Rendszám LED világítása felvillan pár másodpercre majd elalszik, miért lehet ez?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Canbusos az autód és nem canbusos LED-et vettél bele. Nem fog működni vele. Vagy vegyél hozzá műterhelést, amit a vezetékre kell csatlakoztatnod vagy vegyél bele canbusos LED izzót.
Nem lesz hosszúéletű a canbusos LED a rendszámvilágításba, át fog égni hamar a parányi kis ellenállás. Komolyabb műterhelés kell oda. (Autóledezéssel foglalkozom!)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#2es: nem mindegy, hogy milyen autóról beszélünk. Valószínűleg canbusos izzót tettél a NEM CANBUSOS autódba, így tudod annyi ideig használni. Kínai és kínai között is nagy a különbség, mert az egész gagyitól a jó minőségűig széles a kínálat.
Helyzetjelzőkben is a 2-300 Ft-ot LED izzók 3-4 hét alatt kimennek és ha kiszeded az izzókat, közelebbről megnézed, akkor észreveszed, hogy átégett az SMD ellenállás. 3.5W-tal kell leterhelni az 5W izzó helyét, hogy a hibajelzés megszűnjön. Ha kicsit értessz az elektronikához, akkor kiszámolhatod, hogy mekkora ellenállás kell oda, de az 3.5W-ot elviseljen. Egy smd ellenállás SOHA(!) nem fogja tudni azt produkálni, így túlmelegszik, LED-ek kimennek benne, majd megszakad az ellnállás és vége. Először villogni kezdenek, majd végleg tönkremegy.
A műterhleés itt kezdődik valahol: [link]
Lehet lepontozni, de nekem ez a szakmám, szóval nehéz megfogni! :)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nem foglak lepontozni, mert az értelmes párbeszédnek vagyok én is a híve. :-) Nekem gyárilag canbusos az autóm (7 éves), és kínai oldalról rendeltem hozzá canbusos izzót.
Magam is úgy vélem, hogy jól nyúltam bele, de nekem valóban már 3 éve hibátlanul működik. Ugyanakkor elfogadom a véleményed, hogy általában nem ez a jellemző. :-)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
No nagy szakmabeliek és szakértők:
tessék már megemlíteni, hogy nem csak műterheléssel lehet a CAN-es problémát megoldani, sőt! Az igazi megoldás, ha átkódolja az ember a vezérlőelektronikát lehetőség szerint led-es terhelésre vagy a diagnosztikát tiltja le. Utóbbinál is lehet akár több opció (hideg/meleg diagnosztika, stb.).
Ezt a "fűtő"ellenállásos marhaságot meg be kellene tiltani, mivel szín tiszta kókányolás.
Lehet rajtam fogást keresni, gépjárműelektronika beszállítónál dolgozom fedélzeti kompjúter fejlesztésén.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kedves 5-ös! Megnézem mikor engedi meg valaki, hogy a szalonból kihozott másfél éves BMW vagy AUDI-n te csak úgy átkódolgasd a vezérlőelektronikát! Nem beszélve arról, hogy kapásból garanciavesztéssel jár, illetve a vezérlőelektorika módosítása NEM MEGENGEDETT egyik autótípusnál sem!
Még mindig jobban jár az ember, ha műterhelést rak bele, vagy akkor ne tegyen LED-et a rendszámba!
Utolsó érv a te verziód ellen: míg a műterhelés 2-3 ezer Ft-ból meg van, egy diagnosztikai firkantás min 10.000 Ft. Nem mindegy!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ha szalonból vesz valaki Audit, akkor annak van/volt pénze bepipálni a ledes fényforrásokat mint feláras extrát, nem fog vacakolni holmi gagyi megolásokkal.
Utóbbit a kispénzűek választják, mert kókányolni mindig is olcsóbb, mint szakszerűen végrehajtani valamit.
A diagnosztikát pedig amatőr szinten elég jól ki lehet tanulni, mivel reneteg útmutató/fórum foglalkozik pl. a VAG konszern autóival, amikhez kisebb, nem biztonságkritikus műveletek esetén elég egy olcsóbb, klónozott interfész is. Magam is így csinálom.
A kritikusabb műveletekhez pedig legutóbb elvittem a kocsit egy diagnosztához, akinek volt gyári, licenszes felszerelése és lediktáltam neki, hogy pontosan mit csináljon. Igen, így is 5-10e Ft, de érthető, mivel a méregdrága felszerelés költségét be kell hozni valahol. Ingyen senki se dolgozik. Jól meg aztán pláne nem.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!