Hogy lehet, hogy a lada még mindig EURO6-os szívómotorokat gyárt elég primitív technológiával, míg mindenki más ultramodern turbósokat?
Mi a problémátok a szivómotorral? Ezen kivűl nagyon sok van ilyen rendszerű, nem MINDENKI ! turbóst csinál.
Ha teljesiti az euro normát , akkor életképes és jobbak ezek a motorok, mert olcsóbb az előállitása, kevesebb a hibaforrás.
Mindenki más, persze. A Mazda meg olyan jól eldugta a turbót a Skyactiv motorokon, hogy nem is találja senki.
A kis turbós motorokat nem elsősorban az Euro-normák kényszerítették ki, hanem a szén-dioxid kibocsátására vonatkozó flottaátlag. Ha a vevőnek 200 lóerős motor kell, hogy tudjon vele a belső sávban oktatni, akkor ahhoz, hogy meglegyen a 100 g/km alatti CO2-flottaátlag, turbómotort kell használni, mert csak azt lehet úgy "okosítani", hogy az NEDC-ciklusban szívóként működve, reménytelenül alacsony teljesítménnyel hozza a megfelelő kibocsátási szintet, a hétköznapokban pedig, ha nyomja neki a paraszt, menjen, mint a golyó. Olyankor persze a károsanyag-kibocsátása a közelében sincs a padon mértnek, de azt nem szabályozza semmi.
Na de a Lada modelljeivel senki sem akar a falu bikája lenni, ők nyugodtan gyárthatnak 100 lóerő alatti autót is. De mondjuk egy Audit a kutya se venne meg, ha a 130-as tempót is erősen gondolkodva érné el.
5-ös
Az utakon, ahogy a mostani 5 éves turbós ezres motorok is.
Amúgy nem az Euro normák miatt miatt kell a turbómotor. Hanem mert az emberek szeretik, ha van kraft, de nem eszik sokat az autó. És nincs is semmi gond ezekkel a turbómotorokkal, teljesen rendben vannak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!