Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Dízel autót (BMW) miért nem...

Dízel autót (BMW) miért nem szabad "pörgetni"?

Figyelt kérdés

Helló szeretnék venni egy 1999-es BMW 320D-t de sokszor hallottam hogy a dízelt nem szabad pörgetni,rossz az autónak stb. EZ MENNYIRE IGAZ ?

végülis a LE MANSi futamokon a dízelek nagyon mennek.

CSAK HOZZÁÉRTŐK ÉS KÖSZÖNÖM!


2010. máj. 20. 14:14
 1/8 anonim ***** válasza:
100%

Való igaz, az LMP1 kategóriában már évek óta a dízelek uralkodnak, WTCC-t is nyert már dízelautó, a Dakaron is aratott már sikert... De ezek a motorok nem csillagászati fordulaton pörgő erőforrások voltak, hanem hosszú áttételezésű (na, ez mondjuk relatív) váltóval megtoldott, benzineseknél lényegesen alacsonyabb fordulaton pörgő motorok.

Egyébként a dízelt azért nem szabad pörgetni, mert a benne lezajló öngyulladásos égés különleges szerkezeti anyagokat kíván: ugyanez a kopogásos égés végzi ki a benzines motorok csapágyazását és olvasztja át a dugattyútetőt. Egy dízelmotor alkatrészei tehát mindig nehezebbek, mert nagyobb erőket kell elviselniük (nem véletlenül nagyobb egy dízelmotor nyomatéka, mint a vele azonos hengerűrtartalmú benzinesé). És minél nehezebbek a dugattyúk, hajtókarok, annál kevésbé célszerű pörgetni a motort, mert ezek az alkatrészek óriási tehetetlenségi erőket szabadítanak rá a főtengelyre, ami nem biztos, hogy ezt hosszú távon is elviseli (gondolj csak bele: minden egyes fordulat során kétszer kell megállítani és újra felgyorsítani minden egyes dugattyút és hajtókart). Ezen kívül a dízeleknél van egy ún. gyulladási késedelem, ami az üzemanyag befecskendezése és az égés kezdete közt eltelik. Ezt nem lehet egy bizonyos határ alá szorítani (át kell melegednie az üzemanyagnak), tehát mindig is ott lesz a körfolyamatban. És így - bár az öngyulladásos égés jóval gyorsabban zajlik le, mint az Otto-motor szikragyújtásos égése - a teljes égésfolyamat valamivel lassabb, mint az Otto-motoré, tehát nagy fordulaton nem fog kielégítően működni a motor, mert nincs ideje elégni az üzemanyagnak. A manapság divatos piezotűs common-rail adagolók esetében pedig nem is lehet egy bizonyos időtartam alá csökkenteni a munkaütem hosszát, hogy a bonyolult befecskendezési műveletsort pontosan le lehessen játszani (munkaütemenként akát 5-6 befecskendezés, utóbefecskendezés, stb.).

2010. máj. 20. 16:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
70%

na most az előző disszertáció szintű irományhoz képest én kifejtem az eszedhez mérten a dolgot:

AZÉRT NEM LEHET MERT CSAK! Nem arra van kitalálva aztán ha pörgetni akarsz valamit az az utcaszéli nemiszolgáltató legyen a p*csödön.

2010. máj. 20. 16:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
Hidegen kinepróbáld, meg melegen se szétb*a a motort. Minek akarod pörgetni?Minek akarsz hétsó kerékmeghajtásút?Német "luxus-t" akarsz akkor ott az audi az legaéább rendes elsőkerékmeghajtású.Tudod hány BMW-t, MERCEDES-t láttam hóban? Mercedes elindult, 500m-ig láttam, végig csúszkált a hátulja! na de a te döntésed
2010. máj. 20. 17:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 A kérdező kommentje:
16.02 köszönöm a teljesen korrekt választ ÜDV.
2010. máj. 20. 19:12
 5/8 anonim ***** válasza:
Miért akarsz olyan autót amiket csak TV-ben versenyeken láttál és lövésed sincs róluk ?
2010. máj. 20. 20:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 A kérdező kommentje:

Csak példaként mondtam a LE MANSi futamokat és nem érdekel hogy kinek mi jön be jobban benzin/dízel nekem egy BMW 320D-m lessz (még e hónapban)CSAK TUDNI AKARTAM MIÉRT NEM SZABAD PÖRGETNI ANNYIRA A DÍZELEKET ÉS MIÉRT ROSZZ A MOTORNAK és PONT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

üdv

2010. máj. 21. 15:00
 7/8 anonim ***** válasza:
te ha jót akarsz vegyél inkább japánt, gyakorlatilag a svábok sose tudtak kocsit gyártani csak sz@rt szépen becsomagolni, az nekem meg épp elég bizonyíték hogy valaki fanatikusan odafigyel a tervezésre ha 11 derékszögű ívben hajlítja rá az összes csővezetéket a motortérre hogy esztétikus legyen mint pl a Toyota. De ha echte japán gyártású autót akarsz akkor Mazda, Subaru.
2010. máj. 21. 17:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
Hüle kérdés.Hogy akarod pörgetni, mikor saját magát védi ez ellen?Vedd meg bátran!Nekem ötösöm van 380 pár ezer kilométerrel és semmi gondom a futómű, fék egységen kívül, csak generátor és apróságok...
2010. máj. 21. 19:46
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!