Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Yamaha fz6 naked, mire szolgál...

Yamaha fz6 naked, mire szolgál az imbuszos leeresztőcsavar?

Figyelt kérdés
[link] A csavar a motor bal oldalán van a váltókar előtt,az olajfilterrel majdnem egyszintben,a kérdésem az lenne,hogy milyen olajat tudok leereszteni ha kicsavarom ?
2017. jún. 25. 14:49
 1/9 anonim ***** válasza:
A generátor olajban fut, na nem teljesen csak kb. 1dl kering a térben. Azt tudod leengedni.
2017. jún. 25. 15:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 A kérdező kommentje:
Leengedés után hogyan tudom feltölteni és milyen olajjal?
2017. jún. 25. 16:49
 3/9 anonim ***** válasza:

1. Én ilyen felkészültséggel nem piszkálnám ezt a Fazert.

2. Ha már nekikészülsz gondolj arra, hogy le tudod e venni az olajszűrőt, mert ahhoz célszerszám szükséges. (le lehet venni "maszek" módon is, de láthatóan nincs gyakorlatod + Bónuszkérdés: ott van a képeden az olajszűrő, te is látod? ) . Mivel olajat olajszűrővel cserélünk...


Ne haragudj de ha azt se tudod, hogy milyen olaj kell egy ilyen masinába és itt keresed a kérdésedre a választ akkor te még nem állsz készen a szerelésre. Jobb lesz neked és a motorodnak is ha egy hozzáértőre bízod a dolgokat. Ezt a legnagyobb jóindulattal írom nem szemétkedésből.

2017. jún. 25. 18:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
Nézz utána manualban. Amúgy a generátor ugyanabban az olajban fürdik, mint a váltó és a kupplung is. Nem kizárt hogy a csavar egy olajfurat gyári megmunkálásának helyét zárja le.
2017. jún. 25. 20:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 A kérdező kommentje:
Kettes, olvasd el a kérdést mielőtt okosabb akarsz lenni másoknál,a kérdésemnek semmi köze a szűrőhöz , vagy a motorolajhoz, egyébként nem fazer, hanem naked. Eggyes és hármas , köszönöm a válaszokat.
2017. jún. 25. 21:00
 6/9 anonim ***** válasza:

Elolvastam és sajnos látom a kérdező több tulajdonságban is járatlan.

Kezdjük egy kis típustörténettel. Azért ismerem a FZ sorozatot mert anno nálam is képben volt ( 2000-es évek eleje ). Gondolkodtam, hogy szakítok a sportmotoros dolgokkal, de eztán gixer lett belőle, meg CBR és később S1000RR, de ez más történet...

A legjobb tudásom szerint a FZ sorozat a fazer, van kis fazer ( 600-as - FZ-6, ebbe beletartozik a fejidomos FZ-S is ), illetve van a nagy fazer - FZ-1, ami literes. A naked bike kedves kérdező, a csupasz motorokra utal, az idom nélküli gépeket hívják így. Ez egy kategória.Van benne jópár jószág. Amint írtam én kihagytam a gépet, de ismerősi körömben akadt mindkettő típus, és nagyon nagyon megbízható motorok. Sporttúraként aposztrofálja őket a Yamaha és valóban az R1 blokkját kapta meg később az FZ1 sorozat, de hidd el kedves kérdező, hogy ez inkább túragép ( amivel szerintem nincs is semmi baj ).

Na igen, az olaj csere...Hogy jön ez ide, mit okoskodik itt ez az idióta ( magamra gondolok ) Amint az írták az előzőekben is kedves kérdező ezen gépek generátorai olajban futnak. Úgy néz a ki a dolog, hogy a motorolaj a közös belső olajazási rendszerből átkerül a generátor fedél alá is. Ahogy azt szintén megjegyezte nagyon helyesen a kolléga, ez kb 1 deci. Ez egyébként sok gépnél így van: GSX-R sorozat, Kawasaki ZX-R ésatöbbi...

Itt adok is neked egy hasznos tanácsot: ha ne talán tán leégne valaha a generátorod sose az ebay-es kínai csodákat vedd meg, csábító az áruk, de a generátor gyantája sz.rt se ér. Vagy megcsináltatod profi helyen ( van pl egy srác BPen aki ezzel foglalkozik ) vagy veszél jó minőségű utángyártottat ( kb 50-60e Ft ) vagy a gyárit ( 100e Ft felett).

Szóval az van, hogy olajcserénél le eresztheted innen is az olajat, de igazából itt nincs kritikus kenés és tapasztalatom szerint nem is gyűlik ide sok olaj. Utántölteni ezt a részt nem tudod, mivel ide az olaj a közös részből kerül. Nem tudom érthető e ahogy írom, de speciálisan csak ezen részen ( generátor ház ) nincs lehetőséged olajcserére. Ha olajat akarsz cserélni itt, akkor teljes olajcserét kell végezned. ( Leereszted az olajat itt ( ha akarod ) plusz természetesen az olajcsere leeresztő csavarnál egy teknőbe és bizony olajszűrőt is illik cserélned. Utána feltöltöd a megfelelő olajjal. Most lehet baromságot írok, de emlékeim szerint 10W40-es szintetikus olajat igényel ez a jószág. Ennek néz utána. Mindenesetre ne legyél olcsó jános és valami minőségi olajat ( castrol, repsol éstöbbi ) rakjál bele. Jól emlékszem, hogy kb 15e van skálázva a fordulatszámmérő? Mindenki belehajszolja a gépét ilyen tartományokba néha néha, jó ha megbízható a kenés :)

Namármost megismétlen önmagam: ha nincs gyakorlatod és én továbbra is állítom nem ismered még ezt a gépet, ne kezd hozzá. Hogy lásd milyen jólelkű vagyok, elárulom neked azt is, hogy fazer sorozat leeresztő csavarjai elég érzékenyek és általában nyomaték kulccsal illik őket meghúzni. Mivel okoskodtál most büntetésből nem írom le a nyomatékot ( ember gyarloság, meg tudatlan bunkó vagyok tudom), de azért elmondom, hogy a google a te barátod.


Na jóccakát! Ja,meg balesetmentes motorozást is kívánok!

2017. jún. 25. 22:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
Ja, bocs, kimaradt a legfontosabb: az fantaszitikus misztikus imbusz . Ne piszkáld. Az olajnyomás ellenőrző műszert szokás odarakni. Szóval hagyd békén, ne tekergesd ! :)
2017. jún. 25. 22:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
+ infó: kifelejtettem a típustörténetből hogy az Fz-6N ( ami valszeg neked van ) az kis fazer. Ám ez csak játék a nevekkel, joccakát most már tényleg :)
2017. jún. 25. 22:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:

Ti is észrevettétek, hogy megnőtt a kérdezőknek egy jellegzetes fajtája:


- Nem ért a dolgokhoz, feltesz egy kérdést - eddig ok.

- Kap egy jóindulatú választ, nem látja az összefüggést, kioktatja a válaszolót. Nem azt írja, hogy bocs de miért írod ezt, elmondanád miért írtad stb stb...Helyette taplón viselkedik.

- Kap egy részletes választ, amiből minden kiderül

- A reakció kussolás, se egy kösz, bocs, tévedtem stb.

2017. jún. 27. 09:55
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!