Bármelyik sebesség fokozatnál visszaesik a fordulatszám 1-re ez normális?
Szóval ma vezettem fordulatszámmérős autót életemben tán másodszor ( oktatóm autója is olyan volt, de mikor levizsgáztam akkor tudtam meg, hogy mire jó és nem is nagyon figyeltem ) és bármikor váltottam a fordulatszám 1-re esett vissza és nem tudtam, hogy most melyik fokozatba kapcsoljak hiszen alacsony a fordulatszám.
Amikor 60-al mentem 4-be és váltanék fel 5-be akkor is, kénytelen voltam visszatenni mert féltem felkapcsolni.
Nem mertem ezt megkérdezni a betanítómtól mert biztos valami piszok egyszerű a válasz, még véletlenül elküld a melegebb éghajlatra.
"bármikor váltottam a fordulatszám 1-re esett vissza és nem tudtam, hogy most melyik fokozatba kapcsoljak hiszen alacsony a fordulatszám."
Csak úgy szólok hogy azt a kuplung lenyomása előtt döntjük el, hogy melyik fokozatba fogunk kapcsolni, nem a kuplung lenyomása után.
Nekem hihetetlen, hogy hogyan tud valaki úgy vezetni, hogy nincsen tisztában a fordulatszám fogalmával.
Még a nyolcadikos unokahúgom is tudja mi az.
De jó, hogy nem a betanítótól kérdezted meg, mert lehet, hogy még egy kenyereskocsit se bíztak volna rád.
"mikor levizsgáztam akkor tudtam meg, hogy mire jó és nem is nagyon figyeltem"
Azt javaslom tedd ezt továbbra is! A fordulatszámmérő csak tájékoztatásra szolgál, ne ahhoz igazítsd a váltásokat. Amikor gyorsításkor szép egészségesen pörög a motor kapcsolj feljebb, ha lassulsz és erőlködik a motor akkor kapcsolj vissza.
"4-ből nem szabad visszaváltani, 3-ba mert eltörik a dugattyú, Suzukimmal úgy jártam, hogy 64-nél váltottam mindig 4-esbe és eltört a dugattyú mert túlhajtottam."
Ezeket ugye te se hiszed el?
Azt se vagyok képes elhinni, hogy vezettél már 17 ezer km-t és képtelen vagy olyan tempóban váltani, hogy ne essen vissza a fordulat alapjáratra. Sőt, azt se tudom elhinni, hogy van aki annyira érzéketlen, hogy ennyi vezetés után a fordulatszámmérőt bámulja váltáshoz.
Nem tudok elképzelni olyan lassú váltást, hogy leessen alapjáratig a fordulat. Nekem inkább azt megvárni okoz gondot, hogy leessen annyira, hogy ne rántson felváltáskor.
Ezt nem tudtam értelmezni:
"4-ből nem szabad visszaváltani, 3-ba mert eltörik a dugattyú, Suzukimmal úgy jártam, hogy 64-nél váltottam mindig 4-esbe és eltört a dugattyú mert túlhajtottam."
Komolyan elgondolkoztam, hogy ez már szándékos trollkodás.
Ha 64-nél váltott a kérdező 4.-be, nem törhet el semmi, mert még egy Suzukinak is valahol 85-90 körül van a vége KETTESBEN, és még mindig nem törik el semmi.
Negyedikben 64-el haladva nem lehet túlhajtani semmit, de harmadikban sem. Törni legfeljebb akkor törhet valami, ha a bénázással leejti a fordulatot ezerig, és utána a leugrik a kuplungról, emiatt átugrik a vezérlés, és összeüt a dugattyú a szelepekkel.
Agyatlan, falábú autógyilkos az ilyen.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!