Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Dízel miben más, mire kell...

Dízel miben más, mire kell figyelni? Első autónak egy 99-es dízel Peugeot?

Figyelt kérdés

Nem kioktatást várok, ugyanis még most tanulok vezetni, semmi tapasztalatom nincs. A családban sincs kocsi, így fogalmam sincs, mi a különbség egy benzines és egy dízel között azon kívül, hogy mást tankolok bele.

Mire kell figyelni, mik az előnyei, mik a hátrányai?

2000 körüli kocsit gondoltam, sajnos csak olyan 300 ezer körül, mert erre van pénz, meg amúgy is úgy voltam vele mindig is, hogy első autónak akkor sem vennék drágát, ha több pénzem lenne.

Eddig 2000-2002 körülieket nézegettem neten, de van egy ismerős, akinek hamarosan eladóvá válik a fent említett 99-es Peugeotja.

Jó lenne ismerőstől venni, mert tudom, hogy nem ver át. Egy neppernél ebben sosem tudnék bízni.

Női autó, nem dohányzik (másnak biztos nem számít, én azért örülök neki), és minden rendben van vele, csak hát dízel. Erre annyit mondott, h nem árt neki a garázs, de nekem az nincs.

Azért lesz eladó, mert ő újat vesz.

Szóval bármiféle infónak örülök, hogy miben más vezetni, hogy kell tartani, mármint drágább-e a javítása, vagy ennek semmi köze hozzá... bármit írhattok a témában.


2017. júl. 1. 10:07
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
65%

Egyszer : milyen peugeot?Van pár fajta.

Nem ajánlok dízelt.

Valszeg nem mész évente 20 ezret városban,és összesen 25-30 ezret ,hogy megérje.

Elmegy a magasnyomású? 90 ezer.

Nyomócső?300 ezer a gyári,100 körül a bontott.

Turbó?70 bontva.

Ne fogyasztásra vegyél autót .Ezt tudom tanácsolni,mert oké,szépen hangzik : 6-6,5 liter városban,és nem 8-8,5.

100 km városban (nem pest feltétlen) akár 1-2 hét is lehet,ha csak csordogálsz ide-oda.

na meg 6 és 8 liter között 700 ft a különbség.

Viszont egy szívó benzin és Turbódízel között alkatrész ,és munkadíj árában nem 700 ft lesz.

Hanem súlyos tíz-száz ezrek.


1.kocsinak 300-400 között?

1.3 86 lóerős swift.Itt amíg megtanulod vezetni : elnyomtad a kuplungot?Sörpénz.A féket?sörpénz,megkoccoltad a kaput,és kell lökös? 5 ezer.

Szervós,klímás darabokat kilehet fogni.


De a benzines corsa-k is teljesen jók,vagy peugeotból az 1.4 8v "75" le amit ajánlok.

75 le de 900 kg,nem 1.3tonna.

Fürge teljes mértékben,van valami kinézete kívül,belül és olcsó alkatrészek (ro1 benzinmotorok...,hibátlanok).

2017. júl. 1. 10:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
Milyen, mennyi van benne? Egyébként semmit nem kell máshogy csinálni mint a benzinesnél. Ugyan azok vonatkoznak rá, mindent ugyan úgy átnézni, normálisan kezelni, esetleg nem gyilkolni. Kezdő vezetőnek meg talán egyszerűbb vezetni mint a benzinest mert szinte gáz adás nélkül lehet vele indulni. Nem fullad le olyan hamar.
2017. júl. 1. 10:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:

Nincs jelentős különbség.

Egy sima szívóbenzinnél drágább a fenntartása, ellenben kevesebbet fogyaszt.

Városi döcögésre nem javasolt a dízel.

2017. júl. 1. 10:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 A kérdező kommentje:

206.

Nem kérdeztem, mennyi van benne, mert majd vmikor az idén válik eladóvá, még használják, meg még én is csak tanulok.

De örültem, h megbízható ismerős.


Nem városban kell elsősorban, bár ott is megyek ide-oda, leginkább bevásárolni, de vidéken lakom, 20 km-re a megyeszékhelytől, tehát ezt a távot kell naponta 2x megtennem, forgalom nélkül, erdőben. Az út kisebb része van a városban, nagy része a két település között, vagy a városban egy haladós főúton.

2017. júl. 1. 10:49
 5/12 anonim ***** válasza:

Kérdező, és melyik motorroal van szerelve? 1.4HDI, 2.0HDI, vagy 1.9D.

