4m huf-ig új kombi vagy crossover? Bővebben alább.
Sziasztok,
4m huf határral keresek új kombit vagy crossovert. Nem értek a kocsikhoz, szalon autón bepipáltam a feltételeket, utána kihúztam azokat amik nem szimpatikusak. Ők maradtak:
Fiat Tipo 1.4 POP (eléggé lehúzzák, 3* NCAP)
Suzuki SX4 S-Cross 1.0T GL (5*)
Suzuki Vitara 1.6 GL (5*)
Skoda Fabia 1.2 TSI Ambition (TSI motort lehúzzák, 5*)
Ford Focus 1.6 Ti-VCT Trend (nem találtam NCAP töréstesztet)
Nissan Juke 1.6 Visia (5*)
Hyundai i20 1.4i MPi Active (4*)
Benzines kell, havi ~2500km, főleg pálya és országút, nagyon minimális város. 10 év / 300e km a terv, végig márkaszerviz, 15e km olajcsere periódust vállalom. A klímán kívül bármilyen extráról le tudok mondani (Trabanton és Ezeröcsin szocializálódtam).
A Fiat-ot eléggé lehúzzák. A turbós motoroktól tartok, főleg a TSI-ről írnak sok rosszat. Nem tudom javult-e már a helyzet. Illetve Suzuki turbo mennyire strapabíró. Ha jól tudom a Vitara a legegyszerűbb konstrukció, se turbó se kettőstömegű (fixme). A Focus-t viszik legjobban cégautónak, talán ez a legelegánsabb. Alapvetően japán és koreai párti vagyok amúgy, de lehet ez csak hamis ige manapság, hallgatok a nálam okosabbakra/tapasztaltabbakra.
Ti melyiket ajánlanátok? Csak menni akarok vele a fenti terv szerint, bírja ki. Presztízs meg ilyen butaságok hidegen hagynak.
Köszönöm.
Vitara.
1.6 szívóbenzin.
Árbajnok.Fiat multijet benzinmotor oké.De már egy sokat bizonyított motor.
1 literes turbómotorok... : semmitérők.3 hengeres cuccok...
vas blokkok ,ezáltal nehezebb valamivel ,és kevésbé tartós.Nem csodálom,hogy több gyártó megmondta,hogy semmitérő a ford kijelentette ,hogy "Elképzelhető élettartam : 250e km maximum".
250 ezret adnak neki max,aztán motorcsere.Akkor 250 ha gondozva van,gyári alkatrésszel : tehát 250e alatt párszor hozzávan nyúlva ,szétkapva.
Egy normális motor általában 300 ezernél még csak nagykorú.Általában még szét sem kapják 250-300-nál a blokkot ,nem cserélik.
És nem bontott blokkra fogják cserélni,hanem új fél milliósra.
Innen csak a vitara,jó motor,jó alapterv,jó kivitelezés.
TSI jó is lehetne,de 1.6 alatt ne vegyél kocsit.
Nincs nyomaték sem.Persze turbóval oké,de ennyi.
Vitara ,nincs mit húzni rajta.
Látva a listádat, és hogy alapvetően japán és koreai párti vagy (ahogy én is), én a következőkkel egészíteném ki:
Kia Venga
Hyundai I30 kombi (akciósan 4,150m)
Családban volt új 1.2 TSI kombi Fabia cégautóként 3év/100.000km koráig.
Ez nem a problémás motorkódú volt, így motorikusan semmi baja nem adódott. Egyéb nyűgjeit pedig garanciában javították (pl bal első ajtó kábelkorbácsában volt vezetékszakadás).
Pályán tempomattal, valós 130-al 7.5-ös átlagot tudott, országúton kreszt javarészt betartva pedig 6 liter körül elment.
A felsorolt kocsik közül csak a Focusszal van kevéske személyes tapasztalatom. Sokkal kifinomultam, legendásan jó futóművű, gyakorlatilag mindenben legalább egy szinttel jobb a Fabiánál. Én a Focust választanám a személyes tapasztalat és színvonal alapján vagy a Fabiát, ha abból akadna leinformálható, alkalmi vétel (illetve a Skoda márkaszervíz valamivel olcsóbb a Fordnál).
Persze a többi autó is jó lehet, csak azokat nem ismerem.
Ezek közül nekem a Vitara a legszimpatikusabb.
Meg van az az előnya, amit te is írsz, hogy egyszerű szerkezet. Emellett még jól is néz ki. Jelenleg a legtöbbet eladott új autó Magyarországon. Nem véletlenül ilyen népszerű.
Évi 30.000km-re már bőven dízelt vennék, de nem akarlak rábeszélni semmire, csak a magánvéleményem...
6-os, pl. Vitara esetén közel két miskával több a dízel ára. Igaz jobb a felszereltsége is. Az életben nem térül meg nekem.
De úgy általában véve is jóval 200k km fölött térül meg a dízel. 300k-ra _szerintem_ nem éri meg a dízel ebben az árkategóriában. Új Volvoval lehet más lenne a helyzet ;-)
Ment a zöld pacsi mindenkinek, köszönöm a kommenteket.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!