Szerintetek, hogyan fogjak lekaparni az alvazvedot?
1honapja elvittem a lakatoshoz az autot. Nagy lakatolason esett at, par elemet fenyeztek is, illetve alvazvedoztek is.
A heten vettem eszre, hogy jon le a kerek mogul az alvazvedo, alatta meg homok van... Szoval rakentek csak ugy az alvazvedot a retekre.... Visszavittem, jovoheten viszem vissza (meg is varom!).
Azt mondtak reggel beviszem, leszedik es ujra megcsinaljak normalisan... Persze aki csinalta "epp nem volt bent', de tenyleg normalisak voltak es megcsinaljak gariba.
Megvarom az autot, ezek utan nem hagyom naluk egy percet sem.. Szerintetek mivel es hogyan szedik majd le az alvazvedot ugy, hogy ne karistoljak agyon az alvazamat?
Koszi elore is!
Csak ott fogják leszedni ahol már jön le.
Esetleg ha találnak még olyan részt ahol fel van lazulva akkor ott is. Spaklival. Aztán újrakenik/fújják.
Ne úgy képzeld el, hogy az egész aljáról le fogják valahogy kaparni.
Az "alvázadnak" mindegy, hogy karistolják-e vagy sem. Valószínű, hogy felmelegítik és háromszög kaparóval vagy spaklival lekaparják.
Ha azt akarod, hogy ne maradjon alatta semmilyen kosz, akkor vidd szemcseszórásra a járgányt.
A srac kijott egybol az emelovel meg valami drotkefevel, en meg kinevettem, hogy ugye ezt nem gondolta komolyan?! A kerekei mogott ahova felcsapodik a sar, ott jon le mind a 4oldalon.. Latszik is, hogy nem sima az alvazvedo, hanem ilyen darabos.. Alatta meg a sar van..
Mondtam neki, hogy nem fogok hetente bejonni, hogy most itt meg ott jott le.. A 4kerek mogott tuti le kell szedni.. Mashova nem akarom elvinni, csak a lakatolasra (eleg sok mindent csinaltak rajta kulonben) 200ezret hagytam naluk, 3hetig bent volt az auto, es ilyen ocsmany munkat vegeztek. Ezert is fogom megvarni, es a szemem elott csinaltatom meg.Csak felek, hogy szetb@sszak az az alvazamat. Az auto amugy mikor nem koltottem ra ennyit, nem kaptam volna erte 200nal tobbet.. Innen is latszik, hogy imadom ezt a vasat, oroksegbol maradt rajtam, ezert is koltottem ra ennyit.. :)
Egy ilyen munkát azért ha rendesen megcsinálnak, nem fogsz csak úgy megvárni.
Nem ártott volna előtte gőzborotvával lemosatni az alját, dokihoz se megyünk szaros seggel. Persze ők is megcsináltathatták volna, mielőtt hozzáfognak.
Így utólag is ezt tartanám legjárhatóbb útnak, az lehozza, ami lekívánkozik, aztán újra lehet alvázvédőzni.
Ahol csinaltak egy bonto, ahol bontott es uj alkatreszeket forgalmaznak, autoszerviz, autofenyezes, karosszeria javitast vallalnak. Igy is hirdetik magukat.
Elmentem, megneztek, mondtak egy arat, es 2het mulva kaptam idopontot. En nem lakatos vagyok, nem mondtak, hogy a sarra fogjak rakenni az albazvedot, ha nem viszem lemosatni... Fel sem hivtak, hogy lemossak, de mondjuk +5ezer lesz... fogtak es rakentek..
Szerintem nem lett volna tobb 2embernek fel oranal tovabb tartani lemosni vizes kefevel rola a redvat nagyjabol...
Es olyan vastag volt rajta a sar, hogy most letudom vele egyutt torni az alvazvedot..:(
Idore meg annyit mondtak, hoggy 8-9 vigyem be, es a szaradas miatt fel4-fel5 kozott ajanlatos eljonni vele.
Persze mondtak, hogy benthagyhatom, de ezek utan ha tehetem nem fogom, mert az nekem + penz, ill. benthagytam mar nekik 3hetre es nem tudtak megcsinalni normalisan.
"Csak felek, hogy szetb@sszak az az alvazamat"
Gondolom valami önhordó karosszériás gépről van szó, nem valóban alvázas járműről.
Szóval ott van a lemez az alján, lepréselték sok éve, összehegesztették, kapott felületvédelmet festék formájában, ami helyenként lejött, bele lett javítva és le lett fújva újabb réteg védőbevonattal.
Az a jó az ilyen javításokban, hogy az egésznek a tartóssága az előkészítésen múlik. Ahol maradt alatta rozsda, ott továbbra is rozsdásodni fog, csak a ráspriccelgetett anyag alatt. Ahol kosz maradt alatta, ott nem fog rendesen tapadni és felválik, egészen amíg le nem jön és nem tud újra alámenni a nedvesség. Ahol a rozsdamentes és jól tapadó felületre került, ott vállalható lesz, még ha nem is szép.
Persze a gödrös rozsdát csak szemcseszórással lehetne ártalmatlanítani igazán vagy sok új lemezzel. A letakarítás meg olyan, hogy közvetlenül a művelet előtt lehetett volna ellenőrizni, legközelebb majd 2-3 év múlva lesz látható igazán mi volt alatta.
Az egészet lekapirgálni biztosan nem fogják, csak ahol hibásnak néz ki.
De ez az egész történet onnan indul, hogy egy régebbi, olcsó gépről van szó. A karosszériás hozzáállítja magát: gyorsan, olcsón, mert aki ilyen autót visz, annak ez a cél, átlökni a műszakin, aztán majd a következő előtt jön megint.
Lehet máshogy is, csak arról előre kell szólni és nem szabad túl nagyra kerekíteni a szemeket, amikor megmondja a várható munkadíj-költséget.
Pl. egy VW Bogár karosszéria homokszórásáért már évekkel (nem 2-3, hanem több) ezelőtt is elkértek simán 90e forintot feketén is, és akkor még a hegesztőgép vagy a festékszóró pisztoly a közelében sem volt.
Egy 20eves autorol van szo.
Es pont ez a bosszanto, hogy meg mondtam is nekik, hogy az autot meg sokaig szeretnem megtartani, mert csaladi "erellye", es imadom. Eveken at garazsban volt anno, uj rendszamot kapott, mindenki meglepodik mikor mondom, hogy hany eves...
De meg ha eladasra akartam volna megcsinaltatni, vagy atlokni muszakin.. Akkor is 200ezret fizettem erte. Fenyeztek a tetejet, kuszobot csereltek ill. fenyeztek, szelvedot csereltek benne, sarvedot fenyeztek, kereszttartot javitottak, es alvazvedoztek. + vettem ra ott egy ket dolgot meg. Ennyi penzert 3het alatt szerintem siman meglehetett volna szepen csinalni, es nics ez, hogy most nekik is tobb melo lesz vele, nekem meg + penz es ido, mivel nincs olyan kozel es idegeskedes.
3 hét alatt lehetett volna, de ha ennyi munka volt vele, akkor nem sok egyáltalán a 200k. Sőt...
A szakinak mindegy, hogy 5 éves BMW vagy 30 éves Lada áll a műhelyben, nem fog azért olcsóbban dolgozni, mert olcsó az autó.
Fordítva elképzelhető, mármint drágább kocsi tulajának mondhatnak nagyobb árat...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!