Lehetséges hogy meggyengült az olajteknő tömítésem?
Van egy autóm Opel G Astra 1.7 dti (isuzu).
Durván 2,5 éve volt egy olajteknő tömítés csere pasztás illetve szelepfedél tömítés csere mert szivárgott belőle az olaj.
ez idő alatt kb fél éve volt olajcserém, mostanában sokat is mentem vele hosszabb utakra heti szinten belevágtam 500-600 km-ert is de eddig sem volt probléma.
Aztán pár napja a nagy melegbe el kellett mennem egy 200 km-es útra, országúton mentem, nem hajtottam szét, szép kényelmesen haladtam. Aztán amikor hazaértem beálltam a garázsba szépen a helyére és még aznap kb 4 órával később el kellett mennem valahova és autóval mentem akkor kiállva a garázsból látom hogy egy jókora olajtócsa vár az autó alatt. Az autó igaz melegen volt de sok menet után mindig várok pár percet mire leállítom a motort ez idő alatt nyitom ki a garázst, beállok, bezárom a kaput és akkor állítom le az autót mielőtt becsukom a garázs ajtókat. Az olajtócsa eléggé megijesztett de max 1-2 decire tippelek hogy annyi lehetett egy tenyérnyi folt volt ott. Megnéztem a nívópálcát egyből motorleállítása után durván 5 perccel és maximális felett volt egy nagyon picivel ahogyan mindig is volt. Mivel sietnem kellett elmentem autóval, aztán vissza, üzemi hőmérsékletre fel volt melegedve, leállítottam és másnap megint volt olaj folt de fele akkora volt csak.
Aztán szombaton tegnap felemeltem az autót alávilágítottam és szinte kiszúrta a szememet hogy az olajteknő alja olajos és a tömítésnél fénylett elég szépen az olajtól. Azt papírtörlővel letörölgettem szinte szárazra leengedtem az autót és tettem alá egy kartonpapírt. Ma délután néztem alá mert akkor volt rá időm, a kartonpapíron nulla olajat találtam, semmi pici pötty sem volt rajta. Ismét benéztem az olajteknőre ujjamat azon a ponton végighúztam egy nagyon pici olaj megfogta tehát éppen hogy megnedvesítette.
Felhívtam egy ismerőst aki autószerelő, de persze pont nem ér rá két hétig, mondtam mi a problémám, és mondta hogy szerinte elfáradt a tömítés, vagy az előző szerelőm elkapkodva kente fel, szerinte ott vékonyabb a réteg valamiért és eddig bírta a forró olajat, mondta hogy ha nem jelentős a folt és így hidegen másfél napos állás után nem hagy maga után foltot akkor szerinte eljárkálhatok vele csak akkor mindig indulás előtt, és után ellenőrizzem a szintet meg biztos ami biztos előző cserénél megmaradt fél liter olajat tegyem be a kocsiba ha esetleg után kellene tölteni, jó az ha ott van. Elég furcsának látom hogy ennyire gyakran kell tömítést cserélni mert a szerelőm mondta hogy vannak autók amiknél minden második vagy harmadik olajcserénél ezt is szokták cserélni ha úgy látják hogy már eljött az ideje. Ezzel picit elbizonytalanított, pár nap múlva elviszem egy közeli szervizbe ahol 2 hónapja volt műszakin mivel Opel szakszervíz ha mást nem legalább meghallgatom mit mondanak és még mindig ráérek eldönteni hogy ők csinálják-e meg vagy majd a haver megoldja.
Nem igazán világos, miért kellett emiatt novellát írnod.
A kérdésre válaszolva: először meg kell róla bizonyosodni, honnan jön az olaj, aztán első körben meg lehet próbálni utánahúzni a csavaroknak, ha ez nem hoz eredményt, akkor tömítést cserélni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!