Használt autó vásárlásakor mire kell odafigyelni?
Nem igazán értek a témához, a jogsit is most csinálom, de mire meglesz, addigra jó lenne, ha már meglenne az autó. Az autóról annyit, hogy japán autót keresek, erre legfeljebb 1 millióm van. amiken eddig gondolkozom: honda civic, honda accord, toyota avensis, mazda 323, mazda 6. Ezekből is olyat keresek, ami 2000-es év utáni, benzines motor esetén lehetőleg 1400 köbcentinél nem nagyobb, 1600 már nagyon a plafon. Ennyi pénzért feltételezem, ki lehet fogni azért egy 15 év körüli jó állapotú autót.
Kérdés pedig, hogy mire figyeljek oda, amikor elmegyek az autót megnézni, hogy ne fogjak mellé?
Arra vigyázz nehogy egy új autót sózzanak rád egy használt áráért :)
Ha meg tudod oldani akkor vidd el rendes márkaszervizbe ami direkt azzal az autómárkával foglalkozik amit venni akarsz és akkor ott az előéletét is le tudják ellenőrizni. Ezen ne spórolj.
A nem hivatalos "márkaszakértő" szervizeket kerüld mert szeretnek nagy mellénnyel nagyot mondani és kapsz egy felesleges vélemény monológot ami igazából senkit nem érdekel de ha mégis hallgatsz rá akkor tévútra visz téged vagy csak elijesztenek egy jó lehetőségtől.
Amiket kinéztél jók. A 2000 utáni japán autók már egész jó korrózióvédelemmel vannak ellátva és még megvan a japános megbízhatóságuk. Kis köbcentiből elég jó lóerőket ki tudnak hozni és szeretik a nagyobb fordulatot.
Az első válaszolóval egyetértek, annyi módon tudnak és akarnak a legtöbbször átverni, hogy szakember nélkül az első, de még a második vagy harmadik autómat sem venném meg.
Egy fontos szabály, ami nem hangzott el, és használt autónál hatványozottan érvényes, hogy ha túl jó ahhoz, hogy igaz legyen, akkor valószínűleg nem az. Igen, van olyan, hogy valaki megszorul, és áron alul ad el egy nagyon szép állapotú autót, de ez a ritkább, és ezek egy nap alatt el is mennek, mert a kereskedők előbb tudják, mint te, ha tényleg ez a helyzet. De legtöbbször ha túl jó az ára, akkor valamit rejtegetnek, például lehet, hogy törve és javítva volt. Vagy például ha rendkívül kevés kilométer van az autóban, és makulátlan annyira kívül-belül, hogy hihető legyen az óraállás, akkor érdemes feltenned a kérdést, hogy vajon miért adna el egy ilyet valaki. Néha csak azért, mert megunta és beszámíttatta egy újba, de sokszor azért, mert valami meghibásodott, ami költséges javítást sejtetett, ezt ideiglenesen megszigszalagozták, és a tulaj gyorsan ki akart szállni belőle, mielőtt rárohad mondjuk a motor.
Az autók, amiket nézel, javarészt elég nagyok (Accord, Avensis, Mazda 6), ezeket csak akkor ajánlom, ha gyakran egy egész családot kell vinni bennük, amúgy nagyon szopó lesz velük parkolni, a fenntartásuk drága, és nem is nagyon viszi el az ekkora kasztnit egy 1.4-es benzinmotor, amit kikötöttél. Ebben az árban ezek közül az autók közül csak a 323 reális, ha tényleg szép állapotút szeretnél, de arról tudni kell, hogy hajlamos rozsdásodni, és ez életveszélyes is lehet, ha például pont a tornyoknál rozsdásodik, amik tartják az autó súlyát elöl. Meg a 323 elege nem egy biztonságos autó akkor sem, ha nem rohad. Civicből még talán találhatsz ennyiért valamit, de az egy régebbi generáció lesz, és biztos, hogy költeni fogsz még rá. 1 millió körül kisebb autókat fogsz tudni találni vásárlásra érdemes állapotban. Ha mindenképp ragaszkodsz a japán vonalhoz, akkor a régebbi, telefonfülke-forma Mazda 2 talán az egyetlen reális választás, abból vannak szépek átírással együtt ennyiért, kis motorral, ami nagyon jól mozgatja a kis kasztnit. De ha megengeded, hogy megpróbáljalak egy picit lebeszélni a csakjapán-beállítottságról: én is pontosan így vettem az első autómat, hogy csak a megbízható japán jöhet 1 milláig, tapasztaltak itt már mosolyognak. 2003-as Toyota Corolla lett, világlegmegbízhatóbbautója, patika állapotban, kalap szar volt műszakilag, ami szépen fokozatosan derült ki. És szerelővel vettem. Lehet, hogy a szalonból kihozva a japán tényleg sokkal megbízhatóbb, de 10-15 éves autónál ennél sokkal többet számít, hogy ki, hogyan, és mennyit vezette, tárolta, és szervizelte. Nincs sok jelentősége ezen a ponton már annak, hogy japán vagy sem, és lehet, hogy kifogsz jóval olcsóbban mondjuk egy Fordot vagy neadjisten Seatot, ami meg szépen megy, keveset kell rákölteni, és még sokáig autó.
Tudom, hogy ebben kértél tanácsot, de én örültem volna, ha ezzel a fejjel veszem az első autómat, mert tényleg pont ugyanígy közelítettem meg a kérdést, mint te, és pont ugyanennyim is volt rá. :) Ha jó eséllyel fogsz még rá költeni akár japán, akár nem, akkor veheted is akár az olcsóbb európait, és máris van kereted rákölteni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!