Mik az előnyei és a hátrányai az SOS jogosítványnak?
Sziasztok!
A héten lett meg a KRESZ, az egészségügyim folyamatban van. Olvastam olyat az autósiskolámnál, hogy lehet plusz összegért szinte minden nap vezetni akár másfél órát, így mire szeptemberben elkezdődne a suli, le le is tudnám tenni a jogsit és tudnék az érettségire koncentrálni. Sok barátom, akik most csinálják/csinálták a jogsit van, aki két hétig nem is tudott vezetni menni. Gondolom sok előnye van, ha az ember minden nap gyakorol, viszont van-e hátránya? Kb. 3-4 hét alatt megvan a kötelező óraszám, plusz még jöhet több óra, ha szükséges, de az is gyorsan megvan. Viszont nem kellene mondjuk ülepednie a dolognak, pihenőt tartani? Úgy képzeltem a vezetést, hogy az elején főleg még megterhelő, amikor annyi mindenre kell figyelni. Nektek mi a véleményetek, megéri az az 1000 ft plusz óránként?
Drágább de hamarabb kész vagy. Konkrétan ennyi.
Az elején valóban megterhelő, mondjuk az első 100 km-en kifejezetten aztán az első 10.000 km-én csak mértékkel. Nem az alatt a 30 óra alatt lesz meg a rutin, akar gyorsan csinálod akar lassan.
ez a 30 óra egy vicc.... mondjuk nagyon egyedi kérdés persze, mert tudok olyanról, akinek 18 óra után azt mondta az oktató h ugyan mi a frászt szórakozunk, hát jobban vezet a srác, mint ő, aztán a többit csak beírta és ment is vizsgára, de aztán meg van a másik véglet, akinek 500 óra se lenne elég ...
úgyhogy ezt valahogy egyénisíteni kellene, ez az általános 30 óra nagyon hü.lye egy megoldás.
Kedves #3-as! Pont erre találták fel a forgalmi vizsgát. Egy vizsgabiztos beül a tanuló mögé és felméri, hogy képes-e biztonságosan vezetni.
Ez a 19 óra elég kirívó eset, szerintem a minimum 30 óra a tanulók 98%-ának legalább kell. Aztán az oktató eldönti, hogy kell-e több, mielőtt egy vizsgabiztos előtt számot adhat a tudásáról...
hááát most erre mit is mondjak?
igen, elméletileg működne a dolog ez így, csak ehhez teljes korrupciómentesség kellene, és hát ... nem mondok semmit.
Nyilván te is találkoztál már olyannal, akiről el nem tudod képzelni, hogy a frászba ment át a forgalmi vizsgán, ugyanis egy tök snassz parkolást nem tud megcsinálni ... ugye erre se lehet mit mondani már.
A 18 óra pedig miért ritka? azért ugye egy kicsit is érzékkel rendelkező ember, akinek van némi fogalma, na meg feketén gyakorlata is, annak sok is.és nem, ez nem ritka, ne legyünk naivak, gondolod aki érdeklődik az autók, a vezetés iránt, az már 14-15 éves korától nem vezet olykor-olykor? dehogynem ... (vagy még korábban)
Engem hiába érdekelnek az autók és amióta élek, szerettem volna vezetni, de lehetőségem sohasem volt gyakorolni, vagy beülni, így tök kezdő leszek. Nekem biztos kelleni fog a minimum 30 óra. Szerintem ez azért jó, mert nem túl sok, ad egy alap határvonalat, aztán vagy kell több vagy lehet vizsgázni. 30 órát mindenki kibír. És mi a helyzet azokkal, akik 14 éves koruktól feketén gyakorolgatnak és valami rosszul rögzült? A rossz beidegződést még nehezebb megváltoztatni.
Egyébként köszönöm a válaszokat, akkor bepróbálkozom ezzel az intenzívebb képzéssel.
jó, azért nem űrhajót fogsz vezetni ...
de ahogy írtam, ez nagyomn egyedi dolog, sztem az USA-ban csináljéák jól (bár azt hiszem, államfüggő ott), hogy nincs semmiféle gyakorlat meg a rák tudja mi, egyszerűen beesel az irodába, és ha éppen akad egy szabad vizsgáztató, akkor elmegy veled egy körre, azt kész. vagy megadja vagy nem.
persze mondjuk amint szóba kerül az egyén szabadsága, akkor ez náluk természetes dolog, de az örökös irányításhoz szokott és azt igénylő magyar persze el se tudja ezt képzelni.
És persze van a másik véglet is, ismerek én olyan tipikus szőkenőt, aki pl azért vagy nem megy a tescoba vagy ha megy, akkor kint az őt mellett hagyja a kocsit, mert egyszerűen nem tud leparkolni. na ... most erre is mit lehet mondani? és nincsenek kevesen! ezek hogy kaptak szted jogsit?
Úgyhogy az a 30 óra okés persze, de mivel teljesen egyedi igényektől függ, ugyanennyire lenne okés az 50 is meg a 100 is, mindegyik értelmetlen általánosságban.
Az autósikolába, ahová én jártam, nem kellett plusz pénzt fizetnem, mégis heti 3-4 napot vezettem. 3 hónap alatt a totál semmi tudásból elsőre levizsgáztam.
Igaz, ehhez kevés lett volna a 30 óra. Eleve olyan csomagot választottam, ahol 40 óra vezetés volt és volt próbavizsgám is. Azt hiszem végül 56 óra vezetés után mentem vizsgázni.
Nekem kellett ennyi, hogy nyugodt legyek.
Persze teljesen egyén függő a dolog. Sok olyan embert ismerek, akiknek volt alkalmuk a szülök autóján gyakorolni, nekik bőven elég volt a 30 óra.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!