


Na térjünk a tárgyra. Van egy - egyszerűség kedvéért - 100 g-os csapávygolyó egy golyóscsapágyban.

Ha felpörgeted a csapágyat X fordulatszámra, akkor 1g centrifugális erő fog rá hatni tehát 1N erővel feszül a csapágy falának a golyó. De ha 2X fordulatszámra pörgeted fel, akkor a golyó nem 2N erővel fog odafeszülni, hanem 4N-nal! 4X sebességnél pedig már 16N, 5X sebességnél 25N lesz az erő. Tehát lehet akármilyen erős a csapágy, egy idő után már egy minimális sebességnövelés is elég lesz ahhoz, hogy a saját eredő súlyereje, vagyis a rá ható centrifugális gyorsulás szétvesse a csapágyat.

De nem csak a centrifugális gyorsulások, hanem pl. a súrlódások és nyíróerők is négyzetesek.

2017. júl. 28. 18:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 A kérdező kommentje:

Jobbágynyelven :'D

amikor körhintáztunk suttyó gyerekként x fordulaton csak ültünk benne,de +1-+1 fordulatokkal később nem 2-4-6x-ossebességeken már afejünket se tudtuk megmozdítani annyira húzott minket kifele a centrifugális erő:D

2017. júl. 28. 19:25

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!