Dízel autónál indításkor máshogy kell felengedni a kuplungot?
Sosem vezettem még dízelt, csak azt hallottam minap, hogy a dízel autóknál induláskor simán fel lehet engedni teljesen a kuplungot és el fog indulni az autó, míg egy benzinesnél ugyebár ez nem oldható meg, mert óvatosan kell felengedni, hogy ne ugráljon és fulladjon le.
Az autók működéséből kiindulva én ezt azért cáfolnám, mert szerintem attól, hogy valami benzines, vagy dízeles, a kuplung és a motor mechanikája ezen a téren ugyanaz marad.
Várom a válaszokat! :)
Volt szívó benzines autóm, most 270.000km óta dízel van. Munkahelyemen a céges kocsik között kb fele-fel arányban van benzines és dízel. Így folyamatosan vezetzem mind a kettőt.
Olyan nagy ég és föld különbséget nem vélek felfedezni az indulásnál. Sosem szoktam tudatosan készülni arra, hogy na ez most benzines, annél másképp kell kezelni a lábaimat. A dízel nyomatékosabb, ezért jobban elviseli ha gázadás nélkül indulsz el vele. Én életszerűen a dízelnél is adok egy kis gázt mikor eléri a kuplung a fogáspontot. Egy kis pl 1.2-es benzinessel is el lehet indulni alapjáraton ha nagyon finoman adagolod a kuplungot. Csak ha egy piros lámpánál így indulsz el, le fognak dudálni hogy mit szüttyögsz. Ugyanakkor a dízel is lefullad ha hirtelen "leugrasz" a kuplungról, valamint a kettős tömegű is kap egy jó nagy pofont.
# 10
Pedig jó voltam szövegértésből, de akkor most megbuktam. :D
Én az 1.7 DTI-mnél csak simán lassan engedem fel a kuplungot indulásnál és gázt csak akkor kezdek eladni ha már a kuplung teljesen fent van. Benzinesnél ezt úgy kellett hogy a kuplungot felengedni közben a gázt meg folyamatosan lassan nyomni mérlegszerűen ahogyan a kuplung megy fel úgy menjen le a gáz, persze ott is először pici gázt kell adni mire elkezded felengedni a kuplungot, benzineseknél ez így megy.
Dízelnél is sokan csinálják úgy mint a benzinesnél főleg akik ahhoz vannak még szokva, lehet csinálni, de egyrészt felesleges mert csak több üzemanyag megy pocsékba, plusz a kuplung is felesleges rongálásnak van kitéve. Persze ha hozzá szoksz a dízelhez akkor jó lesz az, de ha eleinte még csúsztatod nem ártasz vele, csak törekedj arra hogy mielőbb szokj hozzá a dízelhez.
Tanuló autóknak általában dízelt lenne célszerű befogni a könnyebb elindulás végett.
12 éve van egy 1.7CDTI-m.
Ahogy emelem a kuplungot és elér a fogáspontig, onnantól kezdem adagolni a gázt és emelem fel teljesen a kuplungot párhuzamosan. Nem hiszem, hogy szét lenne rongálódva a kuplungom (se a kettős tömegű lendkerekem) és a fogyasztásomat se mondanám marha magasnak. Ellenben sokszor tapasztaltam hogy mindenkinek olyan életbevágóan sürgős dolga van, hogy ha valaki nem lő ki a lámpánál piros-sárgánál, már ledudálják.
Tanuló autónak pont hogy egy benzines lenne célszerűbb. Ha azon megtanulja valaki a helyes kuplungkezelést, később se lesz gondban bármilyen autót is vezet. Tegyük fel levizsgázik dízelen, utána pedig a saját, vagy céges autón fog élesben a forgalomban bénázni, lefulladni, mert dízelhez van szokva. Ellenben ha valaki benzinesen tanult, a dízelt se fogja lefullasztani.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!