Az utóbbit ajánlom, az a régi, hagyományos sima szívódízel, egyedüli problémája a Lucas adagolójával lehet(ha az van rajta, de ha BOSCH, akkor főnyeremény az autó, mert örök darab!)

A HDI motorosok lehetnek hibátlanok kb 400, 450 ezerig, egy ismerősnek elfutott ennyit még hiba nélkül.

De utána.....

Amiket kb az első válaszoló is felsorolt, porlasztók darabja vagy 80 ezer(4 kell bele) csövek, elektronika, jeladó, stbstb.

Ráadásul a Peugeotoknak a hátsó hídja hajlamos beszrni, motortól függetlenül, az is lesz vagy 100 lepedő, és elég hamar.

2017. júl. 1. 11:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 A kérdező kommentje:

haha... :)


honnan tudjam? :D

de ha egy hirdetés alapján néznék kocsit mondjuk a használtautón vagy a jófogáson, ilyesmire akkor sem tudnák válaszolni.


írod az alkatrész-költségeket. de ha egy 99-es benzinest veszek, akkor mindent megúszok 2000 forintból?

2017. júl. 1. 11:03
 7/12 anonim válasza:

Nekem az első autóm egy 98as swift volt

150.000ért vásárolva. 1x kellett benne motort cserélni, amit megúsztam 48 ezer forintbol, nem túlzok, ennyi volt. Igaz ismerős szerelő csinálta ès a párom segített szabadidejében az 'új' használt motort felújítani .

2017. júl. 1. 11:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:

honnan tudjad milyen dízelmotor...

1.4 hdi 68 le.

2.0 hdi 90 le

1.9 68 le...

napi 2x20 km környékére nem vennék dízelautót...

3. napon elvileg meg van a 100 km (2 nap oda vissza és 1x oda) ...700-900 ft különbség ,ennyivel drágább a benzin fogyasztással számolva.

Nem az évjárat számít,hanem a benne lévő technika .

Mondjuk az első kiadású 206-ok 99-2003 kb ugyanaz,itt ott ráncfelvarrás.

Nem egy fékbetét cserén fogsz 10 ezreket spórolni (mert az 90%-ban ugyanaz lesz a dízel és benzinre.)

A HDI (turbó dízel,206-os dízel motorok 80%-a) nagynyomású rendszer,porlasztók,nagynyomású közös nyomóterek,csövek,turbó,turbórendszer,turbókenőberendezés és sorolható ,hogy mennyivel több mindent tartalmaz,mint a sima benzines.Nem feltétlen rosszabb,megbízhatatlanabb,hanem ha a dízel a felépítése miatt tartalmaz +50 féle alkatrészt (egyesével,és nem nagy blokkokban,hogy :turbórendszer,befecskendező rendszer ) akkor +50 lehetséges meghibásodható dolog.

A benzines egyszerű dolog.Se intercooler,se egyebek.

Ha autót javítatsz 2000-ért a szaki köszön neked,és akkor még kezet se fogott...

Egy javítás 3 munkaóra ~11-12e ft.Ez meg még kis dolog.

Egy olajcsere 20-30e ft ,munkadíj és teljes árú alkatrészek.

fél áron kedvezménnyel 12e ft egy 5w30 eneos hyper+lég,pollen,olajszűrő.És ez éves költség.

Hengerfejes lesz? 70 ezer (50+munkadíj)...

Ez nem bicikli,hogy váltót cserélnek 4 ezerből.

De még mindig jobb lesz a +2l fogyasztás hidd el,mint amikor azt mondják : 130 ezer ,és nem 60.

2017. júl. 1. 11:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:

Az elottem levok jol mondjak, nem akarok nagyon belemenni

A helyedben tuti, biztos, hogy semmikepp nem vennem meg

Vennek inkabb egy benzines Swiftet vagy talan Civicet, de semmikepp nem Renault-ot, foleg nem dizelt

2017. júl. 1. 12:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:

Renaultrol hol van szo ?:D

Na meg ha kis autorol van szo ~2000-es evek eleje,barmelyik benzines clio van annyira jo,megbizhato ,mint barmely vw benzin,de meg igazabol ,mint nagyon sok japan.

95-2004 környéke volt az az idő amikor a szívó benzines egyszerű kocsik mind nagyon jók voltak.

Igaz voltak rossz koncepciók (híres alfák) ,de a motorjuk alapból nekik sem volt rossz.

2017. júl. 1. 13:58
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!