1,5 millióból szeretnék Audi A4 B7-et (2005-2007) vásárolni, max.7-7,5 literes fogyasztással. A 105 lovas 1,9-es dízelről sok sót hallottam. Mik a tapasztalataitok, a témával kapcsolatban, mire kell odafigyelni, és mik az egyes motorok nyűgjei?
Amik igazán érdekelnek:
- 2.0 PD TDI;
- 1,9 PD TDI (105Le);
- 1,9 PD TDI (143Le);
- 1,6 szívó benzin;
- 1,8 turbó benzin.
2.0 PD TDI kerülendő ,ehhez nincs mit írnom.
Ha ugyanaz a CB70V1 PD motor a 105 és 143 le akkor : ugyebár turbót érdemes vizslatni.
A kettőstömegűt,a blokkon a pd elemeknél nem e áll a gázolajos koksz tócsában.Meg egyebek
Lényegében : ha nem vagy benne a témában akkor érdemes azt a darabot amit úgy gondolsz,hogy jó : elvinni komplett átnézésre ,bemérni a PD elemeket,a kettőstömegűt ott neked gyorsba igen vagy nemmel jellemzik,ráteszik a gépet,kb elejétől a végéig 1-1,5 óra alatt 20e forinttért a fájó pontokat (amik 250-500e forintba fájhatnak) kitudják zárni.
1.6 szívó meg 1.8 T lényegében olaj,"rozsda" meg általános dolgok,illetve a turbó természetesen.
A felsorolt motorok közül a dízelekből a 105Le-s 1.9 PD TDI, a két benyás közül pedig az 1.6 szívó benzin a jobb választás.
Nincs velük kirívó gond, az 1.6 jól tűri a "rideg tartást" csak víz, és olaj legyen benne.
A 105Le-s 1.9 PD az üzemanyag minőségére "allergiás" ezért érdemes megválogatni hol tankoljuk.
Bár sokkal "nomádabb" körülmények között üzemeltethető, mint a 143Le-s változata, azért az általános karbantartásra mindenképp figyelni kell.
A kokszosodást, valamint a PD elemeket célszerű rendszeresen ellenőrizni/ellenőriztetni. Sok nyűgtől, és felesleges kiadástól óvhatod meg magad, ha nem hanyagolod el ezeket. Amennyiben figyelsz rá, és megadod neki, ami jár, akkor kimegy a világból.
A 2.0 PD TDI (Piezo-PD) esetében a BKP, BMR, BRD, BMN motorkódú erőforrásokat kerüld.
Ezeket 2004-2008 között gyártották, tehát pont beleesnek az általad preferált évjáratokba.
Részlet a Totalcar idevonatkozó cikkéből:
"Alig négy évig készült csak a kétliteres PD-motor, nem véletlen, hogy ez volt az első, amelyet a Volkswagen leváltott a közös nyomócsöves kétliteressel. A 16 szelepes PD-TDI-k önmagukban is sok, drága bajtól szenvedtek, úgyhogy csak a konszerntechnológiát remekül ismerők igazodnak ki a jó és rossz évjáratok és motorkódok között.
Ez a piezo-injektoros PD egy igazi betegágy, mivel a Continental által szállított adagolóelemek folyamatos hibáitól szenved. Kokszosodnak, gyakran okoznak zárlatot, ami miatt az elektronika az egész rendszert leállítja, akkor is, ha csak egynél lépett fel a probléma, az autó pedig megáll, mint a szög. Bárhol, bármikor.
A 170 lóerős változatnál vigyázni kell a DPF-re (részecskeszűrőre) is, helyettesíteni nem lehet, csak az adott szűrővel működik. A kiegyensúlyozó tengely kenésére is oda kell figyelni (Passatnál, Audiknál), de több esetben is előfordult, hogy a vezérlésben a vezetősín csavarja tört ki."
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!