Suzuki Swift 1.3 8V vízpumpa gondjaim vannak?
Suzuki Swift 1.3-as, 8 szelepes, 2000.11. havi kocsin vezérműszíj és feszítőgörgő csere volt 97.000 km után. Még a gyári volt rajta. Continental szíjat és SKF feszítőt kapott.
Ezzel együtt cseréltettem még a két hosszbordás szíjat is (az egyik a generátort és a vízpumpát hajtja, míg a másik a szervokormány tápszivattyúját)szintén Continental szíjakkal.
A cserét követően a motortérből alacsony fordulaton, alapjáraton és kicsit fölötte morgó hangot hallok. Ezt eddig nem hallottam. Lehetséges, hogy a vízpumpa csapágya adta meg magát annak hatására, hogy a jól összeszokott rendszert megbontották? És csere érett lett a vízpumpa is 97.000 km-nél?
Láttam, hogy vannak olyan járművek, ahol vezérléscserénél előírják a vízpumpa cseréjét is, de ezeknél a vezérműszíj hajtja a vízpumpát is, míg itt nem. A vízpumpa cseréjéről a Suzuki szervizkönyve nem nyilatkozik.
Nagyjából elmondható, hogy a vezérlés és a vízpumpa élettartama hasonló és egyszerre érdemes cserélni kiviteltől és kocsitól függően?
Köszönöm! Hasznos válaszokat kaptam!
Még annyi kérdésem lenne, hogy milyen pumpát érdemes venni bele? Az ár sokadlagos szempont. A megbízhatóság számít csak, hiába olcsó kocsi ez már.
A feszítő görgő csapágya volt a ludas. Vadi új SKF és csapágyas gyárilag...
Úgy tűnik egyre silányabb minőséget gyártanak a nevesebb gyártók is. Szerelő azt mondta, az elmúlt hónapban vagy 3 swift-en volt ilyen gond az új SKF csapággyal. Ha valki most venne ne SKF-et vegyen.
Mi már az SKF kerékcsapágyaival is leálltunk, hülyén hangzik, de méretpontatlanok...
Nagy része már Kínában készül, régi gyártósorokon sajnos.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!