Új típusú autóknál miért jó, hogy a vezérműszíj hajtja a vízpumpát is?
Az biztos, hogy már a 70-es évek végétől (konkrét típus: Kadett D) voltak vezérműszíj hajtotta vízpumpák.
Létezhetett korábbi típusokban is, de arra most nem találtam példát.
Tehát ez a fajta hajtásmód nem csak az új típusokra jellemző. Sőt, japán típusoknál még fiatal évjáratokban is találni ellenkező példát, ahol külön szíj (jellemzően hosszbordás, más néven PK-s) hajtja a vízpumpát.
Új típusú autóknál? :D
A legtöbb autóban így van ez már. Jól is van így, mert vezérműszíj cseréjekor illik a vízpumpát, meg annak a szíájt is kicserélni. De mivel alapból a vezérműszíj hajtja, így legalább tuti hogy ki van cserélve, másképp az emberek bassznának rá kicserélni.
Ajjaj, látom hogy milyen sok okos autószerelő van itt kéremszépen :-D
Az komolyan jó egy vezérmű szíjnak ha plusz terhelést kap oda-vissza egy rá csatlakoztatott vízpumpától? Mi lenne ha például még a szervo-t is rákötnénk? Vagy akkor már a generátort és a klímát is. Jól van az egy védett helyen egy műanyag dobozba amíg el nem száll tőlük a vezérlés és ki nem nyomja a szelepeket a helyéről a dugattyú.
Persze hogy spórolásból van így. Kisebb vizpumpa, nincs vízcső sem és így már fogyóeszköz lett amit cserélni kell minden vezérlés után.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!