Mi okozhat teljesítményromlást, olaj és szűrő cserék után?
Adott egy 2003-as VW Golf IV, 1,9 PD-TDI, 131 lovas autó, ASZ motorkóddal.
Körülbelül egy hónapja vettem. Nem volt semmi problematika, eddig, 2-esben enyhe gáznál is (alacsonyabb fordulaton, turbó bekapcsolása előtt is), már a "hátsó űlésben éreztem magam" (félreértés ne essék, kis autóról válltottam) Vétel után pár napra jutottam el a csereberéhez. Cserélve lett:
-üzemyanyagszűrő,
-olaj szűrő,
-levegőszűrő,
-pollenszűrő,
-olaj.
Cserélgetés után már érezhető volt a teljesítményromlás. Alacsony fordulatnál sem, illetve magasabbnál sem megy úgy, mint előtte. Nem szokásom a padlózgatás, ha esetleg elő is fordul, üzemi hőmérséklet elére után csúszkál meg a lábam a gázpedálon. A turbó most olyan 1900-200es fordulatnál kezd el nyüzsögni, csere előtt nem nagyon figyeltem. Kb 700 km-ert mentem eddig az autóval vegyesben (város/országút). Fogyasztás 100-as tempomatnál a pillanatnyi szerint 3,9-4,3 között mozog.
Szerintetek mi okozhat ilyesféle problémát?
Ha esetleg kihagytam volna valamit, ami számít, ne habozzatok megkérdezni.
Válaszokat előre is kösznöm!
Jut is eszembe. Előző tulaj nem tudom milyen üzemanyagot tankolt bele, Én MOL-nál tankolok.
Szűrők minden ugyan az került bele, mint amilyen volt benne.
Ha az olaj fel tud jutni az égéstérbe, akkor a kompresszió le tud jutni az olajtérbe, ez pedig elgyengülést okoz. A felsorolt dolgok nem mindig tapasztalhatók együtt, de külön-külön is problémát jelentenek. Sokszor a katalizátor kiszűri az olajfüstöt, csak az olajfogyás utalhat a kopott motorra. A megnövekedett kartergáz is ezt jelzi. De mint írtam ez csak feltételezés. Lehet, hogy csak egy rossz szűrőt tettél bele, vagy valami hasonló dolog.
Sajnos a tapasztalat viszont az, hogy egy frissen vásárolt autónál az első olajcsere utáni motorproblémák 99%-ban az eladó sunyiságára vezethető vissza.
Nagy a tévedés,mert az olaj nem csak kenésben vesz részt.A hűtésben is nagyon nagy a szerepe a motor belső alkatrészeinél.A motor belső szennyeződéseinek lebegtetése.Ki ülepedés gátlása és a lerakódások feloldása,korrózió védelem.A fém a fémmel való érintkezése a mozgó alkatrészek közt.Hogy ezeket milyen hatékonyan végzi, az az olaj specifikációjától és minőségétől függ.
Az előttem válaszoló viszont az olaj csere utáni teljesítmény csökkenés romlást említette.
Az eladók nepper trükkjei közé tartozik az is,hogy eladás előtt "motorjavító"adalékot öntenek az olajba,hogy az a motort kifogástalan állapotúnak tüntesse fel,idáig rendben is lenne,de mikor az olajat, te az új tulaj lecseréled ,akkor ezt is kiengeded a motorból és már is előjönnek a motor hibái.Ez nem feltétlen a füstölésben mutatkozik meg.Lehetnek egyéb a teljesítményt csökkenő kopások,hibák.Az olaj fogyasztást rövid idő alatt nem, csak később veszed észre,de ettől még lehet nagy teljesítmény csökkenés egy dízelnél.
Én inkább elvinném egy alapos motordiagnosztikára,hogy a hibát feltárják,mert amiket még az olajon kívül cseréltél az nem hinném,hogy a hiba okozója.
Mikor ezt felmérték és megtudják mi a hiba oka ,az után eldöntheted hogyan tovább.
Megéri megtartani,vagy eladod te is nepper trükkel,átverve valakit.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!