Mi számít sok forgatónyomatéknak?
Tömegtől függ. Egy buszban vagy teherautóban nem nagy eresztés az 1000-1500Nm se.
Egy átlag 1,2-1,4 tonnás személyautóban 300Nm fölött már kellemes tud lenni.
Az 500-as robogóm (túrarobogó) 59 le és 47 nm.
Ha tőgázt húzok akkor az elsőpillanatban elkapar.
Majd megtapad és 1 kerékre állna...
De kb 30-on tőgázra kapaszkodnom kell,még a hátsó lábtartón biztosítani kell magam.
Az 1.9 PD TDI 185 (chip ,150 gyárilag) és 430 nm (320 gyárilag) ,6 sebességes,5.-be beteszem pl 50-nél akkor padlóra kb 1800-ig olyan kellemes ,"simogató" érzés van,1800-on pedig süllyedek az ülésbe és kapaszkodok...
A nyomaték relatív... egy 90 lóerős 950 kilós civic is jó érzés ha pörgetve van,pedig kb 90 nm nyomaték van rajta (csúcs 3e körül átlag 110-130)...
Linkeld be légy szíves, hogy a teljesítmény és nyomaték között az ég világon semmilyen összefüggés nincs, teljesen függetlenek egymástól!
Had tanuljak egy kicsit a "mestertől"! :D Úgy látszik az idők során változott a fizika, mert nekem még nem így tanították. ;)
Nem azt írta, hogy nincs semmilyen összefüggés!
Sokan ezen az összefüggésen véreznek el, ugyanis az összefüggés többi tagját kihagyják. A kérdező is csak azt kérdezte " mi sok forgatónyomaték" , nem azt hogy X1,X2 fordulatszám között mi számít soknak.
Bedobhattuk volna, hogy Volvo D16K 3500Nm. Fú öcsém, ez már odabsz. Azt egy akármilyen 200Nm méter alatti személyautóval körbeautózom, mert ez egy 16 literes motor.. :D
Csomó kérdésnél leírtuk már, hogy ez a nyomatékozás meg az autóskártyázás ez egy faxság, mert önmagában nem mond semmit, csak egy érték. Nagyobb nyomatékkal rendelkező személykocsit is körbe lehet autózni egy kisebb nyomatékkal rendelkezővel, na bumm :D
"Bedobhattuk volna, hogy Volvo D16K 3500Nm. Fú öcsém, ez már odabsz. Azt egy akármilyen 200Nm méter alatti személyautóval körbeautózom, mert ez egy 16 literes motor.. :D"
Ne keverd a szezont a fazonnal!
Nem azért autózod körbe a 200Nm alatti autóval a Volovo D16K-t, mert annak a Volvonak annyira nincs teljesítménye! Lead egy "pár" száz lóerőt az is. Kötve hiszem, hogy a 200Nm alatti személyautó teljesítményban erősebb nála.
Viszont a tömeg nem mindegy, ahogy fent is írtam!
Rakd be ugyan ezt a 650lóerős 3500Nm-es motort a személyautódba és meglátjuk mennyire autózod körbe egy ugyan olyan tömegű 200Nm alattival!
Visszatérve a nyomatékra:
A teljesítmény egyenesen arányos a forgatónyomaték és a fordulatszám szorzatával.
1. Ha nagy a nyomatékod, nem kell halálba fölpörgetni a motort, elég kisebb fordulat szám is adott teljesítmény eléréséhez.
Magyarán a gyakorlatben ez azt jelent, hogy nem kell visszaváltani, alacsony fordulatszám tartományban is ha egy kicsit lenyomod a gázpedált, az autó azonnal meg fog indulni. (Most a tömeget ne keverjük ide. Nyilván ugyan azzal a motorral nem ugyan úgy fog megindulni egy 800 kilós kisautó és egy 40 tonnás megrakott nyerges vonatató!)
2. Ha kicsi a nyomatékod, nagy fordulat kell ugyan ahhoz a teljesítményhez.
A gyakorlatban: vissza kell váltani és pörgetni a motort magas fordulatszámon, hogy a szorzat ugyan annyi legyen.
Szó nincs arról, hogy egy relatív kis nyomatékú autó ne gyorslna. Csak éppan a mindennapi életben komfortosabb az 1600-2000 körüli relatív alacsony fordulat tartományban autózni, mint üvőltő motorral visszaváltogatni.
Ennyi a különbség.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!