Hobbi autó szerelést, hol és hogy lehet megtanulni?
Nem ebből akarok élni, csak érdekel, tetszik, stb.
Sok mindent próbáltam már, de ugye vannak olyan dolgok amikben esetleg helyrehozhatatlan kárt okozhatok.
Hely és szerszám van, szerelőakna sajna nincs.
Nyilván egy lökhárítót, vagy fényszórót simán helyre tudok hozni, egy lengéscsillapítót is kicserélek, és hasonló kategóriák sem okoznak gondot, de pl. egy hengerfej vagy vezérműszíj/lánc cserét azt hogy csinál valaki elsőre?
Valakitől megtanulja, ellesi, hogyan kell csinálni, mire kell figyelni...
A hobbi szerelésnek is megvan a folyamata, nem autóval kezdődik, hanem már gyerekkorban kerékpár, később jönnek a régi motorok, autók bütykölései, amin sokat lehet okulni.
A mai, de már a 15-20 éves autókban is sok a számítógépes elektronika, motorikus gondok esetében hibakód kiolvasással kezdődik a szerviz, s egy normális műszer nem olcsó.
Az autószerelő tankönyvekben lépésről lépésre leírják, hogyan kell egy-egy alkatrészt kicserélni, az interneten elég sok videó is van fönt pl. vezérlés cseréről, de azokból óvatosan érdemes tanulni, mert nem biztos, hogy jól is csinálják, amit mutatnak.
A legjobb iskola továbbra is, az van valaki, akitől el lehet lesni, hogyan csinálja.
Manapság már többször kell elektromos hibát javítani egy autón, a motorhoz viszonylag ritkán kell nyúlni.
"Nyilván egy lökhárítót, vagy fényszórót simán helyre tudok hozni, egy lengéscsillapítót is kicserélek, és hasonló kategóriák sem okoznak gondot"
Akkor te már komoly szinten vagy, de vicc nélkül. Sok hivatásos "autószerelő" nem tud egy rugót rendesen kicserélni.
Nos hobbi szinten nem nagyon bontjuk meg a motort, az a lényeg. Mert ha elba*zod, akkor hatalmas kárt teszel, és érdemesebb szakihoz vinni. A szakik a műhelyben azért tudják, mert ők elsőre leselejtezett Lada és hasonló motorokon gyakorolhattak, és gyakorlati órákon mellettük állt a már tapasztalt autószerelő, aki mindent megmutatott. Neki lehet állni otthon is a garázsban, de rizikós nagyon. Mi is szétkaptuk anno a Nissan Patrolban a motort, úgy, hogy előtte csak Dacia motort szereltem még. Sikerült jól összerakni, de el is ronthattuk volna az egész motort.
Mennyi idős vagy?
Egyébként, ha tényleg érdekel, akkor tanuld meg a szakmát és külföldön most körülbelül a magyar bérekhez képest álom-fizetéshez is juthatsz, ha jó szakember leszel. Ha van kellő affinitásod, kitartásod (tehát, ha valamit nem tudsz megjavítani egy alkatrészen vagy kicserélni, azt nem vered szét a villáskulccsal) akkor már te az első nagy megpróbáltatáson túl vagy, mivel rengeteg ember van a világon, akinek nincs idegzete az ilyenekhez, ha valami nem megy, akkor képes otthagyni a kocsit, vagy még nagyobb kárt tenni benne.
Az autószereléshez rengeteg türelem kell, ha ez neked megvan, akkor innentől már csak körülbelül egy jóval átlag felette IQ szintre van szükséged, mivel nem olyan egyszerű megérteni az autó porcikákra bontott működését.
Még arról sem beszéltünk, hogyha nem tudod, hogy mi hibásodott meg és a hibakód-olvasó sem tudja azonosítani a problémát, akkor neked kell rájönnöd, hogy éppen melyik alkatrész hibásodhatott meg. És ez még csak egy eset volt a sok száz kellemetlen incidensből, ami egy autószerelőt a munkája végzése közben érheti.
Ha az autóvillamosság érdekel, akkor még nehezebb dolgod lesz, mert az néha bonyolultabb lehet, mint a mechanikus alkatrészek szerelése. Nyilván a fényezés/karosszéria elemeinek szerelése, javítása sem egy egyszerű mutatvány, de kellő kitartással és gyakorlással az is megtanulható, az elektronikai rész működésének/problémáinak megoldása is.
Visszatérve és a kérdésedre, a válasz: Gyakorlással.
Pontosan úgy lehet megtanulni, ahogyan az előttem válaszolók írták. Ha csak nagyon minimális szinten, vagy egyáltalán nem értesz hozzá, de van türelmed és tényleg érdekel, akkor kezdésnek mondjuk elmész egy OKJ-s autószerelő tanfolyamra, ott megtanulod az alapokat és papírt szerzel arról, hogy te elvégezted, így már állást kaphatsz egy szerelőműhelyben (egyébként ehhez nem biztos, hogy szükséged lesz végzettséghez, de nem hátrány) ahol egy jó szakember mellett kitanulhatod sok mindentől függően 2-3-4 év alatt, és az már a nem hobbi autószereléshez szükséges tudás, hanem kb mindent megtanultál addigra. Ezt nem tartom soknak, hidd el, nem bánod meg ha megcsinálod. De egy autószerelő sosem tanul eleget, szinte mindig jönnek új információk, ötletek, bővül az agyunk további ismeretekkel.
Nagyon hasznos tanács volt a 3-as válaszolóé is. Manapság az interneten már szinte minden típushoz van szerelési útmutató. Ahogyan szerelgeted a kocsidat (vagy valaki másét, tökmindegy) úgy tanulod közben az adott alkatrész szerelésének/cseréjének menetét, egy idő után úgyis megtanulsz mindent, ami szükséges egy autó karbantartásához, javításához.
Bocsi, ha hosszú voltam.
Egy külföldön dolgozó autószerelő.
Csatlakozhatsz ehhez a csoporthoz:
[Ez a csoport azért jött létre, hogy megtalálják egymást és üzeneteken keresztül vagy akár személyesen segíthessenek egymásnak azok, akiknek az autó-, motor-, és robogószerelés nem a foglalkozásuk, de érdekli őket, művelik, vagy csak szeretnék megtanulni.]
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!