Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Nagyobb teljesítményű automata...

Nagyobb teljesítményű automata olajhűtő?

Figyelt kérdés
a VW 4 sebességes automata váltójának betegsége az hogy ha egyszer megfőzik olajjal az egészet, kuka a rendszere (és ez a rossz hűtés miatt hamar be is következik). Mi van akkor, ha én csináltatok bele egy jobb teljesítményűt, vagy vezetek rá valami légterelővel menetszelet? Megoldódna ez?
2017. jún. 23. 21:19
 1/4 anonim ***** válasza:

Valószínűleg megoldás rá. Mindkét alternatív megoldásnál van kockázat, de megoldható.

A nagyobb hűtőnél mérlegelni kell, hogy mennyivel legyen nagyobb. Az üzemi hőfokot soha el nem érő, mindig túl viszkózus olaj sem jó, mint ahogy az sem, ha a gyári olajszivattyú nem bírja a bazi nagy, jókora kapacitású hűtőn át megfelelően keringetni az olajat, lassú az áramlás, sokára "érkezik meg" a hűtött matéria. De ha nem ész nélkül esel neki, nincs gond.

A különböző szélterelő alkalmatossággal nekem személy szerint nagyon rossz a tapasztalatom. A magam részéről inkább régi autókkal foglalkozom, azok a fajta négysebességes VW-automaták, amiket látok, legalább 20 évvel régebbiek, mint az "olajforralósok", de a saját tapasztalatom az, hogy már 50-60 éve (sőt, talán régebben is, de olyan autókkal ritkán van dolgom) is sokkal többet tudtak a fejlesztők, mint a mezei felhasználó vagy akár a szerelő. Az általuk kitalált légáramlás valahogy működik, míg a légterelőkkel, takarólapokkal, szigetelőszalaggal módosított "házibarkács" megoldás általában nem. Van olyan is, hogy a légterelő annál az egy hűtőnél, amit megcéloznak vele, hozza az elvárt eredményt, csak két másik alkatrész hűtését vágja tönkre, amire senki sem gondolt.

Egyébként pedig az én tapasztalatom (bár mint mondtam, én régebbi autókkal foglalkozom) az, hogy a túlmelegedés elsősorban akkor jelent problémát, ha erősen használt az ATF. Persze a hőterhelést sem bírja akármeddig, az ismétlődő túlhevülés-visszahűlés ciklusok kinyírják a molekulaszerkezetét a szennyeződésektől függetlenül, de sűrűbbre vett csereciklussal jól viseli azt is.

2017. jún. 23. 21:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 A kérdező kommentje:
A válasz második felével egyet értek. elsővel nem. Hiába nagyobb a hűtő, nem érkezik meg később a folyadék. Azért, mert ugyan annyit pumpál a szivattyú, és ugyan annyi a folyadék. A hűtött felület megnövelése elég lenne.
2017. jún. 23. 21:52
 3/4 anonim ***** válasza:
Így van, a nagyobb hűtő műszakilag nem hátrányos, csak hely legyen elég neki. Meg akkor a feltöltésnél figyelembe kell venni, hogy nem elég a gyárilag megadott olajmennyiség, annál valamivel több fog kelleni.
2017. jún. 24. 10:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:

Előrebocsájtom, hogy ezeket a váltókat nem ismerem.


Egy rakás modern váltónál problémát okoz, hogy nincs előírt olajcsere így a fémpor itt-ott lerakódik, a váltó meg lehal tőle.

Ha gyakori egy adott típusnál, hogy megfőzik az olajat, akkor én első körben megnéznék egy (ha van rá lehetőség) frissen bontott olajhűtőt. Az sem kizárt, hogy a hűtő járatai x év után eltömődnek és e miatt csökken az átáramlás és a hűtési teljesítmény és ezért főzi meg az olajat.

2017. jún. 24. 12:56
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!