Vettem egy Volkswagen Passat-ot de néhány dolog számomra nagyon furcsa, ti hogyan vagytok ezekkel?
A hét elején vettem egy 2009-es VW PASSAT VI-ot, szép, megkímélt állapotú autó azonban félek hogy mégsem volt olyan jó döntés ezt a típust választanom. Megvétel előtt természetesen kipróbáltam az autót, és akkor nem tűntek fel ezek a "problémák", úgy voltam vele hogy majd megszokom, de 5. napi használat után sem érzem igazán a kocsit.
Zavarónak tartom például a hátramenet kialakítását. A korábbi autóimnál mindig az 5. sebesség alatt volt, itt meg le kell nyomni a váltókart, majd az 1-es sebességfokozat mellé kell tenni. Na most tegnap kétszer fordult elő hogy 1-es helyett R-be tettem. Elég finom járású a váltó, de azért ez kicsit megijesztett. Azóta természetesen fokozatosan ügyelek erre.
Második problémám a klímával kapcsolatosan van. Még 22°C-nál is baromi csípős hideget fúj, és eléggé irritálja az orromat. Ha feljebb tekerem mondjuk olyan 24°C-ra akkor meg már szinte semmi hatása nincsen, viszont ugyanúgy irritálja az orromat. Mondjuk elég sokféle beállítási opció van, nem tapasztaltam még ki igazán, vagy esetleg érdemes lenne kitisztítani a klímát?
Harmadik problémám hogy amikor leállítom az autót még vagy 2-3 percig kattog benne valami, félek hogy valami baja van. Erre egyébként már akkor figyelmes lettem mikor először kipróbáltam, viszont mondta a tulaj hogy neki is kattog már évek óta, kivizsgálta de baját nem találták a szervizben.
Negyedik problémám hogy kissé nehézkes a hátrafelé tolatás. Lehet hogy minden sedánnál így van - jelzem nekem eddig ez az első - de nyilván a hosszú fara miatt magasabban van a tükör és nem lehet olyan jó kilátni hátra, illetve egy enyhébb emelkedőről is csak az eget látom. Ezen meg ráadásul az sem segít hogy enyhén sötétítve van a hátulja, szóval este muszáj úgy tolatnom hogy kinézek az ablakon. Lehet be kellene szerelni hátulra egy tolatóradart, gondolom lehet így utólag is.
Ötödik: nincsen hátsó ablaktörlő. Ezen őszintén meglepődtem, de azt mondták hogy a sedánokon nem szokott lenni. Ez igaz? Esőben még nem vezettem, lehet hogy lepereg róla az eső, de mivan télen? A havat hogy seprem le hátulról menet közben? Esetleg a hátsó ablakfűtés lenne a megoldás?
Hatodik: kicsit megpöckölöm az irányjelző kart és felnyomja az indexet. Nem is kattog meg semmi, alig hogy kicsit megmozdítom az egyik irányba már bekapcsol. Legalábbis 3-at pislog majd leáll. Ez mire jó? Múltkor ez rendesen megszivatott, ugyanis azt hittem hogy teljesen felnyomtam jobbra indexet, ezért próbáltam vissza tenni középre, mire bekapcsolt a bal....
Hetedik: valótlan adatot mutat kijelző a "még megtehető km-el kapcsolatosan". Szerencsére az üzemanyagtank mutató rendesen működik
Nyolcadik: A szervizlámpa is szórakozik. Néha random bevillan, majd eltűnik.
Ennyi volna.
Miért nem jártál jobban utána? Nagyon alapos tesztvezetés, diagnosztika, át kell érezni az autót.
Klímát menj el kitisztítattni. Sedánokon valóban nincs hátsó törlő, magam se tudom miért, de a melegítőszálak végzik a dolgukat. Fura, hogy nincs egy 2009es passatban tolatóradar, ezeknek tényleg nagy a seggük. Első hogy amúgy szerelőhöz visszük a verdát, bár az a legjobb ha vétel előtt, az eladóval együtt. És akkor minden hiba kiderül.
1: ezt meg lehet szokni. Nem ugyanúgy van minden autóban a hátramenet.
2: biztosan be lehet állítani úgy, hogy jó legyen. Vagy ha lehűlt, akkor kikapcsolod egy időre.
3: ez normális, sok autónál van ilyen.
4: hát igen, sedannal nehézkesebb a tolatásnál a kilátás. Nincs benne tolatóradar??
5: ez csak most vetted észre?
6: ez is kiderült gondolom a kipróbálásnál. Egyébként ez sem újdonság, sőt szerintem ez a jó, ha két állása van az indexnek.
7: biztos? honnan tudod? A korábbi használat alapján kiszámolja az átlagfogyasztást és az alapján írja ki. Ami akár növekedhet is használat közben. Szóval ez nem szentírás, csak tájékoztató jellegű.
8: Elviszed a szervizbe, ráteszik a gépre. Ha nincs semmi hiba, akkor kikapcsolják, hogy ne égjen.
Köszi a válaszokat. Egyik ismerősöm ajánlotta egyébként ezt a magánszemélyt akitől vásároltam az autót, és elég szimpatikus is volt az illető szóval nem gyanakodtam hogy átverne. Bár nem is érzem azt hogy be lettem volna csapva, csupán ezt az autót nem nekem találták ki. Megfogott a külseje, az ára stb.. aztán a pillanat hevében döntöttem. Az igazsághoz hozzátartozik hogy már hónapok óta keresgettem és már nem bírtam tovább várni.
Egyébként annyira nem volt sok km benne, 175-el vettem, és teljesen leinformálható volt. M.o-n újonnan vásárolt, első tulajdonos, vezetett szervízkönyv stb.. Édesapám is jónak vélte.
Egyébként közben a hetedik "probléma" már megoldódott. Ostoba voltam hogy nem kalkuláltam bele hogy városban jóval többet fogyaszt mint főúton. És ezért mutat lényegesen többet ha aznap csak városban használtam.
Ez előtt egy Renault Megane-m volt, illetve korábbról is hozzá voltam szokva a kompakt városi autókhoz, mivel a családunkban is többnyire az volt. Bár egy időben egy L200-at hajtottam pár hónapig, szóval a mérettel nem kellene hogy gondom legyen, bár az már régen volt.
Egyébként igen, valóban nincsen benne tolatóradar és nem is volt sose. Azt mondta az előző tulaj hogy neki nem volt rá szüksége.
A klímával kapcsolatosan egyébként beszéltem vele elmagyarázta a dolgokat és mondta hogy majd hozzászokik az ember orra. Viszont a szervizlámpáról nem tud semmit, szóval annak utána járok.
1. Pedig nem lehet eltéveszteni azt hogy lenyomod-e a váltót vagy sem, BMW-be ne ülj mert ott konkrétan az 1-es mellett van a hátramenet.
2. Állítsd az ablakra a klímát, +tisztíttasd ki
3. Mégis hol kattog?
4. Magyarul vettél egy fapados modellt
5. Havat indulás előtt le szokás takarítani az ablakról, menet közben pedig mint a víz is lepereg az ablakról, illetve nem gányolja össze mint egy ferdehátú
6. Sávváltás? kikerülés? Körforgalomból való kihajtás, stb... Hasznos funkció szvsz.
7. nyilván pályán többet fog mutatni mintha elkezdesz városban dugózni vele, de ahogy írták ez leginkább jelzés értékű semmint pontos információ
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!