Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Rendszám LED világítása...

Rendszám LED világítása felvillan pár másodpercre majd elalszik, miért lehet ez?

Figyelt kérdés
Tettem a rendszámtábla világításomba a sima halogén égők helyére Philips LED égőket, azonban azok minden gyújtáskor felvillannak, világítanak pár másodpercig, utána pedig semmi, csak a jelző világít a műszerfalon. Mitől lehet ez?
2017. júl. 20. 12:11
 1/9 anonim ***** válasza:
93%

Canbusos az autód és nem canbusos LED-et vettél bele. Nem fog működni vele. Vagy vegyél hozzá műterhelést, amit a vezetékre kell csatlakoztatnod vagy vegyél bele canbusos LED izzót.

Nem lesz hosszúéletű a canbusos LED a rendszámvilágításba, át fog égni hamar a parányi kis ellenállás. Komolyabb műterhelés kell oda. (Autóledezéssel foglalkozom!)

2017. júl. 20. 12:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
Nekem az autómban 3 éve kínai canbusos led izzók vannak, azóta is hibátlanok.
2017. júl. 20. 12:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:

#2es: nem mindegy, hogy milyen autóról beszélünk. Valószínűleg canbusos izzót tettél a NEM CANBUSOS autódba, így tudod annyi ideig használni. Kínai és kínai között is nagy a különbség, mert az egész gagyitól a jó minőségűig széles a kínálat.

Helyzetjelzőkben is a 2-300 Ft-ot LED izzók 3-4 hét alatt kimennek és ha kiszeded az izzókat, közelebbről megnézed, akkor észreveszed, hogy átégett az SMD ellenállás. 3.5W-tal kell leterhelni az 5W izzó helyét, hogy a hibajelzés megszűnjön. Ha kicsit értessz az elektronikához, akkor kiszámolhatod, hogy mekkora ellenállás kell oda, de az 3.5W-ot elviseljen. Egy smd ellenállás SOHA(!) nem fogja tudni azt produkálni, így túlmelegszik, LED-ek kimennek benne, majd megszakad az ellnállás és vége. Először villogni kezdenek, majd végleg tönkremegy.

A műterhleés itt kezdődik valahol: [link]


Lehet lepontozni, de nekem ez a szakmám, szóval nehéz megfogni! :)

2017. júl. 20. 14:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:

Nem foglak lepontozni, mert az értelmes párbeszédnek vagyok én is a híve. :-) Nekem gyárilag canbusos az autóm (7 éves), és kínai oldalról rendeltem hozzá canbusos izzót.

Magam is úgy vélem, hogy jól nyúltam bele, de nekem valóban már 3 éve hibátlanul működik. Ugyanakkor elfogadom a véleményed, hogy általában nem ez a jellemző. :-)

2017. júl. 20. 14:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:

No nagy szakmabeliek és szakértők:


tessék már megemlíteni, hogy nem csak műterheléssel lehet a CAN-es problémát megoldani, sőt! Az igazi megoldás, ha átkódolja az ember a vezérlőelektronikát lehetőség szerint led-es terhelésre vagy a diagnosztikát tiltja le. Utóbbinál is lehet akár több opció (hideg/meleg diagnosztika, stb.).


Ezt a "fűtő"ellenállásos marhaságot meg be kellene tiltani, mivel szín tiszta kókányolás.


Lehet rajtam fogást keresni, gépjárműelektronika beszállítónál dolgozom fedélzeti kompjúter fejlesztésén.

2017. júl. 20. 16:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:

Kedves 5-ös! Megnézem mikor engedi meg valaki, hogy a szalonból kihozott másfél éves BMW vagy AUDI-n te csak úgy átkódolgasd a vezérlőelektronikát! Nem beszélve arról, hogy kapásból garanciavesztéssel jár, illetve a vezérlőelektorika módosítása NEM MEGENGEDETT egyik autótípusnál sem!

Még mindig jobban jár az ember, ha műterhelést rak bele, vagy akkor ne tegyen LED-et a rendszámba!


Utolsó érv a te verziód ellen: míg a műterhelés 2-3 ezer Ft-ból meg van, egy diagnosztikai firkantás min 10.000 Ft. Nem mindegy!

2017. júl. 21. 06:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:

Ha szalonból vesz valaki Audit, akkor annak van/volt pénze bepipálni a ledes fényforrásokat mint feláras extrát, nem fog vacakolni holmi gagyi megolásokkal.

Utóbbit a kispénzűek választják, mert kókányolni mindig is olcsóbb, mint szakszerűen végrehajtani valamit.

A diagnosztikát pedig amatőr szinten elég jól ki lehet tanulni, mivel reneteg útmutató/fórum foglalkozik pl. a VAG konszern autóival, amikhez kisebb, nem biztonságkritikus műveletek esetén elég egy olcsóbb, klónozott interfész is. Magam is így csinálom.

A kritikusabb műveletekhez pedig legutóbb elvittem a kocsit egy diagnosztához, akinek volt gyári, licenszes felszerelése és lediktáltam neki, hogy pontosan mit csináljon. Igen, így is 5-10e Ft, de érthető, mivel a méregdrága felszerelés költségét be kell hozni valahol. Ingyen senki se dolgozik. Jól meg aztán pláne nem.

2017. júl. 21. 07:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat, annyit hozzátennék hogy egy 2007es Seat Leonról beszélünk.
2017. júl. 22. 19:58
 9/9 anonim ***** válasza:
No akkor egy kis jó hír: az 1P- s Leon PQ35-ös platformú, mint az 5-ös Golf, ill. 2-es Octavia, melyek esetén meg tudom erősíteni, hogy jó eséllyel egy darab bit átbillentése szükséges a BCM-ben pl. VCDS segítségével, hogy korrekt módon ledes legyen a rendszámtáblavilágítás aktív diagnosztika, hibakód és fűtőellenállás nélkül, mivel egyes esetekben gyárilag is rendelhető volt a led.
2017. júl. 23. 08:36
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!