Pár hónappal ezelőtt mikor csináltam a jogsit, az oktatóm is mondta hogy ha már gurul az autó nyugodtan rakhatom kettesbe, nem kell mindig egyest kapcsolni. Bárkit akit kérdeztem ugyanezt mondta, sőt hallottam már azt is, hogy nagy kárt tesz az autóban ha mondjuk 5km/h-nál egyes fokozatba kapcsolunk. Nem igazán értek az autókhoz, de ez nekem nagyon hülyeségnek tűnik. Jelenleg egy 2101-es Ladám van. Ez még apám hagyatéka, anno sokat barkácsolt rajta. Próbáltam így tenni, ahogy javasolták, de egyszerűen 20 km/h alatti sebességnél kettesben simán lefullad. Múltkor egy kereszteződésből elég gyorsan kellett kihajtanom (főútra) a forgalom miatt így jobban kipörgettem a motort. 60-65 km/h körül kapcsoltam neki a másodikat pedig még gyorsult volna. Ha ennyit tudnak az autók, akkor miért kellene 10 km/h-val kettesben közlekedni? Én 25 alatt még visszakapcsolom egyesbe, ezzel szerintetek nagy kárt teszek benne? Inkább hosszabb kuplungolással gyorsítsak nagyobb fokozatból?
A hosszú hátsó híd régi fogás volt az ezerkettesek néha nem túl barátságos fogyasztásának csökkentésére. Gyárilag 1:4,3 volt a végáttétel (10/43), de az építőszekrény-elv jóvoltából beépíthető volt az 1500-asok hosszabb, 1:4,1 áttételű kúp-tányérkereke is (10/41). Sőt, ha valakinek az kellett, még a leginkább 1600-asokban használt 1:3,9 áttételt is be tudta mókolni (11/43). Ilyen hosszú végáttétel mellett előfordul, hogy az 1200-as motor 2-esben 20 km/h körül nem bírja a kiképzést, mert annyira alacsony fordulaton pörög.
2017. júl. 20. 20:17
Hasznos számodra ez a válasz?
12/18 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat. Akkor nem erőltetem a kettest.
#11: Akkor szerintem ez lehet a helyzet nálam is. Bár ekkor ez ha jól értem, minden fokozatra kihat, nem? Mert nálam 5-ben a végsebessége 150km/h körül van de nem úgy mint ahogy a többi autóban amiben ültem, hanem mintha hirtelen elvágták volna. Ma kipróbáltam hogy mekkora a végsebessége a fokozatokban, telefonos GPS-szel mérve. Egyesben 68km/h, kettesben 95km/h, háromban és négyben már nem tudtam mérni.
2017. júl. 20. 21:08
13/18 anonim válasza:
Mikor megvettem az A4-et, ugyanúgy próbáltam vezetni mint a kettes golfot, meg a kia 2700 kistehert annak idején.
Hát nem jött össze...
Annak ellenére, hogy turbó dízel, meg 116 Le, kettesben vagy rángatott vagy lefulladt kereszteződésnél guruláskor, kis sebességnél 2-ben.
Tehát 10 km/h -nál már 1-es.
2017. júl. 20. 23:31
Hasznos számodra ez a válasz?
14/18 anonim válasza:
Ha már így leméregetted, nem tudsz fordulatszámot is csatolni ezekhez a sebességekhez? Engem az érdekelne inkább.
2017. júl. 21. 18:40
Hasznos számodra ez a válasz?
15/18 A kérdező kommentje:
Volt egy fordulatszámmérő a műszerfal tetejére szerelve, de az ki lett véve. Szerintem vissza tudom szerelni, a vezetékei nem lettek kihúzva. Holnap megnézem.
2017. júl. 21. 18:44
16/18 A kérdező kommentje:
Sikerült beépítenem. Hogy mennyire pontos azt nem tudom. Alapjárat 900-1000-es fordulat között van, amiket írtam sebességek meg 6800-7000. De már 6400-6500 felett nem igazán van ereje.
2017. júl. 22. 15:21
17/18 anonim válasza:
Köszi! Amúgy szerintem szokj le ezekről a "gyorsítgatásokról". Egy az hogy nincs semmi értelme, meg nem is tesz jót. 4500-ig simán elég forgatni ...
2017. júl. 23. 09:38
Hasznos számodra ez a válasz?
18/18 A kérdező kommentje:
Értem, köszi a választ.
Ma autóztam elég sokat, nézegettem is a fordulatszámot menet közben. Olyan 4000-4200 körül érzem hogy jobban megindul, majd kb. ugyanígy megy 6000-ig és onnan érzem hogy kicsit gyengülni kezd.
Egyébként nem szoktam csak nagyon ritkán elpörgetni 5000 felé, most is csak a tesztek kedvéért. Kivétel ha gyorsan szeretnék vele autópályán menni, mert ott már a 110 km/h-s sebességénél is 5000-es fordulatszámon pörög, és nincs 6. sebességfokozat hogy abban közlekedjek :)
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!