Miért nem szabad 1-esben közlekedni?
Ezt a kérdést annó én is feltettem, mikor tanultam a jogsit.
Ajánlom, mazsolázz innen.
https://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__autok-motorok__64..
De tudta, mondtam neki hogy azt fogok vezetni. Kérdeztem, hogy mire ügyeljek majd, miben lesz más mint amin tanultam. Elsősorban az erőket mondta, vagyis hogy nagyobb erővel kell tekerni a kormányt, nyomni a pedálokat, de a vezetéstechnikára azt mondta hogy közel ugyanaz lesz. Ez meg elég messze van a közeltől.
#2: Köszi a linket, mindjárt át is olvasom.
Szabad 1-esben közlekedni, csak nem célszerű. Az 1. fokozat rettenetesen rövid, mert ahhoz áttételezték, hogy az autót teljes terheléssel, utánfutóval, emelkedőn felfelé is meg bírja mozdítani, ennek megfelelően borzasztóan rövid az áttétele, gyakorlatilag sétatempónál már ész nélkül bömböl a motor. De vannak esetek, mikor menet közben is lehet kapcsolni az 1. fokozatot. Csak nem egyszerű, mivel igen rövid és nagy a lépcső a másodikhoz képest. De a Ladák váltója örvendetes módon 1. fokozatban is szinkronizált (mikor az olaszok tervezték, ez még nem volt általános), kis gázadással veszi a fokozatot.
Érdekes, amit írsz, hogy 20 km/h-nál kettesben lefullad a 2101. Nekem is az van, de nem produkál ilyet. Persze ha hosszú hátsó híd van alatta és nincs rendesen beállítva az alapjárati és átmeneti rendszer, akkor elképzelhető. 60-65 közé pedig nem nagyon lehet elforgatni 1-esben úgy, hogy még ereje is legyen, a fordulatszámhatárt jelző piros vonal 40-nél van és a valóságban ennél sokkal tovább nem is pörgethető büntetlenül. Persze ha nem jól mér az óra, lehet, hogy neked 60-at mutatott ekkor.
Jól mér az óra, GPS szerint pontos.
Akkor elképzelhető, hogy ilyen "hosszú hátsó híd van alatta". Ez a kifejezés pontosan mit takar? Azt már kiderítettem, hogy a motorjával csinált valamit még régen az öregem, de hogy mit azt már sajnos nem tudom.
2-esben 20 km/h-nál még éppen alapjárat felett van a fordulatszám, ha innen akarok gyorsítani akkor csak bakkecskézik.
Nagy mókolás lehet a kocsin.
A legtöbb kézi váltós autóval el lehet (persze nem érdemes, de el lehet) indulni második fokozatban is hosszú kupplungolással, ki kell bírja a váltó/motor.
Simán rakhatod egyesbe, azt a fokozatot kell választani amit a motor karakterisztikája, adott fordulat és az adott sebesség igényel. Ha egyszer fullad kettesbe akkor szúrni kell az egyest, kicsit húzatni és kettes. Régi Ladáknál, meg régi autóknál már lehet kopott a váltó amiért az egyest kicsit nehezen veszi, vagy épp a motor alacsony fordulaton erőlködhet, fulladhat, de attól még és épp ezért kell a megfelelő fokozatot választani hogy ez ne legyen. És ha ez az egyes fokozat, akkor azt használod.
Elég nagy baj, hogy az oktatók a mai napig nem képesek megtanítani, hanem idióta fix sebességekhez igazítják a váltásokat. Ez a marha nagy különbség a B oktató meg a C vagy T oktató között, nekem ezek is vannak. Ott megtanítják, hogy a traktor 20 sebessége mire való és mi alapján kell kiválasztani a megfelelőt. És marhára nem fix sebességek meg kettes fokozatok alapján. Csak sajnos így az egyszerűbb autós vezetést oktatni így ezt csinálják.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!