Kanyarban nagyon instabil (lett! ) az autó, mi okozharja?
Adott egy 2-es Golf. Oké, tény és való, hogy nem mai autóról van szó, viszont körforgalomban 30-al szinte 3 keréken voltam. Röviden az történt, hogy az autó küszöb- illetve padlólemez cserén ment át,emiatt az oldalára volt borítva kb 2-3 napig. (Mindkét oldala). Miután elkészült, és elmentem vele egy hosszabb, városon kívüli útra, azután vettem igazán észre, hogy egyáltalán nem olyan, amilyen volt. Eddig nyugodtan vettem be vele nagyobb, akár 120-as tempónál kisebb kanyarokat vele,most pedig érzem, hogy akár negyede ennyinél is képes felborulni. Mikor jobbra balra mozgatom a kormányt, billeg. A teleszkópok jók. Lehetséges, hogy megviselte , ameddig 2 keréken állt bádogolás alatt? Azt mondta a szerelő, hogy ettől nem lehet semmi baja, még futóművet sem kell újra állítani.
Előre is köszönöm a segítséget, fogalmam sincs, mihez kezdjek.
Hát ez gáz, amúgy elképzelhető, az oldalra döntés miatt a vetemedett kaszni lett kihegesztve. Helyére billentve meg már mások a geometriák.
Régen volt egy Ford Orionom, amit azért kellett eladni, mert új lengőkart tettem vele, és elkezdte enni a gumit. A kopottal jó volt. Egyszerűen nem lehetett megoldani.
Futóműveshez vidd el, az számítógépen megnézi.
Vagy amit az első ír.
Vagy az én másik tippem, hogy annyira el volt gyengülve már a rohadástól, hogy eddig vetemedett minden, most meg a szilárdabb karosszéria jobban tart, ami kanyarban más érzet
Komolyan mondom, ilyen autókkal miért közlekedtek forgalomban? Főként akkor, ha nem szabályszerűen lett szervizelve az autó. Szervizben nem döntik az oldalára az autót, ez csak egy mókolás lehetett...
Aztán 120-as tempóval közlekedtek vele.... Életveszély!
Márpedig, ha a jobbra-balra mozgatástól billeg, akkor nagy valószínűséggel teleszkóp.
Ha egy hónapig állna két keréken akkor sem lenne szabad görbülni semminek.
Mellesleg ha az oldalra borítástól elcsavarodik valami a felfüggesztésben, akkor ott nagyon nagy a baj.
Megoldás:
futómű beállítás, felfüggesztések ellenőrzése, és
teleszkóp mérés.
Futóművet megnézték ma. Rendben volt. Mind a 4 teleszkóp rendben van, legalábbis mozgatásra hamar visszarúg.
Ma megkértem valakit, hogy nézze meg az autót éles kanyarodás közben. És valóban,a hátsó kerék a levegőben volt. A sebesség nem volt több, mint 25-30 Km/h.
Megnézte az autót 2 autószerelő is. Semmit sem fedeztek fel....
"..a teleszkóp mozgatásra hamar visszarúg.."
Ez aztán 21.századi diagnosztika! :)
Már ne is haragudj, de a ló szokott visszarúgni.
Különben is, ha lenyomod és visszajön, az csak annyit jelent, hogy a rugó nincs eltörve.
Viszont ha hamar visszajön, éppen arra utal, hogy nem csillapít visszafelé.
Emellett még nem beszéltünk arról, hogy mennyi lehet a csillapítás összenyomáskor.
(mert hogy kétirányú csillapítás lenne az igazi)
Szóval semmit sem ér, ha kézzel nyomogatod a autó sarkait, padon méresd be a teleszkópokat.
Ja, és nézesd meg a hátsó keresztstabilizátort is.
Nincs-e elgörbülve, a szilentek kiverődve, stb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!