Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Új típusú autóknál miért jó,...

Új típusú autóknál miért jó, hogy a vezérműszíj hajtja a vízpumpát is?

Figyelt kérdés
2017. jún. 23. 14:03
 1/6 anonim ***** válasza:
nem vagyok mérnök, de lehet pl. takarékosság? És miért rossz?
2017. jún. 23. 14:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:
Régebbi autókban másik szíj hajtotta. Az hajtotta ami a generátort. Nem értem miért jó pont a vezérlésbe beépíteni.
2017. jún. 23. 14:57
 3/6 anonim ***** válasza:
Mi neked a régi? Az én 20+ éves kisautómban is a vezérműszíj hajtja a vízpumpát. Szóval elméleted ezennel megdőlt, és látod, régen is csináltak ilyet. Másrészt a vezérműszíj igen védett helyen van az autóban, ellentétben a sima ékszíjjal, szóval az autó hűtését nem hülyeség előbbire bízni szerintem...
2017. jún. 23. 15:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:

Az biztos, hogy már a 70-es évek végétől (konkrét típus: Kadett D) voltak vezérműszíj hajtotta vízpumpák.

Létezhetett korábbi típusokban is, de arra most nem találtam példát.

Tehát ez a fajta hajtásmód nem csak az új típusokra jellemző. Sőt, japán típusoknál még fiatal évjáratokban is találni ellenkező példát, ahol külön szíj (jellemzően hosszbordás, más néven PK-s) hajtja a vízpumpát.

2017. jún. 23. 21:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:

Új típusú autóknál? :D


A legtöbb autóban így van ez már. Jól is van így, mert vezérműszíj cseréjekor illik a vízpumpát, meg annak a szíájt is kicserélni. De mivel alapból a vezérműszíj hajtja, így legalább tuti hogy ki van cserélve, másképp az emberek bassznának rá kicserélni.

2017. jún. 23. 21:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:

Ajjaj, látom hogy milyen sok okos autószerelő van itt kéremszépen :-D

Az komolyan jó egy vezérmű szíjnak ha plusz terhelést kap oda-vissza egy rá csatlakoztatott vízpumpától? Mi lenne ha például még a szervo-t is rákötnénk? Vagy akkor már a generátort és a klímát is. Jól van az egy védett helyen egy műanyag dobozba amíg el nem száll tőlük a vezérlés és ki nem nyomja a szelepeket a helyéről a dugattyú.

Persze hogy spórolásból van így. Kisebb vizpumpa, nincs vízcső sem és így már fogyóeszköz lett amit cserélni kell minden vezérlés után.

2017. szept. 26. 03:40
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!