Milyen autót ajánlotok, ha az egyetlen szempont az ár?
Első autóm lenne. Egyetlen dolog számít: minél olcsóbb legyen. Extrák? Nem érdekelnek. Évjárat? Nem érdekel. Futott kilométer? Nem érdekel. Ami érdekel: problémamentes alkatrészellátás, lehető legalacsonyabb fogyasztás, ritka meghibásodás. Átírással és minden egyébbel cakli-pakli 300 ezernél sokkal többet nem igazán szeretnék rákölteni. Nem csajozós verda kell, hanem főleg munkába járásra, illetve a hobbitevékenységek miatt A-ból B-be minél olcsóbban eljutásra egy eszköz. Az egyetlen elvárás az, hogy 4 vagy 5 ajtós legyen. Amikor munkába járást említek, ott még nem tudom, mi lesz a felállás. Vagy albérletet veszek ki Pesten, és akkor napi pár kilométer lesz + hétvégén több, vagy pedig Szolnokról járnék be vele (napi ~210 km). Az mondjuk kicsit szomorú, hogy anyagilag még a bejárás is jobban megérné, mint egy szobát bérelni, de az ennek a témának a hatáskörén kívül esik.
Amiket eddig ajánlottak nekem: régi dízel Saxo a nevetségesen alacsony fogyasztása miatt; régi Swift az elnyűhetetlensége miatt; "futottak még" az F Astra, Volvo 440/460 és a Colt. Szívem szerint a Volvóra voksolnék, mert első látásra beleszerettem, de tudom, hogy nem a legjobb ebből a felhozatalból az én igényeimnek (illetve azok hiányának) tekintetében. Van-e még bármi, ami a Saxo és a Swift közelébe érhet igénytelenségben? Ha nincs, akkor a kettő közül melyikkel járnék jobban? Emlékeztetőül: nem a külcsín érdekel, hanem hogy minél jobban a fogamhoz verhessem a garast. :)
Végezetül még annyit fűznék hozzá, hogy nem vagyok egy született autóbolond, úgyhogy nem árt, ha faék egyszerűségű a jármű, bár ebben a kategóriában másfélét nem is igazán találnék.
Coltot ne (tapasztalat). Nagyon szettapostak már az összeset (nem is volt olyan kutyasok, mint Swiftbol), és sokkal drágább hozzá bármi, mint Suzukihoz.
Szerintem egyértelműen Swift lehet csak befuto, ha az egyetlen szempont az ár.
Bedobnám a kalapba még az 1-es fiat puntót is. Egy 1.2-es benyásom volt nagyon hosszú évekig, igaz voltak cseretényezők (futómű, generátor, kipufogó), de amúgy motorikusan nagyon patent autó volt. Esetleg ebből egy dízel az kivisz a világból is. És árban már igencsak beleesik az elképzeltbe.
Amúgy szavaznék a régi swiftre is. Csak számíts rá, hogy ilyen kocsik vétele után némi ráköltés akkor is lesz.
Jó, hát időközben tárgytalanná vált a napi 200 km-es futásteljesítmény, napi 25 körül lenne munkanapokon, csak hétvégén használnám nagyobb utakra.
A 300-as saccolás lehet, hogy föntebb megy a munka miatt, ugyanis az új melóhelyem itt lenne helyben, így nem lenne rá okvetlenül szükségem, tehát tudnék várni a beszerzéssel, így a pénzt is tovább tudnám gyűjteni. Ettől függetlenül a Suzuki biztos most már, legfeljebb egy normálisabb állapotút hozok magammal.
Még egy kérdés.
Elültették a fülemben a Balenót, mint egy nagyobb, szebb, jobb, de ugyanolyan igénytelen Swift-változatot. Mi igaz abból, hogy ugyanolyan filléres, mint a kis tesója? Mondom, változott a terv, egy picivel túl lehet már lépni a 300 ezres keretet, de a cél továbbra is a költségminimalizálás.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!