2005 os astra H 1.4 es 90 loeros z14xep motorkodu autom a kovetkezoket produkalja: Mi lehet a gond? Volt mar valakinek ilyen gondja? Mi lehet a megoldas? Szervizbencvolt, azt mondjak hogy semmi baja.
Szamitasom szerint kb egy liter olajat eszik meg 1000 km alatt... Olajfolyas nincs. Fustolni nem fustol. Megy rendesen.
Tovabba 4 ezres fordulatszam folott hallom a lanc csorgeset mintha igy enyhen ciripelne valami.szerintem a lanc az de nemtudom, csak pontban 4 ezertol kezdi el... Osszefoggusben lehet a ketto? Motorgeneral most volt 6000 km-rel ezelott benne... Osszesen 185 ezer km van a kocsiban.
Ilyen mérvű olajfogyasztás irreális.
Amennyiben se folyás, se füstölés, akkor az első lehetséges ok, hogy motoron belül valahol/valahova el/kinyomja az olajat.
Nézd meg, hogy nem folyik-e össze az olaj a hűtővízzel.
Ha ez is rendben, akkor nézd meg, hogy nem-e olajos a kipufogó vége.
A ciripelés oka lehet az is, hogy el van állítódva a vezérlésed, továbbá ha nem jó lánc lett rátéve (Ugyanis a "H" Astrához kétféle lánc létezik gyárilag)
Generálozáskor biztos, hogy kicserélték a láncot, és nem csak rámondták?
A lánccal kapcsolatban érdemes lehet ezt elolvasni:
Szia!
Köszi a választ!
A hűtővízzel nincs összefolyva.. a kipufogót még nem néztem, de ha ott sincs akkor mire gondolsz még?
azt tudom, hogy után gyártott a lánc benne sajnos akkor az lehet a ciripelés oka? mit értesz elállított vezérlés alatt?
Köszi!
Az a helyzet, hogy több önálló, és szintén több összetett probléma is okozhatja az általad leírtakat, bár több Opel tulajdonos szerint 1000Km/1L olajfogyasztás teljesen normális.
Ezt el tudnám fogadni egy 150e+ futott motor esetében, de nem egy generál óta mindössze 6000km-t megtett erőforrásnál.
Amennyiben olaj lenne a kipufogóba...:
Két jellemző helyen kerülhet olaj az égéstérbe, és így a kipufogóba, kopott gyűrűk, illetve az elöregedett szelepszár szimmeringek mellett.
Mivel írtad, hogy most generálozták a motort, így ez nem állhat fent, hacsak rá nem szedtek, és valami nagyon alsó kategóriás szimmering, és gyűrűkészlet került bele.
Sajnos a szokásostól nagyobb gyári illesztési hézagokra vonatkozó tűréshatárok "bőkezű használata" kifejezetten érzékennyé teszi ezeket a motorokat a jó minőségű alkatrészekre.
Olyan szvsz. nincs, hogy egy motorból úgy tűnjön el a motorolaj, hogy annak semmilyen fizikálisan érezhető (teljesítményromlás), vizuálisan látható (folyás, összefolyás más folyadékkal, üzemanyaggal)stb, jele ne legyen.
Lánccsörgés:
"Ezek a motorok hidraulikus láncfeszítővel vannak szerelve, ezért nagyon fontos a megfelelő motorolaj alkalmazása. Az ezzel a vezérműlánc szettel szerelt motorokba (X10XE, Z10XE, X12XE, Z12XE, Z10XEP, Z12XEP, Z14XEP) csak és kizárólag 5W-30 vagy 5W-40, GM-LL-A-025 illetve az ezt felváltó Dexos2 szabványt teljesítő olajat szabad önteni. Minden más megoldással a vezérműlánc rövid úton (akár 15-20.000 km) garantáltan újra csörögni fog.
Ennek előjele egy közepes fordulattól hallható ciripelő csörgés.
Nagyon fontos, az összes kézikönyvben sárgával kiemelten benne van, semmilyen körülmények között, még az esetleges olajfogyasztás mérséklésére sem szabad bele 10W-40-et önteni."
Mindenképp érdemes lenne egy valóban hozzáértő Opelossal megnézetni, mielőbb komoly költségekbe kerülő probléma nem lesz.
Én egy erősen öregedő félben lévő japán autót használok, 260e+ van benne, és olajcserétől olajcseréig (10.000km) egyáltalán nem kell utánatöltenem. A motorom gyári, benzines, bontatlan. Eddig az olajon túl csak vezérlés, illetve gyertya volt cserélve benne.
Lehet, hogy ezért veszem szigorúbban az általad írt 1L/1000km értéket.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!